Arkadaşım sıfır jetta almıştı 8-9 ay önce. Aracın kitapçığında ilk bakım km'si 30bin km yada 1 sene yazıyor aynı zamanda aracın bilgi ekranındada 30 bin gözükmekte. Geçen aracı 30 bine yaklaşınca servise gidiyor. Servistekiler önce bu araç 15binde gelmesi gerekirdi garantiyi bozuldu fln diye söyleyince iyice girmişler birbirlerine. Sonra genel merkezi arıyorlar ama hala servis işi yokuşa sürüyor. Bizimkide dişli tabi, araçta 30 bin yazıyor kitapçıkta 30 bin yazıyor beni sizin 15bininiz bağlamaz fln. Genel merkezden yapılan açıklama avrupada ülkelerinde piyasaya sunulmak üzere bazı jettaların ilk bakım km'si 30 binmiş. Şansa arkadaşıma bu jettalardan birisi denk gelmiş. Neyse bakım yapılıyor, bir dahaki bakımda 45 binde gelmenizi öneririz diye belirtmişler ama bizimkide yol bilgisayarı ne zaman bakım zamanının geldiği uyarısını verirse o zaman gelirim demiş ve gel görki şimdide yeni bakım km'si olarak bilgi ekranında 60 bin gözükmekte
Avrupa da Vw gurubu araçlara 30.000 km de bir LONG LIFE bakım yapılıyor. Yağından filtrelerine kadar hepsi bizdekilerden farklı uzun ömürlü parçalar. Aracın yol bilgisayarında ülkeye göre adaptasyon yapılamadığından oradaki km ye göre hareket etmek aracın sağlığı açısından çok yanlış Türkiye şartlarında. Trde Vw gurubu için 15.000 km de bir bakım öngörülür.. Ben buna rağmen 10.000 de bir bakıma giriyorum ve çıkan parçalar cidden berbat durumda oluyor..
Ayrıca serviste kocaman periyodik bakım tablosu var ve araç satış temsilcileri aracı teslim ederken üstüne basa basa söylüyor 15.000 de gelin diye. Ayrıca bakım zamanı gelipte gitmemişseniz arayıp haber veriyorlar.Olan olmuş ama bundan sonra yol bilgisayarına bakarsa aracına kısa süre içinde elveda diyebilir,çünkü inanılmaz tozlu bir ülkeyiz ve toz aracın katili..
benim aracımda 12 000 km de .Alalı 15 ay oldu henüz ilk bakımını yaptırmadım.Geçenlerde aldığım bayii aradı ilk bakım zamanın geçmek üzere geliniz yaptırınız deyince şaşırdım.Oysaki ben gitme taraftarı değilim.Varsın çıksın garantiden.Garantili diye kazıklıyorlar.Kitapçıkta bakım aralığı 15 000 km.
Kazıklıyorlar gibi gözükebilir ama inanın verilen parayı hakediyorlar. Bir kaç kez özel serviste bakıma giren 2.0 TDI Passatın DPF filtresi yanlış yağ yüzünden iflas etmek üzereyken direkten dönüldü örneğin,ayrıca şahsımıza ait aracın soğutmayı suyu kaçağını özel servisler bulamazken servis 1 gün içinde sorunu çözdü. Yine şanzımandan gelen bir sese normal diyen özel servislerden sonra yetkili servis sorunu buldu ve bize ücret ödetmemek için elinden geleni yaptı. Aracınızı yetkili serviste bakıma sokmaya devam ederseniz büyük boyutlu arızalarda iyi niyet garantisi üzerinden en azından %60-70 gibi bedeli ödetmiyorlar.. Tek sorun güzel yetkili servisi bulabilmekte..
Ayrıca serviste 350 liraya yapılan bakım için (adamlar stepneyi çıkarıp havasına bile bakıyorlar) özellerde 200-250 lira ücret verdiler. Arabam garantiden çıkacak,iyi niyet garantisinden yararlanma şansım kaybolacak vs vs. Bozulan stop lambamın sıfırı 270 lirayken iyi niyet garantisi üzerinden ücretsiz olarak değiştirildi örneğin..