@zaferhan,
Asıl Bu serin ve soğuk havalarda zırt-pırt fan devreye girerse tedirgin olun.
15.Mart.2006 da bende aracı SIFIR aldığımda ilk dikkatimi çeken ısı ibresinin 90 derece sabitlendiği ile fanın hiç çalışmadığıydı.Yazın şehir içi kullanımda bile (dış ısı 30-35oC) de bile motor çalışır durumda ışıkta uzun beklesem bile fan çok ender çalışıyordu.Ancak motoru stop ettikten sonra yaklaşık 2-3 dakika fan çalışıp kapanıyordu (O da su devri daimin durması nedeniyle motor harareti 92 dereceyi geçtiği için) Bu arada kaloriferde öyle ahım şahım ısıtmıyordu) Bu durum 2010 yılı Eylül ayı başlarına kadar hiç değişmeden devam etti.İzmir' den uzun yolda dönerken ilk önce uzun rampalarda fanın devreye girip çıktığını farkettim.Eski Felicia alışkanlığıyla kaloriferi açtığımda gelen sıcaklık neredeyse insanın yüzünü kavuracak kadar yüksekti.Açıkçası pekte aldırmadım. O sıralar ev değiştirme teleşındaydım. Aracı kısa mesaferde kullanıyordum. O sıralarda pek bir şey farketmedim.Kasım ortalarında havalarda oldukça serindi. Polatlı'ya gidip gelirken yine fanın devreye girip çıktığını farkettim ve kalorifer bir felaket sıcaktı ve araçta boş olduğu halde hızlanmada bir sıkıntı sezdim. 1.Aralık' ta sabah ilk defa motorun rölantide silkelemeli çalışmaya başladığı gördüm ve aynı gün Bahaus'a gitmek için Pursak'lar üzerinden çevre yolunda giderken aracın biraz daha fazla çekişten düştüğünü 120 km/h çok zor çıktığını ve 90 km aşıncada içeriye çiğ benzin kokusu geldiğini gördüm. Bu arada kaloriferde adeta cehennem ısısı veriyor, Kasım ayında 5 derecede çevre yolunda 3-5 dk.bir fan devreye giriyor çıkyor ama ısı göstergesi yine 90 derecede sabitti.Bir prb. olduğu açıktı.Üstelik o ay başında araç bakımdan da geçmişti Rölantide fark edilir bir çalışma düzensizliğide yoktu. Tekrar servise gitiim.Sonrası malum.Sibop yakmış ve yaklaşık 3 aydır farkedilen tüm sıkıntılar bu problemin habercisiymiş. Üstelikte araç Kasım ayı başında bakımı yapılmış yağ ıvır zıvır hepsi değişmiş Motor testindede bir prb. gözükmüyordu. Açıkçası bu kalorifer ve fan konusundan da hiç bahsetmedim serviste.Unuttum. Şimdi kalorifer aracı ilk aldığım gibi. Soğukta bana az ısıtıyor gibi geliyor.Tabi bunda belki kireçlenmeninde etkisi var olduğu düşünülebilir ama bu güne kadar radyatör sıvısına 1 damla su girmemiştir.7 yıldır yaz-kış sadece pembe antifiriz kullanılmıştır.
Kısacası aracınızda anormal bir durum yok.Tam tersine özellikle kalorifer ısısında bir fazla ısı ve özellikle soğukta, hatta sıcak havalarda bile, rölantide veya uzun yolda fanın devreye girip çıktığını farkederseniz o zaman endişelenin.Motoru kapattığınızda fanın devreye girip çıkması dışında.
Bu arada benim araç 1.4 74 BG Benzinli. Dizel de veya 1.2 Motorlarda farklı bir tepki vardır bilmiyorum.