škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Buyurun burdan yakın arkadaşlar!!!

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı atonal

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 170
    • Profili Görüntüle
                   

                                                  Eski araç sahipleri dikkat!                

                                   ZORUNLU Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçiş, eski araç sahiplerine pahalıya patlayacak.

                                                 
                                     Bu araçlarda  poliçe bedelleri, aracın ikinci el fiyatlarına ulaşacak. Türkiye Sigorta  Birliği Genel Sekreteri Erhan Tunçay, “Ekonomik ömrü dolmuş araçların  trafikten çekilmesini hızlanacak” dedi
Hürriyet Gazetesi'nin  haberine göre, SİGORTA şirketlerinin son 6 yılda 3 milyar lira zarar  etmesine yol açan Zorunlu Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçiş,  Doğan, Şahin Kartal, Broadway, Renault 9, Taunus, Anadol gibi eski model  araç sahiplerine pahalıya patlayacak. Buna da eski model araçların yeni  nesil araçlarda artık standard olarak yer alan ABS, ESP, EBD, ROP, TCS  gibi sürüş güvenliğini artıran sistemlerden yoksun olması yol açacak. Bu  uygulamadan ayrıca, sık sık kaza yapan sürücüler de nasibini alacak.  Kaza riski yüksek olan araçlar, Zorunlu Trafik Sigortası yaptırırken  10-12 kata varan fiyat farklarını üstlenmek zorunda kalacak. Bu tip  araçlarda Trafik Sigortası poliçe bedelleri, aracın neredeyse ikinci el  fiyatlarına ulaşabilecek. Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Erhan  Tunçay, “Artık 33 farklı sigorta şirketinden 33 farklı poliçe teklifi  alınabilecek. Bu durum gelişmiş ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de  ekonomik ömrünü tamamlamış araçların trafikten çekilmesini  hızlandıracak” dedi.

YILLIK ZARAR 750 MİLYON TL

Trafik  Sigortası’nda serbest tarifeye geçişle birlikte araç sahiplerinin  zihinlerinde oluşan sorulara da açıklık getiren Tunçay, Türkiye’de 2008  yılından itibaren kaza tespit tutanağı uygulamasına geçilmesiyle  birlikte, Kasko Sigortası kapsamında değerlendirilmesi gereken bir çok  hasar ödemesinin Trafik Sigortası kapsamında gerçekleşmesine yol  açtığını, bunun da Zorunlu Trafik Sigortası’nda hasar ödeme boyutlarını  artırdığını söyledi. “Böyle olunca da sigorta şirketlerinin Trafik  Sigortası’ndan zarar etmeleri kaçınılmaz oldu. Sadece son bir yılda  gerçekleşen zarar 750 milyon TL’yi buldu” dedi.
Serbest fiyat  uygulamasıyla birlikte riskli araçlarla riski düşük araçlar arasında  önemli oranda poliçe farklılıklarının oluşacağını söyleyen Tunçay, “Daha  önce her araç sahibi riskli olsun olmasın aynı tarife üzerinden poliçe  bedellerini ödüyordu. Bundan böyle, riski az olan araç sahipleri ile  riski yüksek araç sahiplerinin poliçeleri arasında önemli oranda fiyat  farkı oluşacak. Bugüne kadar sabip fiyat, kazasız araç sahiplerinin sık  sık kaza yapanların zararını da üstlenmek zorunda olduğu için daha  yüksek prim bedellerini ödemek zorunda kalmalarına yol açıyordu. Serbest  fiyat uygulamasıyla birlikte riskli araçlar, risksizlere kıyasla daha  fazla prim ödemek zorunda kalacak. Yıllardır hiç kaza yapman sürücüler  olduğu gibi her yıl 20-30 kez kaza yapan sürücüler de var. Artık yılda  10 hasar yapan araç, hiç yapmayana oranla 10 kat, 12 hasar yapan 12 kat  daha fazla prim ödemek zorunda kalacak” dedi.
RİSKİ TEKNOLOJİ FARKI ARTTIRIYOR
Ayrıca,  Kartal, Şahin, Doğan, Taunus, Broadway, Renault 9 gibi eski model  araçların da yeni nesil araçlara oranla daha yüksek poliçe bedellerini  ödemek zorunda kalacağını söyleyen Tunçay, bunun da nedenini eski model  araçların teknoloji farkı nedeniyle yenilere göre daha fazla kaza riski  oluşturmasına bağladı. Yeni nesil araçlarda artık elektronik stabilite  programı ESP, EBD destekli ABS fren sistemi, fren destek sitemi BAS,  patinaj engelleme sistemi TCS, takla önleme sistemi ROP, yokuş iniş  destek sistemi DBC, yokuşta güvenli kalkış sistemi HAC gibi güvenlik  uygulamaları artık standart özellikler arasında bulunuyor. Böyle olunca  da kaza risk oranı diğer araçlara göre oldukça düşük seviyede kalıyor.

‘Pert’te fiyat karmaşası yok

TÜRKİYE  Sigorta Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Kalkavan da, Kasko  Sigortası’yla ilgili değişikliklere açıklık getirerek, “Kasko’da pert  olan aracın değeriyle ilgili fiyat karmaşası, ortadan kalkacak.  Poliçelerde pert durumunda hangi fiyatın baz alınacağı yer alacak.  Anlaşmalı servis uygulamasında ise sürekli gittiğiniz servisle hangi  sigorta şirketi anlaşmalıysa, onu araştırıp, tercih edilecek” dedi.

Kazasızlık indirimi şirkete göre değişecek

KASKO’da  kademeli olarak yüzde 60’a kadar uygulanan kazasızlık indirimi de artık  kalkıyor. Bu ancak, artık kazasızlık idirimi uygulanmayacak anlamına  gelmiyor. Aksine kaza yapmayan arçlara şirket politikalarına göre daha  fazla ya da daha az indirim uygulanabilmesine imkan sağlayacak.


KAYNAK: http://haber.mynet.com/eski-arac-sahipleri-dikkat-682614-guncel/


Çevrimdışı anamarina

  • az kaldı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 831
    • Profili Görüntüle
Herşeyde olduğu gibi bunda da serbest piyasaya dönecek bence artık türkiyede yaşanmaz.en yakın zamanda gidiyorum.