Merhaba arkadaşlar, bugün rapid test sürüşü yapma imk
anım oldu araçla ilgili tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Öncelikle araç ile ilgili donanım ve teknik özellikleri burada yazıp mesajı şişirmek istemiyorum.
Aracın tasarımı : Kısaca çok hoş, ve yakışıklı diyebiliriz. Abisi octi yi andırıyor ama kibar hali.
Far yapısı, geniş ızgara aracı heybetli gösteriyor. Yandan bakınca orantısız duran bir şey göremedim açıkçası. Ayrıca arka camda bulunan silecek aracı klasik sedan gibi değilde hafif lift back tarzı gösteriyor.
İç tasarım : araç içi klasik vw izleri taşıyor. Küçük jetta diyebiliriz.
ama rapid malzeme olarak daha kaliteli hissettiriyor.
Direksiyon olmamış yanlız
Bagaj kocaman ve yükleme ağzı da öyle
Sürüş hislerimize gelelim
ne de olsa tasarım göreceli ve zevk işi.
Şimdiye kadar kullandığım en iyi B sınıfı araç. Rapid boyutlarından dolayı kavram karmaşası yaşıyor ama ben ona b sınıfı diyorum ve öyle görüyorum.
Motor ve şanzımanı yine bilinen ve klasikleşen 105 bg lik dizel motor ve 5 ileri şanzıman.
Bu motoru ilk defa bu kadar atak gördüm. Rapide cuk oturmuş. Şanzıman geçişleri kolay, debriyaj pamuk. Direksiyon havaş hızda ve yüksek hızda tam olması gerektiği gibi. Rapidi kullanmak hem keyifli hem kolay. Yol tutuş yeterli ama arka kısmı virajlarda yoldan kopmaya müsait. Ama esp var akıl mantık dışı sürüş yapmadığınız sürece sıkıntı olmaz.
Yol konforu: Yavaş hızda konforlu yüksek hızda değil. Sert süspansiyon ve düşük yanaklı lastikler özellikle arka koltuktakileri rahatsız ediyor.
(Test sürüşü esnasında 3 kişiydik. Danışman, ben, ve tanımadığım müşteri. Önce diğer müşteri kullandı ben arka koltukta oturdum)
Ayrıca bagajdan gelen tıkırtılar rahatsız etti beni. Arka diz mesafesi çok başarılı bu arada.
Yol ve rüzgar sesini benim leondan az alıyor. Bu konuda beğendim aracı. 140 km/s ten sonra rüzgar sesi artıyor bu da normal zaten.
Tüketim: resimlerdeki değerler sizi bilmem ama bana düşük geldi. Ben test araçlarını sakin kullanmam oradan biliyorum.
Fiyat : İşte zurnanın zurt dediği yer. Dizel manuel elegance 49.000 TL Bence bu fiyat % 10 pahalı. Ama Dizel otm bu fiyat olsaydı ben almayı düşünebilirdim. 1.4 Tsi dsg 49.000 TL bu fiyat 44.000 TL olmalıydı max.
Test Aracı resimleri :
Sonuç olarak fiyat hariç başarılı bir çalışma olmuş. 17 " jantlar ile çok daha şık duruyor haberiniz olsun.
+ ları :
Ferah iç mekan,
Geniş bagaj,
Düşük tüketim,
İyi çekiş (0-100 10,4sn )
Yeterli donanım
Arka s
ilecek
- leri
- Çok yüksek fiyat
- Eksik kombinasyonlar
- Eski nesil motorlar
NOT : Octavia fiyatlarının jetta dan pahalı olması bekleniyormuş bu arada.
NOT : ALINTIDIR.