škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia MPI 1.4 comfort 68 hp ???

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı CerkeSeckin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 139
    • Profili Görüntüle
debriyaj büyük bir ihtimalle sağlamdır.

aracı yerinden hareket ettirmeye çalış sadece stop etmezse sıkıntı anlaşılır.

Zararı bir defa denemeden birşey olmaz fazla zorlama tabi

bide camları ve fanı kapalı tut koku girmesin içeri :rm:   mmmm mis mis :D


Çevrimdışı m_cetintas14

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;421634
Aracın geçmişini biliyorsanız hiç tereddüt etmeyin taktırın.Ancak büyük tank taktırırsanız bagajınız çok daralıyor. Ben sırf bu yüzden taktırmadım. Genellikle stepne tipi depo şehir içi kullanımda daha mantıklı oluyor.
Birde aracı bir genel kontroldan geçirtin.Kullanan bayan olunca hemen aklıma debriyaj üstünde tutulan ayak geliyor.Bir ihtimal debriyaj kaçırıyor olabilir.Aracı yokuşa alın ve 3. veya 4. vitesle kalkmaya çalışın kalkıyorsa sorun debriyajdadır,kaçırıyordur..

tam debriyajla 4. viteste kalkmadı ancak yarım debriyajla 3-4 denemede de kakltı...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: m_cetintas14;421728
tam debriyajla 4. viteste kalkmadı ancak yarım debriyajla 3-4 denemede de kakltı...
@m_cetintas14,
O kadar zorlamaya gerek yok. Normalde 1. vitesle nasıl kalkıyorsanız belki biraz daha yarım debriyajla kalkmaya çalışın.Zaten koku gelirse devriyajın üstrünü yani, aynaya değen yüzeyi kızarttınız demektir ki makul ve bilerek yapılan testte bu koku kesinlikle gelmez.Yeterki yarım debriyajda aracı çok zorlamayın.
Büyük ihtimalle debriyajınızda sorun yok.Sizin aracın debriyajı hidrolik mi?
Örneğin benim Feliciada debriyaj bittikce debriyaj pedalı yükselir ve yükledikçe ayarlatırdık ve bir yerden sonra vites zor geçer hale geldiğinde de pamuk eller cebe olurdu. Şimdi bu farkıda hidrolikte anlayamıyoruz.
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2013, 13:58:49 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
bende 3. viteste ilk denememde 1. vitesteymiş gibi rahatça kalktı 4 de atıp denememde stop etti. sonraki tekrar denemem de 4. viteste stop etmesede aracı çok hafif ilerlettim ama hareket etmedi. bendeki debriyaj hidrolik , biraz yukarıda kavrıyor o yüzden ilk kez kullananlar arabayı bağırtıyorlar. vites geçişleri gayet yumuşak ve aynı oranda da debriyaj da yumuşak.


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
1.2 htp ile eğer yol düz ve açık ise.. vites 4-5 ile max. hız 60 -80 arasında olursa 4.5 ile 6 lt arası yakıt yakıyor...   hızı yükseltir veya düşürürsem yakıt değişiyor..eğer tirafiğe girdiğinde 2. vitesle gidiyorsan 12 lt normal..3. vitesteysen normal değil..8 lt civarı yakması lazım..90 km hızın üzerinde gidiyorsan 7 lt ile 8.5 lt arası normal...10 üzeri ise normal değil..tabi 180 ile gitmeye çalışmıyorsanız..

eğer az yakmak istiyorsanız hızınız 50 ye geldiğinde vites 4 de gelmesi gerekir..tabi bu arabanın zorlanmadan gidebileceği kadar düz yol olması gerekir..yokuşlarada 4.viteste hızınızı 50 de tutmaya çalışırsanız fazla yakarsınız..

diye düşünüyorum..forumda daha tecrübeli arkadaşlar var...yanlış yapıyor da olabilirim.. mesala biri bana düşük devir de yüksek vitesle gidersen çiğ benzin atacağımı..daha fazla yakacağımı söylemişti.. nekadar doğru bilmiyorum..ben hala düşük devirde gitmeye devam ediyorum..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: zaferhan;423027
...biri bana düşük devir de yüksek vitesle gidersen çiğ benzin atacağımı..daha fazla yakacağımı söylemişti.. nekadar doğru bilmiyorum..ben hala düşük devirde gitmeye devam ediyorum..
Eğer vitesi büyütüp de hızlanmak üzere gaza abanırsanız tabii ki çiğ benzin atacaktır araç. Ha hızlanma isteği olmaksızın vitesi büyütürseniz gaza da az basmalısınız.:wnk:


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
bazen denk geliyor..4. vitesteyken karşına araç veya yaya çıkıp yavaşlatıyor sizi..viteslede uğraşmak istemeyince haliyle gaza yüklenerek gittiğimiz oluyor..o zamanlarda da araba hızlanmıyor...yazık çiğ atılan benzine :) gerçi fabiaların normalde de seri bir araç olduğu da söylenemez..


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zaferhan;423293
bazen denk geliyor..4. vitesteyken karşına araç veya yaya çıkıp yavaşlatıyor sizi..viteslede uğraşmak istemeyince haliyle gaza yüklenerek gittiğimiz oluyor..o zamanlarda da araba hızlanmıyor...yazık çiğ atılan benzine :) gerçi fabiaların normalde de seri bir araç olduğu da söylenemez..
@zaferhan;
Benimde Felicia' dan sonra en muzdarip olduğum konu bu ve bunada bağlı bir diğeri. Siz istediğiniz kadar yüklenin malesef BS programlandığı şekilde davranıyor. Bu ilk aldığım sıralarda alışmışım feliciadan gaza yüklenince viteste müsaitse aracın fırlamasına.Fabiada bunu yapabilmek çok zor, hele hele araç sollarken asla bu araçla riske girilmez.Bir iki deneme yarım debriyaj devri yükseltmek bazen iyi çözüm oluyor. Birde Vitesi düşüreyimde yüksek devirle zıplar sollarım derseniz yandınız. Bu alet 6000-6250 devri geçtiniz mi gaz keser iyot gibi açıkta kalırsınız. Neymiş motor yağlama sistemi bu devrin üstünü kaldırmıyormuş, yatak matak sarmasın diye emniyete alıyormuş,Bunu bilmeyeni kim emniyete alacak.Tam Aptal ALMAN kafası. Feliciada motoru anırtırcasına 7500 devire kadar çıkıyordum 132.000 km ye kadar bir halt olmadı da ki alanda 250.000 devirdi, Fabia motoruna ne oluyor? Aman DİKKAT bu 6000 devir saçmalığına. 1.2 veya dizellerde olmayabilir ama 1.4 74 BG de var. Yeni Fabia II 1.4 lerde de var mı bilmiyorum.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Picasso;423303
...alet 6000-6250 devri geçtiniz mi gaz keser iyot gibi açıkta kalırsınız...
...1.2 veya dizellerde olmayabilir ama 1.4 74 BG de var. Yeni Fabia II 1.4 lerde de var mı bilmiyorum.
Jetta 1.6MPI' da bile var. Artık olmayan araç yok gibi bir şey bence.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;423361
Jetta 1.6MPI' da bile var. Artık olmayan araç yok gibi bir şey bence.
@Uğur@k@r,
Hadi bu da VW mantığı diyelim, ki insan hayatını hiçe sayan bir durum. Motoru kurtaracağım diye adeta ölüm tuzağına atan bir mantık.Servisteki ustaların ortak düşüncesi 6000 devirin üstünde özellikle sibop yataklarına yeterli yağlanmanın gitmeyişi diyorlar. Benim Felicia' da gaz pedalı altında bir vidalı demir vardı. Amacı yüksek devirlere çıkmayı engellemekti. Ancak karterin 4 litre yağ alanı ile değiştirlerek ve bu demir sökülerek o 1.3 motorla ralliye katılanları hem tanırım hemde defalarcada seyrettim.Mesela rahmetli Kemal ustamız vardı ve Ankara'da Uludağ servisinin de sahibiydi, bu motorla 7-7500 devire rahat çıktığını söylerdi.O zaman bu bizim 1.4 motorun derdi ne? Gerçi yağlanmanın ötesinde daha önemli bir sıkıntısı da daha var da ESSSSS geçelim.Ben de bir tesadüf eseri öğrendim.Tek tavsiyem bu 1.4 motorun yeni versiyonları nasıldır bilemem ama yüksek devirlerde (5700-6250 d/dk civarlarında) uzun süreyle hatta zorunlu olmadıkça kullanmayın. Hele hele araç sollarken AMAN HA DİKKAT !
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2013, 14:41:21 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı guven

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
6-7 bin li devirleri zorlayacak kadar riskli bir sollamaya cıkmaya değer mi?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Picasso;423378
...Felicia' da gaz pedalı altında bir vidalı demir vardı. Amacı yüksek devirlere çıkmayı engellemekti. Ancak karterin 4 litre yağ alanı ile değiştirlerek ve bu demir sökülerek o 1.3 motorla ralliye katılanları hem tanırım hemde defalarcada seyrettim.Mesela rahmetli Kemal ustamız vardı ve Ankara'da Uludağ servisinin de sahibiydi, bu motorla 7-7500 devire rahat çıktığını söylerdi...
İyi de o takozdan sonra gaza basmaya devam ettiğinizde gaz kelebeği terse dönerek kapanmaya başlar, bu da performasnı etkiler. Takoza dayandığında, başkaca bir aksaklık yoksa, gaz kelebeği yere göre 90° bir pozisyon almış olur.
Ha 7000-7500d/d' leri görebilmesi için eksantrik milinin değişimi gerekli. Bundan sonra tabii ki görür.
Alıntı yapılan: Picasso;423378
@Uğur@k@r,
Hadi bu da VW mantığı diyelim, ki insan hayatını hiçe sayan bir durum.  Motoru kurtaracağım diye adeta ölüm tuzağına atan bir mantık.Servisteki  ustaların ortak düşüncesi 6000 devirin üstünde özellikle sibop  yataklarına yeterli yağlanmanın gitmeyişi diyorlar...

...bu bizim 1.4 motorun derdi ne? Gerçi  yağlanmanın ötesinde daha önemli bir sıkıntısı da daha var da ESSSSS  geçelim.Ben de bir tesadüf eseri öğrendim.Tek tavsiyem bu 1.4 motorun  yeni versiyonları nasıldır bilemem ama yüksek devirlerde (5700-6250 d/dk  civarlarında) uzun süreyle hatta zorunlu olmadıkça kullanmayın. Hele  hele araç sollarken AMAN HA DİKKAT !
Bu mantıkla düşünürseniz dizel araç hiç kullanmamak gerekir zira 4000d/d civarlarında çekişin iyice gittiğini bariz hissediyorsunuz. E dizel araçlar insanların kötülüğü düşünülerek üretilmediğine göre...:wnk:


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
hızlı gitmek için 7000 devirlerde gitmeye gerek yok bence..gaz kesme fln gibi özellikler belli güvenlik önlemleri için tasarlanmış olduğundan onları değiştirmek sorunun çözümü olduğunu düşünmüyorum..

fabrika çıkışını bozarak hızlandırma işlemlerine pek sıcak bakmadığımdan bence olayın özünde beygir gücü ve tork un olduğu çok açık..ve bunlarda bizim fabialarda malesef yok..

teknik verilerinde ne olduğunu bilmiyorum..kullanırken hissettiğim tork olayı 2750 ile 3000 devir arasında...ondan sonra ivmelenme düşüyor..yani hızdaki 20 km/h lik bir değişimi 4 sn de oluyorsa..bu devirler arasında 2 saniyede oluyor..sonrasında yine 4 sn ye düşüyor.. ortalıkda 200n torkluk ve devir aralığı geniş olan araçlar dolaşırken fabialarda 112n veya 120n torklar ve devir aralığı da %u
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2013, 22:39:53 Gönderen: zaferhan »


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;423392
İyi de o takozdan sonra gaza basmaya devam ettiğinizde gaz kelebeği terse dönerek kapanmaya başlar, bu da performasnı etkiler. Takoza dayandığında, başkaca bir aksaklık yoksa, gaz kelebeği yere göre 90° bir pozisyon almış olur.
Ha 7000-7500d/d' leri görebilmesi için eksantrik milinin değişimi gerekli. Bundan sonra tabii ki görür.
 
Bu mantıkla düşünürseniz dizel araç hiç kullanmamak gerekir zira 4000d/d civarlarında çekişin iyice gittiğini bariz hissediyorsunuz. E dizel araçlar insanların kötülüğü düşünülerek üretilmediğine göre...:wnk:
@Uğur@k@r,
Burada bir yanlış anlaşılma var.Benim anlatmak istediğim Favoritleri, Feliciaların 1.3 lt. ve torkuda bir hayli düşük olmasına rağmen cross ve düz yol yarışlarına bir takım modifikasyonlarla sokabiliyorlardı.O ayrı bir konu.Bu taqmamen motorun sibopların esnek yapısından kaynaklanan bir durum. Dizel (Otto motor) araçlarda zaten çalışma mantığıda çok farklı. Benim anlatmak istediğim noktadan dizeller çok uzak. Benim işin başından beri anlatmaya çalıştığım, bir benzinli motorda 5750 devirden itibaren devir saatinde bile kırmızı ile gösterilen bölgeden sonra araç motorunun birden gaz kesmesi.Araç solluyorsunuz birden bire bir risk belirdi vites küçültüp torku arttırarak sıyrılmak istiyorsunuz.Eğer bu yönde karar verdiyseniz ki aracı ilk aldığımda uzun yolda başima geldi ve allahtan solladığım araç küçük bir kamyondu ve kuıllananda şöförmüş hem bana yer açtı hemde frenlere asıldı da sıyırdım. Neredeyse 15 yaşımdan beri araç kullanırım elimden bir yığın araç geldi, geçti ve ilk defa bir araçta, aracın motor çalışma emniyet tedbirlerini öne alıp,insan hayatını riske sokan bir durumla karşılaşıyorum.Ne olacak ki? piston kolu motor gövdesini delip çıkar veya sibop keser.....İçindekilerin yaşamından motoru emniyete almak daha mı önemli? Yapmışsın bir hata ve bu hatayı telafi imkanın da var ama o da ne? araba yığılıp kalmış....Ha şimdi biliyoruz bu sakil durumu ona göre davranıyoruz o ayrı konu.Benim anlatmak istediğim,evet konfor eski modele göre iyi denilebilir, yakıt tüketimi eski 1.3 motora göre çok iyi. Özellikle şehir içi tüketiminde ciddi bir düşüş var Bunu önemli ölçüde sağlayanda MP ve bir ölçüde enjeksiyon ve 16 valf motor.Ancak 5 paralık benzin tasarrufu için ayağınızı gazdan çektiğinizde benzin akışını kesip motor kompresyon frenlemesini kaldırmaya ne demeli? "Çıktığın vitesle in" prensibine ne oldu? İstanbul' a gidiyorum Karga Sekmez'den aşağıya aracı 4. viteste saldım. Ne o ? aklım sıra motor freni ile inecem.AAAA !!! araç 70 km den 80-90 sanki vites boşta gidiyoruz. 3' e aldım motor devri birden 6000 devirin üstüne zıpladı, adeta feryat ediyor.Tındığı yok.Tabi asıldık frenlere. Gözünüzün önüne getirin o virajları.Kısacası eğer son 6-7 senenin marka ayrımsız tüm araçları bu mantıkla yapılıyorsa açıkçası çok meraklı olduğum halde son 5-6 yıldır çeşitli nedenlerle takip etmeyi bırakmıştım, birilerinin bu saçmalıklara dur ! demesi lazım. Açıkçası durup duruken oluşan görünüşte hiç bir sorun yokmuş gibi görünen kazaların çok olmasada acaba gittikçe insan kontrolundan çıkartılıp hazır programlara göre yürüyen araçların bu yapıları neden olmasın? Örneğin pekte açıklanmayan uçak kazalarının "kaza kırım" raporları,kazaya bu şekilde otomatikleştiren kontrolların neden olma oranı %18. Ama pilotaj hatası denilip olay ölen pilotun üzerine yıkıldığı için kamuoyu "vah...vah !" deyip geçiyor.. Özetle benim gibi düşünenler, seri veya motorun istenildiği gibi tepki vermesini bekleyenler fazla yakıt yakmayı göze alıp eski modellere yada dizellere yönelecekler.Yada hanım hanımcık aracın programlarına itaatkar olup, biat edip, kullanacağız.
 
Not:
@zaferhan,
Zaten bu sorunu çözmek Fabiada mümkün değil. Yazılımı baştan aşağı değiştirmeniz gerekir. Bunun da Motorun yapısına uygun olacağı da söylenemez Firma zaten baştan prg. yaparken şartları oluşturmuş.Kısacası modifikasyona uygun olmayan töleransız, RİJİT bir motorla karşı karşıyağız.  
Tork konusuna gelince, siz bu durumu TORK' a bağlamışsınız. Bu durumu 200 Nm' lik bir araçla karşılaştırırsak doğru ama benim konu ettiğim Felicia 1.3 lt 58 BG 94 Nm,1.4 lt 74 BG 126 Nm araç. Zaten bu tork farkını Fabia ile yokuş çıkarken ciddi bir şekilde hissediyorsunuz. Fabia I' in 2. versiyonunda bu tork, güç 85 BG ama tork aynı Nm.(Bende mevcut katalog değerleri böyle) Birde bu torku hangi devirde elde ediyor bu da önemli.Felicia' nın 58 BG' lik motoru 3000 d/dk (94 Nm), 68 BG motoru 2600 d/dk(103 Nm), Fabia I ise 74 BG de 126 Nm'i 3800 d/dk, FabiaI' in 2. versiyonunda 85 BG de ise aynı torku 4400 d/dk' da elde ediyor.Fabia II için farklı ve az da olsa daha yüksek tork olduğu söylendi ama değerleri aklımda kalmadı. Bu ise çok ilginç bir sonuç. Aslında Felicia' ya göre bu tork farkı ciddi bir fark.Ancak kendi çapında Felicia daha SERİ KULLANILABİLEN bir motora sahip. d/dk' lardan benim anladığım bu.
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2013, 11:50:31 Gönderen: Picasso »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Picasso;423478
...5750 devirden itibaren devir saatinde bile kırmızı ile gösterilen bölgeden sonra araç motorunun birden gaz kesmesi...
Tiguan 1.4TSI' da 6000d/d' ye dayanmış motorda benim de başıma geldi, motor birden güçten düşüverdi.
Gazı kesmek yerine devri sabit tutmak yeğlenebilirdi tabii ki.

Yalnız 136L Favorit aracımda kırmızı bölge 5500d/d' de başlardı ve motor 5600d/d' ye geldiğinde overfloating sesi kaplardı ortalığı ve motor iyice çekişten düşerdi. Diyeceğim şu ki Favorit-Felicia motorları da o kadar esnek motorlar değildir aslında. Çok çabuk overfloatinge düşerler.