škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Balans ayarı gerekli mi?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar. Fabia'mın, dördünü birlikte aldığım lastikleri 25 bin km'yi doldurdu. Ön lastiklerin kenarlarının aşınmaya başlaması dolayısıyla, ön-arka değişimi yapacağım. (belki de geç kaldım) bu değişim sırasında lastiklere balans ayarı yapılması gerekli mi? Şu halde, balansla ilgili bir sıkıntım da yok. Teşekkür ederim, İyi günler...


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Lastik janttan sökülmedikçe gerek yok bence


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim. Herhangi bir dengesiz aşınma durumu da yok lastiklerde. Sanırım, yalnızca değişim işlemi yeterli olacak.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Lastiklerin değişimi sırasında kurşunlar düşmediyse veya lastik sökülüp takılmadıysa gerek yok bence de. Ancak gene de aracı 500km kadar dinleyip gerek olup olmadığına karar verilebilir.


Çevrimdışı JOKER

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Benim fabianın da gidişi oldukça iyiydi. Taki ön sol lastiğe vida girene kadar. ustaya gittim vidayı çıkarıp yama ve balans ayarını yaptı. sonrasında 90-100 e gelince direksiyon titremeye başladı. ustanın işçiliğini beğenmediğim için bir daha oraya gitmek istemedim. Sonrasında netten iyi bir usta araştırması yaptım. Şaşmazda Erdemler Balansın metini duydum. Oradaki usta 4 lastiğe de balans ayarı yaptı ben sadece sol ön lastikte sorun beklerken lastiklerin hepsininde balans ayarı bozuktu. Usta balansı yaptım bitti demedi ve aracın alt takımlarını da gözden geçirdi. 10bin km bir balans ayarı yapmanın gerektiğini söyledi.
10bin az gelebilir fakat ankara yollarında 25bin km yol yapmışsın bence hazır lastiklerin yerlerini değiştirmişken balans ayarı da yaptırman da fayda var.
Yaptıracağın bildiğin bir usta yoksada Erdemler Rot-Balansı tavsiye ederim.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: JOKER;424204
Benim fabianın da gidişi oldukça iyiydi. Taki ön sol lastiğe vida girene kadar. ustaya gittim vidayı çıkarıp yama ve balans ayarını yaptı. sonrasında 90-100 e gelince direksiyon titremeye başladı. ustanın işçiliğini beğenmediğim için bir daha oraya gitmek istemedim. Sonrasında netten iyi bir usta araştırması yaptım. Şaşmazda Erdemler Balansın metini duydum. Oradaki usta 4 lastiğe de balans ayarı yaptı ben sadece sol ön lastikte sorun beklerken lastiklerin hepsininde balans ayarı bozuktu. Usta balansı yaptım bitti demedi ve aracın alt takımlarını da gözden geçirdi. 10bin km bir balans ayarı yapmanın gerektiğini söyledi.
10bin az gelebilir fakat ankara yollarında 25bin km yol yapmışsın bence hazır lastiklerin yerlerini değiştirmişken balans ayarı da yaptırman da fayda var.
Yaptıracağın bildiğin bir usta yoksada Erdemler Rot-Balansı tavsiye ederim.


rot ayarının ortalama 10 bin km.de yapılması gerektiğini biliyorum ama balans ayarının da belirli aralıklarla yapılması gerektiğini bilmiyordum. Aslında, ön-arka değişimi sırasında balans ayarına gerek var mı diye sorarken de, lastik janttan sökülmese bile zamanla balans ayarında hata oluşabilme olasılığını düşünmüştüm. Ülkemizde, "rot-balans" bakımı diye oturmuş bir kalıp var. Halbuki rot ayarı ayrı, balans ayarı ayrı. Ve yine üllkemizde, balans ayarı lastik değişimlerinde yapılır ama rot ayarı hiçbir zaman yapılmaz :) en iyisi, lastiklerin yerini değiştirirken balans kontrolü de yapılsın, gerek varsa yenilensin. Evim şaşmaza yakın, dediğiniz ustaya gidebilirim. Teşekkür ederim.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kor_ay;424257
...Ülkemizde, "rot-balans" bakımı diye oturmuş bir kalıp var. Halbuki rot ayarı ayrı, balans ayarı ayrı...
Balans ayarları tam değilse rot ayarını hiç bir zaman tutturamıyorlar. O nedenle ismi o şekilde kalmıştır.:wnk:


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Balans , lastiğin jant üzerinde titreşimsiz ve yalpalamadan dönmesini sağlamak amaçlı yapılan ayardır. Lastiğinizi janttan sökmediğiniz sürece balans ayarına ihtiyaç duyulmaz.


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
rot ve balans ayarlarını 10 bin km'de bir, ya da öncesinde bir bozukluk hissedersem yaptırırım. arabanın dediğin yolda jilet gibi gitmeli. ne titreme ne çekme. bu konuda takıntılıyım. :D

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White