škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hidrojen Yakıt Tasaruf Sistemleri Hakkında

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Dark_ottoman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
    • http://www.yesilisikbilisim.com
Hidrojen Yakıt Tasaruf Sistemleri Hakkında ne düşünüyorsunuz ?

 İnternette dolaşırken bu hidrojen yakıt tasaruf sistemlerini gördüm.%3o lara varan tasaruftan bahsediyor adamlar.Biraz düşündüm olabilirde olmaya bilirde.Geleceğin yakıtı olarak hidrojeni görürsek mantıklı ama enerji verimliliği bakımdan mantıksız geld bana.

 Sistem olarak basitce suyu hidrojen ve oksijene ayırıyor.Hidrojeni zengin karışıma yolluyorlar.Benzinden daha fazla enerji verdiği söyleniyor
 
 Acaba kullananız ve ya deneyeniniz var mı ?


Çevrimdışı mahmut0382

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Ben şöyle düşünüyorum .

1 gr az yakacak diye milyonlar harcayan otomotiv firmaları bu cihazlar başarılı olsa idi neden motor 1 gr daha az yakacak diye milyonlar harcasın .

Yakıt tasarrufu sağlayamaz demiyorum ama sağlıklı bir şekilde tasarruf sağlıyacağını sanmıyorum . Öyle olsa idi otomotiv firmaları bu ürünü fabrikada araçlarına montaj eder %30 az yakıyor diye reklamlarla satarlardı .


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Hidrojenin daha fazla enerji verdiği doğru olabilir ancak hidrojeni elde etmek çok zordur.Aslında insanlara çok kolay gelir,lisede deneyini yapıyorduk elektrolizle hidrojen açığa çıkarıyorduk denebilir ama o şekilde üretim için enerji gereksinimi fazladır.Bu ihtiyacı karşılamak için de şarj dinamosuna daha çok yük binecektir.Teorik olarak kulağa hoş gelen bu sistem araç üzerine takıldığında bir işe yaramayacağı gibi başka sorunlara da yol açabilir.%30 tasarruf filan çok büyük rakamlar.


Çevrimdışı emreozukan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: amraam;424886
Hidrojenin daha fazla enerji verdiği doğru olabilir ancak hidrojeni elde etmek çok zordur.Aslında insanlara çok kolay gelir,lisede deneyini yapıyorduk elektrolizle hidrojen açığa çıkarıyorduk denebilir ama o şekilde üretim için enerji gereksinimi fazladır.Bu ihtiyacı karşılamak için de şarj dinamosuna daha çok yük binecektir.Teorik olarak kulağa hoş gelen bu sistem araç üzerine takıldığında bir işe yaramayacağı gibi başka sorunlara da yol açabilir.%30 tasarruf filan çok büyük rakamlar.


Merhabalar bu konuda detaylı bilgi sahibi iseniz bizimle paylaşırmısınız biz şirkette 2 arkadaşlarımızın arabalarıyla birlikte bu sistemi 4 arabaya taktırdık ve taktırdığımız araçlarda  hem 10-15 bg güç artışı hemde %20-%30 arası tasarruf sağladık eğer bu sistemi test etmek denemek isterseniz lütfen benle irtibata geçiniz musait bir zamanda şirketimizde misafir ederiz iyi günler dilerim.


Çevrimdışı B.fabia

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1838
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreozukan;424892
Merhabalar bu konuda detaylı bilgi sahibi iseniz bizimle paylaşırmısınız biz şirkette 2 arkadaşlarımızın arabalarıyla birlikte bu sistemi 4 arabaya taktırdık ve taktırdığımız araçlarda  hem 10-15 bg güç artışı hemde %20-%30 arası tasarruf sağladık eğer bu sistemi test etmek denemek isterseniz lütfen benle irtibata geçiniz musait bir zamanda şirketimizde misafir ederiz iyi günler dilerim.


sistemin nasıl çalıştığına dair ilk agızdan bizi bilgilendirir misin? lpg ye alternatif olur mu fiyat montaj açısından.


Çevrimdışı emreozukan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahtsız fabia;424896
sistemin nasıl çalıştığına dair ilk agızdan bizi bilgilendirir misin? lpg ye alternatif olur mu fiyat montaj açısından.


fiyat açısından bi bilgim yok ama sistem suyu elektroliz yoluyla hirojen ve oksijene ayırıyo eski sitemlerde hidroksit olarak ayrılıyordu şimdiki sistemde saf hidrojen elde ediyorlar saf hidrojeni elde ettikten sonra motorun hava girişinden yanma odalarına yolluyor ve yakıtla birlikte yanıyor bu sistemde motorun bakım aralıklarıda uzuyor çünkü yağın kirlenmesini engelliyor tasarrufuda şu şekilde sizin mesela 100 km hızda 2000 devirde gisiyorsanız bu sistemle 100 km hızda 1500 devirde gidiyorsunuz bu sayede daha az yakıt harcıyosunuz ve bizim taktırdığımız sistemde gaza ne kadar çok basarsanız o kadar çok hidrojen üretiyor sistem ve motora yolluyor hiç bir zararı tehlikesi yok bu sistemin ilk aklıma gelenler bu kadar daha başka merak ettiğiniz yer varsa elimden geldiğince cevaplarım iyi günler dilerim


Çevrimdışı B.fabia

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1838
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreozukan;424898
fiyat açısından bi bilgim yok ama sistem suyu elektroliz yoluyla hirojen ve oksijene ayırıyo eski sitemlerde hidroksit olarak ayrılıyordu şimdiki sistemde saf hidrojen elde ediyorlar saf hidrojeni elde ettikten sonra motorun hava girişinden yanma odalarına yolluyor ve yakıtla birlikte yanıyor bu sistemde motorun bakım aralıklarıda uzuyor çünkü yağın kirlenmesini engelliyor tasarrufuda şu şekilde sizin mesela 100 km hızda 2000 devirde gisiyorsanız bu sistemle 100 km hızda 1500 devirde gidiyorsunuz bu sayede daha az yakıt harcıyosunuz ve bizim taktırdığımız sistemde gaza ne kadar çok basarsanız o kadar çok hidrojen üretiyor sistem ve motora yolluyor hiç bir zararı tehlikesi yok bu sistemin ilk aklıma gelenler bu kadar daha başka merak ettiğiniz yer varsa elimden geldiğince cevaplarım iyi günler dilerim


çok açıklayıcı oldu. teşekkür ederim ilginize. maliyeti çok büyük değilse lpgli motora uygulanması mümkün mü onu araştıracağım şimdi. teşekkür ederim


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreozukan;424898
fiyat açısından bi bilgim yok ama sistem suyu elektroliz yoluyla hirojen ve oksijene ayırıyo eski sitemlerde hidroksit olarak ayrılıyordu şimdiki sistemde saf hidrojen elde ediyorlar saf hidrojeni elde ettikten sonra motorun hava girişinden yanma odalarına yolluyor ve yakıtla birlikte yanıyor bu sistemde motorun bakım aralıklarıda uzuyor çünkü yağın kirlenmesini engelliyor tasarrufuda şu şekilde sizin mesela 100 km hızda 2000 devirde gisiyorsanız bu sistemle 100 km hızda 1500 devirde gidiyorsunuz bu sayede daha az yakıt harcıyosunuz ve bizim taktırdığımız sistemde gaza ne kadar çok basarsanız o kadar çok hidrojen üretiyor sistem ve motora yolluyor hiç bir zararı tehlikesi yok bu sistemin ilk aklıma gelenler bu kadar daha başka merak ettiğiniz yer varsa elimden geldiğince cevaplarım iyi günler dilerim


Hizdaki deviri ancak sanziman ve diferansiyel degistirir bilginize...
2000 devirde 100 le giden bir arac sanzimanda oynanmadan hidrojen ile 1500 devirde 100 le gidemez..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kaptan52;424906
Hizdaki deviri ancak sanziman ve diferansiyel degistirir bilginize...
2000 devirde 100 le giden bir arac sanzimanda oynanmadan hidrojen ile 1500 devirde 100 le gidemez..
:syg2::syg2::syg2:



Çevrimdışı emreozukan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kaptan52;424906
Hizdaki deviri ancak sanziman ve diferansiyel degistirir bilginize...
2000 devirde 100 le giden bir arac sanzimanda oynanmadan hidrojen ile 1500 devirde 100 le gidemez..


-Bu sistem lpg, benzin ve dizel farkı olmadan her yakıt cinsinde kullanılabiliyor.
-Bu sistem motor tipi, motor sistemi, arac tipi gözetmezsin her türlü araçta kullanılabilir.
-Her üç yakıtında %15'i yakılmadan egzosdan dışarı atılır, hidrojen daha saf ve daha yanıcı olduğu için bu yanmayan çiğ olan yakıtın yanmasını sağlayarak hem ek tork hemde beygir artışı sağlar bu sayedede tasarruf sağlar.
-Bu ek güç artışı sayesindede daha yüksek devirde elde ettiğiniz gücü ve hızı daha düşük devir bandında elde edersiniz, sistemin özü budur daha öncede dediğim gibi test etmek ve daha detaylı bilgi edinmek isterseniz her zaman kapımız açıktır bi çayımızı içmeye bekleriz.
-İlginiz ve düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.


Çevrimdışı emreozukan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahtsız fabia;424904
çok açıklayıcı oldu. teşekkür ederim ilginize. maliyeti çok büyük değilse lpgli motora uygulanması mümkün mü onu araştıracağım şimdi. teşekkür ederim


Bana söyledikleri şehirler arası çalışan ve günde en az 400 km yapan otobüs/kamyon türü araçlar maliyetini 2,5 3 ayda çıkartıyormuş ve ruhsata işletme, sızdırmazlık testi, kapalı yerlere girememe gibi eksileri olmadığı için binekaraçlardada  avantajlı bir sistem


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreozukan;424892
Merhabalar bu konuda detaylı bilgi sahibi iseniz bizimle paylaşırmısınız biz şirkette 2 arkadaşlarımızın arabalarıyla birlikte bu sistemi 4 arabaya taktırdık ve taktırdığımız araçlarda  hem 10-15 bg güç artışı hemde %20-%30 arası tasarruf sağladık eğer bu sistemi test etmek denemek isterseniz lütfen benle irtibata geçiniz musait bir zamanda şirketimizde misafir ederiz iyi günler dilerim.


Davetiniz için teşekkür ederim.Her gün bu çeşit yakıt tasarruf cihazlarının haberini duyar olduk, açıkçası temkinli yaklaşıyorum bu ürünlere önyargı da denebilir.Ben çok bilgi sahibiyim diyemem böyle bir sistemi kullanmadım hatta bugün haberim oldu böyle bir sistemden.Ben otomotive meraklı bir makine mühendisliği öğrencisiyim burada bilmişlik taslamak haddime değil zaten. Lakin hidrojen iyi yakıttır, yakıldığında fazla enerji verir ama temini zordur diye bilirim(Hatta en zoru elektrolizle yapılandır) Biz yaptık oluyor deyip ürününüze güveniyorsanız denemeden kesin hüküm vermekte acımasızlık olur.


Çevrimdışı B.fabia

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1838
    • Profili Görüntüle
tesekkurler. ama benimde kafama takilan bisey oldu. daha kaliteli yanma  da yuksek sicaklik demwk. motor blogunun alasimi belli bir isidan fazlasinda sikinti yapabilir mi acaba? lpgdeki gibi yanma odasindaki karisimin zenginligi motor ariza lambasi da yakabilir. bu konularda arastirma yapmaya deger. bunlarla bir sure ilgilenecegim. arastirmaya deger bir konu bence.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: emreozukan;424934
-Bu sistem lpg, benzin ve dizel farkı olmadan her yakıt cinsinde kullanılabiliyor.
-Bu sistem motor tipi, motor sistemi, arac tipi gözetmezsin her türlü araçta kullanılabilir.
-Her üç yakıtında %15'i yakılmadan egzosdan dışarı atılır, hidrojen daha saf ve daha yanıcı olduğu için bu yanmayan çiğ olan yakıtın yanmasını sağlayarak hem ek tork hemde beygir artışı sağlar bu sayedede tasarruf sağlar.
-Bu ek güç artışı sayesindede daha yüksek devirde elde ettiğiniz gücü ve hızı daha düşük devir bandında elde edersiniz
, sistemin özü budur daha öncede dediğim gibi test etmek ve daha detaylı bilgi edinmek isterseniz her zaman kapımız açıktır bi çayımızı içmeye bekleriz.
-İlginiz ve düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.
Bir araç krank mili, şanzıman oranları, diferansiyel oranı lastik ebatı kriterlerinden herhangi birisinde değişiklik yapılmadan aynı viteste olmak kaydı şartıyla1500d/d' de yaptığı sürati 1000d/d' de yapamaz. Ha "3. viteste 1500d/d gitmek yerine 4. vites 1000d/d gidilebiliyor" ise demek istediğiniz bu tamam. Yani artık bir üst vites rahatlıkla kullanılabiliyorsa, gayet mantıklı. Ancak çoğu kişi 5. viteste 2500d/d' de 90km/s ile giderken artık 5. viteste 1500d/d' de 90km/s ile gideceğini düşünüyor ki imkansız eğer yukarıdaki kriterlerde değişiklik yapılmamışsa.