ben zararlı olduğunu söylemedim bu sitedeki coğu kişiden modifiyeye kat kat meraklıyımdır fakat herşeyin bir yolu yordamı var motorun ömrünü uzatacağını söylüyorsunuz yahu neymiş bu cip güç veriyor,yakıtı azaltıyor,motor ömrünü uzatıyor üstelik bunların hepsini bin tlden daha ucuza hallediyor.yağ firmaları boşuna binlerce biyolojik araştırma yapıyor motor ömrünü uzatmak için ve yahut motoruna milyarlar harcayan insanlar boşuna yapıyor bunları bütün mekanikler hatalı cip herşeye çözüm hadi doğru diyelim peki o zaman aracın üzerinde niye gelmiyor bunlar vallahi şaştım kaldım.
Şimdi Şöyle Anlatayım ;
İlk Olarak Mühendislerin Düşünememesini Anlatayım.
Piyasada Bir Çok Aynı Motor Olupta Gücü Farklı Olan Araçlar Var. Örnek 1.6 CRDİ 90 Hp İle 115 HP Olarak 2 Ye Ayrılmıştır. Birebir Herşeyi İle Aynıdır. Hatta Çelik Motorda 115 Hp Lik Ceedin Beyni İle 90 Hp Ligin Beynini Değiştirilip Testleri Yapıldı. Birebir Herşey Aynı Çıktı.
Otomobil Şirketlerinin Düşündüğü Şey Sadece Gücü Vereyim Gitsin Değil. Bazı Ülkelerde Vergilendirme Güç Ve Emisyon Üzerinden Yapılıyor.
Ek Olarak Bu Aracı En Acemiside En Düzgün Kullananında Kullanacak. Yani Ortalama Bir Kapasitede Olmalı. Sonuçta Dayanacağı Son Kapasitede Açıp En Kasap Şoföre Verirsek Normal Kullanımda 600000 Giden Araç 400000 E Düşecektir.. Siz Çip Tuning Yaptırıp Full Redline Yaparsanız Normal Kullanıma Göre Motor Ömrü Kesinlikle Azalacaktır. Standart Motordada Azalacaktır Ama Yazılımlı İken Daha Fazla..
2.Olarak Motor Ömrünü Uzatmaya Gelelim.. Araç Yeniden Programlandığında Araçtaki Bir Çok Parametre Değiştriliyor. Tork Eğrisi Daha Alt Devirlere Çekilebiliyor. Araç 1700 Devirde Zorlanıyorsa Artık Zorlanmadan Yürüyebilecek Şekile Geliyor. Ne Kadar Az Devir O Kadar Az Aşınma. Örnek Olarak Ağır Vasıtaları Vereyim. Milyon Kmleri Görüyolar.. Kimse Uzun Yol Demesin Sırtında Kaç Ton Yük Çekiyolar
O Kadar Zorlanmaya Yine Milyon Km leri Görüyolar. Nedeni İse Alt Devirlerde Yürüyor Olmaları. Bir Ağır Vasıtada Ekonomi Bandı 1000 Devir İle 1500 Devir Arasındadır. Zaten Çoğu 2200 Den Sonra Sınırlandırılır.
Motor Uzatmanın Açıklaması Daha Alt Devirlerde Rahat Yürümesinden Geliyor.
3.Olarak Yakıta Geleyim. Kimse Ben Basıyorum Eskisinden Daha Az Yakıyorum Demesin Yalan Konuşmuş Olur. Stock Halde Atıyorum Full Dip Gaz Gidince Ortalama 12 Litre Yakıyorsa Chip Tuningden Sonra 14 Litre Yakar. Ama Arkadaş Ben Sürekli Basmam Normal Kullanırım Dersen Bu Araba 10 Litre Yakıyorsa 9 A Da Düşer Dahada Düşer. Nedeni Tork Ve Güç Eğrisi Ve Birdeee En Önemli Noktalarından Yukarda Bahsettiğim Daha Alt Devirlerde Daha Rahat Yürüme Olayı Var. Buda Onu Destekleyen Bir Maddedir..
Umarım Anlatabilmişimdir