škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia MPI 1.4 comfort 68 hp ???

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı vospar34

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 199
    • Profili Görüntüle
    • http://vospar.com/
Bu benzin fiyatlarıyla benzinliye binmek masraflı iş uzun süre bincekseniz taktırın derim.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;423496
Tiguan 1.4TSI' da 6000d/d' ye dayanmış motorda benim de başıma geldi, motor birden güçten düşüverdi.
Gazı kesmek yerine devri sabit tutmak yeğlenebilirdi tabii ki.
 
Yalnız 136L Favorit aracımda kırmızı bölge 5500d/d' de başlardı ve motor 5600d/d' ye geldiğinde overfloating sesi kaplardı ortalığı ve motor iyice çekişten düşerdi. Diyeceğim şu ki Favorit-Felicia motorları da o kadar esnek motorlar değildir aslında. Çok çabuk overfloatinge düşerler.
@Uğur@k@r,
136L de kullanılan motor çok farklıdır.Motor bloku aynı ama üst kapak farklıdır.Sıkıştırma oranı 10.5 Güç 68 BG Tork 103 yada tam hatırlayanıyorum 106 Nm idi. Ve bu torku 2600 d/dk elde ediyordu.Adeta dizel devri desem yeridir.Komşumda Bordo renklı 89 model Türkiye' ye ilk girenlereden favoriti vardı ve arasıra kullanırdım Skodaya ilk bu araçla bulaştım diyebilirim.O sıralarda LADA fırtınası vardı.Boru değil adamlar 16 milyona araç satıyordu.Adeta KAZMA gibi arçtı.Gaz pedalı takılır vs vs. ama ucuzdu her 2 araçta.Ama 89 model o favorit acayip seriydi.Zaten araçta hafif.Tam dengi dengineydi.Sonra bir ara elime 92 Favorit geçti.Araç bir tuhaftı.O 89 modelle ilgisi yoktu.Meğer güç 58 BG düşürülmüş Üst kapak yüksekliği düşmüş sıkıştırma oranı 8.5 tork 94 Nm.Bizim kepek'liyi 3 le ancak tırmanıyordu. Sonra Felicia çıkınca elde para yok doğru dürüst, elimdeki 94 Opel 1.9 kapitan'ı sattım.Gümrükten almıştım.Zırt pırt masraf çıkarıyordu.Aracı da hurdalıktan toplamıştım. Sıfır Feliciayı birazda borçlanarak aldım.89 gibi değildi ama 92 gibi de değildi Servise gide gele sibopların inceltildiğini (adına spor sibop diyorlardı) öğrendim diğer özelliklerde bir fark yoktu ama araca bir canlılık gelmişti ve 2. defa skoda' dan zevk aldığım bir araçtı tam 132.000 km yaptım. Pire için yorgan yakıp 2006 da sattım.Araç çok temizdi,alan hala kullanıyor 260.000 km. devirmiş. Ondan sonraki Fabia maceram malum.
136L olsun yada 135 L veya LX olsun motorları mevcut haliyle elbette belirli şartlar dışında esnek değil.Ama O ustadan çok şey gördüm.Adeta motor cambazıydı ve ne yaptığını biliyordu O zamanlarda TR' de çip-mip te pek bilinmezdi ama el attığı her motoru derin derin dinleyip çözüm getirebiliyordu. felicia favorit motorlarıyla adeta oynardı.Şimdi ustalar bir sıkıntı çıkmadıkça bu yerni nesil motorlara el atmaya çekiniyorlar. PC ne derse O !!!!
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2013, 19:54:37 Gönderen: Picasso »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Picasso;423576
@Uğur@k@r,
136L de kullanılan motor çok farklıdır.Motor bloku aynı ama üst kapak farklıdır.Sıkıştırma oranı 10.5 Güç 68 BG Tork 103 yada tam hatırlayanıyorum 106 Nm idi. Ve bu torku 2600 d/dk elde ediyordu
Sıkıştırma oranı 9.7:1
Güç : 68HP
Tork : 106Nm
Tork devri 3000d/d
Kitapçığından hatırladığım veriler bunlar.
Alıntı yapılan: Picasso;423576
@Uğur@k@r,...bir ara elime 92 Favorit geçti.Araç bir tuhaftı.O 89 modelle ilgisi yoktu.Meğer güç 58 BG düşürülmüş Üst kapak yüksekliği düşmüş sıkıştırma oranı 8.5 tork 94 Nm...
Bunlarında sıkıştırması 8.8:1' e düşürüldü. Güç 58,5HP oldu. Torkunu net hatırlamıyorum ancak tork devri gene 3000d/d olması kuvvetle muhtemel.
Aha buldum 135L' nin verilerini:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=43

136L' nin seri ve canlı gelmesinin bir sebebi de diferansiyel oranlarıdır. Şanzıman oranları aynı olmasına karşın 1991 öncesi 3,895:1' lik diferansiyel oranı; 1991 sonrası ise düşen torkun da etkisiyle 4,167:1' lik diferansiyel oranı kullanıldı. Canlılık farkı buradan kaynaklanıyor.:wnk:
Felicia' da ise HB veya SW olmasına göre diferansiyel oranları kullanıldı:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=43
:wnk:


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Fabia 1.4 68 bg şehir içi normal kullanımda km de 30-35 kuruş yakar.

Bu benzinli bir araç için iyi sayılacak bir sarfiyattır.

Ancak siz 1.4 atmosferik bir motora sahip olan bu arabayı sıkıştırırsanız , sizi çok fazla mahcup etmez gider ancak yakar. 50 de yakar çok daha fazlasını da yakar.


Çevrimdışı Fabia919

  • Skoda\'sına bağlı yaşayan.
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;425420
Fabia 1.4 68 bg şehir içi normal kullanımda km de 30-35 kuruş yakar.

Bu benzinli bir araç için iyi sayılacak bir sarfiyattır.

Ancak siz 1.4 atmosferik bir motora sahip olan bu arabayı sıkıştırırsanız , sizi çok fazla mahcup etmez gider ancak yakar. 50 de yakar çok daha fazlasını da yakar.


ab bnm aracm Trabzon şehir içi 250 krş yakıyor dedm imkansz ima ettler... 250 basrsam 300-350 yakıyor Benznli aracım tüp yok