Alt takıma yaptığınız modifiyenin sonucu yaşıyorsunuz bu durumu...gerekli tamiratı yaptıktan sonra arıza tekrarını yaşamayacağınızın garantisini veririm.Mesela ben 2005 fabiamla yıllardır gitmediğim piknik, tarla dağ yolu kalmadı, tek bir defa sağ rotil değiştirdim 100 liraya ... şu ana kadar tık sesi duymadım.Pire için yorgan yakmayın.39000 de araba satılmaz, çok ağlarsınız.
Aynen katılıyorum. 1.2 ve fabia kasasına uygun olmayan modifiyeler,geniş tabanlı lastikler hele hele lastik yüksekliğide az ise o kasa ve ön düzen ne yapsın.
Tamam bende 2006 aracımda saçma-sapan bir yığın arıza ile karşılaştım. Araç 36.000 km de.Ama açıkça şunun da farkındayım. Çekoslovak döneminde bu araçlar masrafsız taş gibi araçlardı.7 yıl kullandığım ve 132.000 de sattığım araçta tek mnasrafım debriyaj baskı balata ile ön fren disklerini değiştirmek olmuştu.Aslında karbüratör su koyvermeseydi satmayıda hiç düşünmemiştim. Kışın sabah hiç çalışmayıpta, servis çekicisiyle götürülüp karbüratörü komple değiştirmek gerekir denilince o anki kızgınlıkla bu hatayı yapmıştım. Üstelik takasta aracı alan kişi yakınlarımda bazen görüşüyoruz,ihala o karbüratörle kullanıyor ve 250.000 km. devirdi. Şimdiki fabialarda 5. yılda ön düzen fişeklikleri amortisör takozları motor takozu bile değiştirilmek zorunda. İnanmayan açsın baksın bakım klavuzuna.Tedirgin kullanıyorum ama çok uygun şartlar belirmedikçe 36.000 km olan bir aracı da elden çıkarmak banada pek mantıklı gelmiyor.
Engin bey peki motordan gelen zincir sesi ney trigger mi degiscez 39000 km de
@anamarina,
Bu motorlarda ekzantrik zinciri yoktur.Triger kayışı vardır ve normal şartlarda değişimi 5 yıl yada 90.000 km olarak bakım kitabında yazar ve SES YAPMAZ.Sizin duyduğunuz ses büyük ihtimalle Fincan sesidir veya Fincan Horozları yerinden Çıkmış olabilir. Eğer bu ses fincanlardan geliyorsa 39.000 km de oluşması ise hayli enteresan.Bazen krank dişlisi kasnak pimi kırılır bundan dolayı triger sentesinin 1 diş kaçmasına neden olur,bu da fincan ayarlarını bozabilir.Kısacası pim dışında motor üst kapağı açılmadan anlaşılmaz.
Eğer motorunuz ısınınca kesiyorsa Kışın motor yağı kalınlaşır tam yağlanma sağlanıncaya kadar bu ses oluşabilir.Isınınca kesilir.Fincanlar yıkanırcasına bol yağlamanın yapıldığı yerdir.