arkadaşlar. ben daha once orjinal ile kaliprasyon yaptım her hava filitresi değiştiginden tekrar kalipre edilmesi lazım çünkü araç hava girişine göre kalipre ediliyor orjinal ile yaptım açık hava filitresini taktıgımda aracım teklama istop ediyordu sebebi ise fazla hava girdiginden eski kaliprasyon ayarından
Daha fazla hava girmesi daha sağlıklı bir karışım yapar sıkıntı olmaması lazım
siz aracından şu simotayı söküp bir kalibrasyon yaptırın 1000-2000 km yol gidin ve buraya yazın belki aracın başka bir sıkıntısı vardır
Şu bir gerçektir açık hava filtresi bi zamndan sonra oksijen sensörünü yanılmaktan bozuyor bu benim başıma gelemdi ama çevremiz modifiyeli filtreli araclarla dolu çok arkadaşımızın başına geliyo ama hiç biri bu güne kadar açık hava filtresi taktığı için arıza ışığı veya lpg ile ilgili sorun yaşamadı
ama filtre bir süreden sonra sensörü bozdu bir çoğunda
aracınızda fazla yakıt harcadığını hissediyorsanız
aracınızda arıza ışığı başınıza bela oldu ise ve ayarda sıkıntı yaşıyosanız
bu olaya teknik çerceve içinden bakarak
orjinal filtrenizi takıp düzgün bir kalibrasyondan sonra 1000,2000 km gitmeniz ve sonucu gözlerinizle görüp eğer sorun eden bir parça var ise müdahale etmeli veya herşey sağlam ise sanmadığım bir olay ama sorun filtreden ise filtreden vaz geçmelisiniz
NEDEN FİLTEREDEN VAZGEÇMELİSİN fakir karıım yapan arac motor ısısını her zaman yüksek tutar motor haddinden fazla ısındığı için süpaplardan başlar arızalar fakir karışım yapan arac aşırı ısıtır motoru motoru yersiniz sonucunda siz ustanın dediği gibi orjinali takıp gidin
eğerki simotadan aldığınız zevkten vazgeçemiyorsanız size yine güzel bir tavsiye :
KUMANDALI EGZOST sökün filtreyibağlatın kumandalı egzost istediğiniz aman sesi açarsınız istediğinizde kapatırsınız kumandası elinizde sonucunda polisin ceza kesme şansı yok bas tuşa sesi kesilsin
size başka bir çözüm daha ürettim bu yazımı değerlendirin ilerdeki günlerde motorla alakalı büyük sorunlar yaşamasınızı istemediğimden dolayı