škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Lpg taktırdım

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ahmetmeski

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 485
    • Profili Görüntüle
Bora'nın dediği doğru , bence orjinali ile kalipre ettir karışımı ona göre ayarlasın sonra tekrar taktığında arıza uyarısı verme olasılığı azalır.


Çevrimdışı antihacker

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 211
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar. ben daha once orjinal ile kaliprasyon yaptım her hava filitresi değiştiginden tekrar kalipre edilmesi lazım çünkü araç hava girişine göre kalipre ediliyor orjinal ile yaptım açık hava filitresini taktıgımda aracım teklama istop ediyordu ??? sebebi ise fazla hava girdiginden eski kaliprasyon ayarından


Çevrimdışı antihacker

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 211
    • Profili Görüntüle
güven otoda çalışanı simato ile kaliprasyon ayarı yapmasına ıkna etsem yeterli?? ahmet ?


Çevrimdışı bora-feat

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: antihacker;425948
arkadaşlar. ben daha once orjinal ile kaliprasyon yaptım her hava filitresi değiştiginden tekrar kalipre edilmesi lazım çünkü araç hava girişine göre kalipre ediliyor orjinal ile yaptım açık hava filitresini taktıgımda aracım teklama istop ediyordu ??? sebebi ise fazla hava girdiginden eski kaliprasyon ayarından

Daha fazla hava girmesi  daha sağlıklı bir karışım yapar   sıkıntı olmaması lazım

siz aracından  şu simotayı söküp  bir kalibrasyon yaptırın  1000-2000 km yol gidin   ve buraya yazın belki aracın başka bir sıkıntısı vardır  

Şu bir gerçektir  açık hava filtresi bi zamndan sonra oksijen sensörünü yanılmaktan bozuyor  bu benim başıma gelemdi ama   çevremiz modifiyeli  filtreli araclarla dolu çok arkadaşımızın başına geliyo   ama hiç biri bu güne kadar  açık hava filtresi taktığı için arıza ışığı veya lpg ile ilgili sorun yaşamadı
ama filtre bir süreden sonra  sensörü bozdu bir çoğunda  

aracınızda fazla yakıt harcadığını hissediyorsanız  

aracınızda arıza ışığı başınıza bela oldu ise  ve ayarda sıkıntı yaşıyosanız  

bu olaya teknik çerceve içinden bakarak  

orjinal filtrenizi takıp düzgün bir kalibrasyondan sonra  1000,2000 km gitmeniz ve sonucu  gözlerinizle görüp  eğer sorun eden bir parça var ise müdahale etmeli veya  herşey sağlam ise   sanmadığım bir olay ama sorun filtreden ise  filtreden vaz geçmelisiniz  

NEDEN FİLTEREDEN VAZGEÇMELİSİN  fakir karıım yapan arac  motor ısısını her zaman yüksek tutar  motor haddinden fazla ısındığı için süpaplardan başlar arızalar  fakir karışım  yapan arac  aşırı ısıtır motoru  motoru yersiniz sonucunda   siz ustanın dediği gibi orjinali takıp gidin  

eğerki simotadan aldığınız  zevkten vazgeçemiyorsanız  size yine güzel bir tavsiye :::)

KUMANDALI EGZOST   sökün filtreyibağlatın kumandalı egzost istediğiniz aman sesi açarsınız istediğinizde kapatırsınız  kumandası elinizde sonucunda polisin ceza kesme şansı yok   bas tuşa sesi kesilsin  

size başka bir çözüm daha ürettim  bu yazımı değerlendirin ilerdeki günlerde motorla alakalı  büyük sorunlar yaşamasınızı istemediğimden dolayı


Çevrimdışı ahmetmeski

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 485
    • Profili Görüntüle
boraya katılıyorum mehmetcim bence bir an önce orjinal filitre ile ayar yaptır. atiker vardı sende, ben opelimde 3 yıl kullandım, atiker sorunsuz ve parça fiyatları düşük sistemdir. bi kere ayar tutarsa sorunların biter. boraya , ne kadar çok hava girerse o kadar sağlıklı bir karışım yapar konusunda katılmıyorum. sensörlerin hava-benzin karışım oranları bellidir. bu bu ayar profosyenelce artırılıp azaltılmalıdır. silindire giren benzin yada lpg aynı ama biz havayı olması gerekenden az yada çok verirsek bu fabrikasyon karışımın dışına çıkar , lpg ayarınıda bundan yaptırmıyormuyuz , en sağlıklı karışımı elde etmek için ?


Çevrimdışı bora-feat

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ahmetmeski;426009
boraya katılıyorum mehmetcim bence bir an önce orjinal filitre ile ayar yaptır. atiker vardı sende, ben opelimde 3 yıl kullandım, atiker sorunsuz ve parça fiyatları düşük sistemdir. bi kere ayar tutarsa sorunların biter. boraya , ne kadar çok hava girerse o kadar sağlıklı bir karışım yapar konusunda katılmıyorum. sensörlerin hava-benzin karışım oranları bellidir. bu bu ayar profosyenelce artırılıp azaltılmalıdır. silindire giren benzin yada lpg aynı ama biz havayı olması gerekenden az yada çok verirsek bu fabrikasyon karışımın dışına çıkar , lpg ayarınıda bundan yaptırmıyormuyuz , en sağlıklı karışımı elde etmek için ?

her gaza aşırı  bastığımızda  zaten fabrika verilerinin üstlerine çıkıyoruz  o konuda sıkıntı olmaz kardeşim  hava yeterinden fazlada gelse  yanma odası onu otomatikmen ayarlıyo  o konuda fabrika dışına çıkma şansı olmaz

bide şöle bi durum var  bu arkadaşımızın  aracı  hangi modda  eco modmu normal modmu spor modmu  kalibrasyon yapılırken 3 modda da ayarlanabiliyo arac  oda önemli bu konuda


Çevrimdışı ahmetmeski

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 485
    • Profili Görüntüle
az yakmasını istiyor sanırım eko mod istiyor, lpg sistemini taktırdığı yer ayar tuturamamış arıza ışığı sömemiş , sökelim paranı geri verelim demiş , aslında ben söktür biraz daha üzarine koy lovato taktır dedim ama bilmiyorum atiker de eğer ayar tutarsa devam ettir dedim


Çevrimdışı bora-feat

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ahmetmeski;426024
az yakmasını istiyor sanırım eko mod istiyor, lpg sistemini taktırdığı yer ayar tuturamamış arıza ışığı sömemiş , sökelim paranı geri verelim demiş , aslında ben söktür biraz daha üzarine koy lovato taktır dedim ama bilmiyorum atiker de eğer ayar tutarsa devam ettir dedim

Lpg kiti takılırken  en önemli şey yapılan işçilik varya düzgün yapılmazsa  bundan sonrası vahim yani   bak bende atiker var 14,000 km dir kulanıyorum ama taktırdığım yer hatta biraz zamanım vardı beraber taktık  vatandaşlarla  çok önemli yani  


Eğer sökelim paranı geri verelim diyorsa   söktürsün   Sıralı sistemin markası değilde  takın yerdeki işçilik çok önemli  ve konunun en hasas noktası benim aracım  3 silindir  4 silindire göre daha riskli daha işçilik isteyen bir motor çünki fakir karışım yapması  daha öncelikli bir motor  bu motorlara önceden lpg kiti takmamış yere taktırmak bu konuda ciddi risk  

LPG takan ustaların bir çoğu standart bir mantıkla iş yapıyor  ama standart değil  

honda mıtsubishi toyota  nissan  suzuki bu motorlarda lpg hiç bir zaman sorun çıkarmamıştır japon araclarının motorları lpg ye çok uyumlu ama bizim araclar  lpg kitinden çok işçiliğe göre tepki veren motor biçimi:) bu iş ustalarda bitiyo birazda


Çevrimdışı antihacker

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 211
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar yardimlariniz için çok teşekkür ederim. Ben takan bayiye gittim başka bir arkadaş cihaz bağladı fakir karışımı var ve pc bağlayarak 10 puan artırdı şuan deniyorum 20 tl gaz aldım daha bitmedi kaç km giderse yazarim sizde değer lendirin ve ariza lamba şuan yanmıyor.ama yakıt tüketimi çoğalır gibi inşallah çogalmaz ben yuksek devirde kullanıyorum ses çıkarması için şehir içinde 50 60 hız lagidiyorum çünkü heo mahalle içindeyim servise çıkıyorum 20 tl gaz bence 70 km gidebilir iyimi?


Çevrimdışı bora-feat

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: antihacker;426032
Arkadaşlar yardimlariniz için çok teşekkür ederim. Ben takan bayiye gittim başka bir arkadaş cihaz bağladı fakir karışımı var ve pc bağlayarak 10 puan artırdı şuan deniyorum 20 tl gaz aldım daha bitmedi kaç km giderse yazarim sizde değer lendirin ve ariza lamba şuan yanmıyor.ama yakıt tüketimi çoğalır gibi inşallah çogalmaz ben yuksek devirde kullanıyorum ses çıkarması için şehir içinde 50 60 hız lagidiyorum çünkü heo mahalle içindeyim servise çıkıyorum 20 tl gaz bence 70 km gidebilir iyimi?

sen 20 tl ye 70 km gidersen çok çok iyi o zaman sen redline kullanıyosun sana ne gaz dayanır ne benzin   şunuda söleyim lpg te yüksek devir kısa mesafelerde  zamanla rölanti dalgalanması yaşarsın sen basıyosun dipliyosun gazı  1 den 2 ye çekiyosun yine dipliyosun sonra boşa atıyosun arac bi anda 5000-5500 devirden boşa atınca rolantiye düşüyo  dengeler değişiyo  fakir karışıma  arıza lambasına bir sepep te budur


Çevrimdışı antihacker

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 211
    • Profili Görüntüle
Ben 20 tl haz ile 80 90 km gidiyorum şehir içinde sakin kullanimda yanmiyor arıza lambasi 4000 5000 devirse dusk vitesde pat yanıyor 100 keredir söndürme ye gidiyorum


Çevrimdışı bora-feat

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: antihacker;426038
Ben 20 tl haz ile 80 90 km gidiyorum şehir içinde sakin kullanimda yanmiyor arıza lambasi 4000 5000 devirse dusk vitesde pat yanıyor 100 keredir söndürme ye gidiyorum

Sen bi anda gaza asılınca arac gazı fazlası ile alıyor  bir anda boşa atınca alıdğı gazı rolanti ayarlayamayıp sorun yaşıyor o anda arıza lambası pat diye yanıyo

bu şekil ses almak için kullanıyosun  ama lpg motoru fazla ısıtan bir parça  supaplarda çok ısınıyor yersin süpapları


Çevrimdışı antihacker

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 211
    • Profili Görüntüle
Mustafa. Sizin araç lpglimi yakit durumunu paylaşırmısın. Birde supap biterse ne olur yada maliyeti ne kadar:)


Çevrimdışı ahmetmeski

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 485
    • Profili Görüntüle
bora ya katılıyorum ( bu gün çok katıldım sana :)  ) biraz daha sakin kullanabilirsin. ayrıca o kullanıma 20 tl ile 70 km oldukca iyi ,ben 30 tl almıştım 150 km de şu anda ama sanırım yarın bitecek


Çevrimdışı bora-feat

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: antihacker;426049
Mustafa. Sizin araç lpglimi yakit durumunu paylaşırmısın. Birde supap biterse ne olur yada maliyeti ne kadar:)

sakin kullanımda  filtre var bendede  şehirler arası tek kişi 15kuruş  

5 kişi ankaraya gittim 17 kuruş  istanbul şehir içi  20-22 kuruş arası

tabi geceleri agresifleşiyorum 170-210 arası kullanıyorum   28 kuruşu görüyorum :)

süpaplar zamanla aşınır süpap çok da pahalı değil ama zamanla  sekman   üst kapak contası üst kapak  derken motor komple revizyona gider bu maaliyetli bir iş