škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

roomster 1.2 htp yüksek devirde daha az mı yakar?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı terracide

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
herkese merhabalar.bir yerlerde okumuştum şimdi bulamadım.roomster 1.2 htp motorunun gücü biraz düşük olduğu için yüksek devirlerde kullanmak daha az benzin yakar demiştiler.doğru olabilir mi ? 3000-4000 arası falan ?
« Son Düzenleme: 13 Şubat 2013, 02:03:34 Gönderen: terracide »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Düşük devir, düşük hız ve yüksek viteste aracın çok rahat olmadığı doğru. 1.2 aracımla en iyi ekonomiyi 3. viteste gidince alıyordum.



Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com


Çevrimdışı kel70

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Herkese merhabalar.
Aynı konuya bir süredir ben de kafa yoruyorum. Malum; benzine her gün yeni bir zam yapılıyor.
Ben de stabil olarak 3 bin devirde gitmeyi tercih ediyorum son zamanlarda. Tabii çoğu zaman bizim Romi'nin vites önerileriyle ters düşüyoruz. O zaman da şüpheleniyorum, 'acaba onun önerilerie uymayınca daha çok mu yakarım?' diye.
Bu konularda herkesin tavsiyelerini/uygulamalarını paylaşmasını diliyorum.


Çevrimdışı GNC75

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 514
    • Profili Görüntüle
bunu ancak kendiniz test ederek öğrenebilirsiniz. bence her araba düz yolda 2 bin devirde rahatlıkla ilerler..yokuş cıkarken az yakmak için 3 bin ve üstü devirler daha ekonomik olacaktır
:kart:


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Aracınızın max. tork ürettiği 3000 rpm (Aşağıdaki tablo doyruysa) en az yakıt tükettiği devirdir. bu devre uygun kullanırsanız farkı görürsünüz..
 
 
1.2 HTP2008–44 kW (−-60 PS; −-59 hp) @ 5200 rpm 108 N·m (−-80 lb·ft) @ 3000 rpm
1.2 HTP2008–51 kW (−-69 PS; −-68 hp) @ 5400 rpm 112 N·m (−-83 lb·ft) @ 3000 rpm
 
Aşağıdaki bilgiler alıntıdır, genel olarak dikkat ettiğim noktalara parelel olduğu için paylaştım..
 
1- Aşırı hız yapmayın, yüksek devirlerde otomobil kullanmayın.
2- Ani kalkıştan ve frenden kaçının.
3- Yokuş aşağı inerken gazdan ayağınız çekin; vitesi boş atmayın, kontağı kapatmayın
4- Fazla ağırlıklardan kurtulun.
5- Aerodinamik yapıyı bozan eklentileri sökün.
6- Hava filtresini sık sık değiştirin.
7- Lastiklerinizi sık sık kontrol edin, hava basınçlarını fabrika verilerinde tutun.
8- Hız sabitleme sistemini sadece düz yollarda kullanın.
9- Uzun süre hareketsiz duracaksanız motoru kapatın, rölantide çalıştırmayın
10- Yaz aylarında klimayı ihtiyaç duydukça kullanın. Yolculuk boyunca sürekli açık tutmayın.
« Son Düzenleme: 15 Şubat 2013, 16:32:54 Gönderen: Akif Hoca »


Çevrimdışı GNC75

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 514
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;422073
Aracınızın max. tork ürettiği 3000 rpm (Aşağıdaki tablo doyruysa) en az yakıt tükettiği devirdir. bu devre uygun kullanırsanız farkı görürsünüz..
 
 
1.2 HTP2008–44 kW (−-60 PS; −-59 hp) @ 5200 rpm 108 N·m (−-80 lb·ft) @ 3000 rpm
1.2 HTP2008–51 kW (−-69 PS; −-68 hp) @ 5400 rpm 112 N·m (−-83 lb·ft) @ 3000 rpm
 
Aşağıdaki bilgiler alıntıdır, genel olarak dikkat ettiğim noktalara parelel olduğu için paylaştım..
 
1- Aşırı hız yapmayın, yüksek devirlerde otomobil kullanmayın.
2- Ani kalkıştan ve frenden kaçının.
3- Yokuş aşağı inerken gazdan ayağınız çekin; vitesi boş atmayın, kontağı kapatmayın
4- Fazla ağırlıklardan kurtulun.
5- Aerodinamik yapıyı bozan eklentileri sökün.
6- Hava filtresini sık sık değiştirin.
7- Lastiklerinizi sık sık kontrol edin, hava basınçlarını fabrika verilerinde tutun.
8- Hız sabitleme sistemini sadece düz yollarda kullanın.
9- Uzun süre hareketsiz duracaksanız motoru kapatın, rölantide çalıştırmayın
10- Yaz aylarında klimayı ihtiyaç duydukça kullanın. Yolculuk boyunca sürekli açık tutmayın.
maksimum tork arabanın en ideal çekiş kuvvetini belirtir yakıt tüketimiyle tamamen alakasızdır. 1.4 fabiam max torkunu 3800 dd veriyor. ben düz yolda devamlı 3800 dd gidersem bagaja extra yedek bir depo daha yaptırmam gerekir..yeni nesil tüm otomobil motorları 1400 1500 devirde rahatlıkla ilerler.max torkdan yokuş yukarı çıkarken faydalanmak artan akaryakıt fiyatlarından az zararla sıyrılmanıza yardımcı olur diye düşünüyorum. eğer arabanız dizelse evet bu tork olayı maksimum fayda için etkili olabilir. zaten dizeller 1500 1700 dd max torku sağ ayağınıza verir
« Son Düzenleme: 15 Şubat 2013, 17:31:31 Gönderen: GNC75 »


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Benzinli araçta düz yolda ilerlerken max tork devrinin biraz altı tercih edilmeli, Akif hoca'nın da yazdığı gibi. Mesela max torku 3000 devirde veren HTP motorda 2000-2500 devir ile düz yolda, normal yükte ekonomik ilerler araba.

Dizellerde biraz farklı, benzinli araç 1000 devir ile de sorunsuz gidebilirken dizelde ideal devir aralığına çıkmak gerekiyor. Düşük devirde kurum, siyah duman, pompaya zarar verme gibi durumlar var. 1750-2000 devir gibi kullanmak ekonomik oluyor dizelde, ama aşağısı zararlı.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: GNC75;422079
maksimum tork arabanın en ideal çekiş kuvvetini belirtir yakıt tüketimiyle tamamen alakasızdır. 1.4 fabiam max torkunu 3800 dd veriyor. ben düz yolda devamlı 3800 dd gidersem bagaja extra yedek bir depo daha yaptırmam gerekir..yeni nesil tüm otomobil motorları 1400 1500 devirde rahatlıkla ilerler.max torkdan yokuş yukarı çıkarken faydalanmak artan akaryakıt fiyatlarından az zararla sıyrılmanıza yardımcı olur diye düşünüyorum. eğer arabanız dizelse evet bu tork olayı maksimum fayda için etkili olabilir. zaten dizeller 1500 1700 dd max torku sağ ayağınıza verir

Yakıt tüketimi ile alakasızdır demek pek doğru olmaz.
AEE motor polo ile yıllarca max. tork devrinde, altında üstünde kullandım, en az yakıt tüketimi verilerini max. tork devrinde yakaladım.
Yazdıklarım tecrübemle sabittir. Sizinde tecrübeleriniz varsa paylaşırsanız herkes faydalanır:)


Çevrimdışı agasarca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 634
    • Profili Görüntüle
3000 devirden sonra sesi traktör gibi oluyor zaten. Ben 2500 3000 arası kullanıyorum.


Çevrimdışı terracide

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
2011 active(standart donanım) roomster sahibiyiz.onun ekranında anlık yakıt tüketimi, mevcut benzinle yapılabilecek maksimum mesafe gibi bilgiler yazar mı ? ben kurcaladım sadece mph değerini buldum.diğer bilgiler yazar mı ?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: terracide;422334
2011 active(standart donanım) roomster sahibiyiz.onun ekranında anlık yakıt tüketimi, mevcut benzinle yapılabilecek maksimum mesafe gibi bilgiler yazar mı ? ben kurcaladım sadece mph değerini buldum.diğer bilgiler yazar mı ?

En alt donanımda sanırım yok, olsaydı silecek kolu ucundaki tık tık düğmeye aşağı ya da yukarı basınca dediğin ölçümler ekranda görünürdü


Çevrimdışı kel70

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;422346
En alt donanımda sanırım yok, olsaydı silecek kolu ucundaki tık tık düğmeye aşağı ya da yukarı basınca dediğin ölçümler ekranda görünürdü


Evet, en alt donanımda yok. Ben de 2012 model 1.2 HTP Active sahibiyim. Günlük kilometreyi sıfırlayıp beyin jimnastiği ile ulaşıyoruz verilere :)