škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Direksiyon Sorunu...

Faboct · 46 · 17229

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;427264
Bu yazıyı biliyorum. Bakın burada ilginç bir durum var .
Pompayı satan arkadaşın aracında benim aracımla aynı sorun oluşmuş ve pompa almış. Ancak pompayı değiştirdikten sonra sorunun çözülmediği görülmüş. Zaten pompayı onun için satıyor. Demek ki sorun her zaman pompadan kaynaklanmıyor.
 
Ve bence bu arıza %90 oranında açı sensöründen kaynaklanıyor. Çünkü direksiyonun sertleşmesi sonucu servislerin aklına direk pompa arızası geliyor. Mantık şu , pompa çalışmıyor direksiyon sertleşiyor . Ancak bana göre pompa çalışıyor , pompanın yağ basıncını ayarlayan açı sensörü çalışmıyor ve direksiyon bunun için sertleşiyor.
Buna pompaya yanlış komut vermede diyebiliriz.
@umtdrn,
Haklısınız. Sonradan aklıma geldi Benim Opelde ki eski modellerde hidrolik direksiyonda yoktu ancak 2 türlü sorun olurdu fazla aşınmadan direksiyonda boşluk yada yağ kaçırma ve akıntı yapradı.Bu pompadada bir sıkıntı ancak içten yada içindeki pompa lastiklerinden olması gerekir fren hidrovak boynuzundaki gibi. Bunuda zannederim direksiyonda sertlikten ziyade daha farklı bir şekilde hissedilmesi gerekir.
Burada bir de önemli olan fiyat.Biraz araştırdım. bu alet ortalama 170-250 £-€ ile 300-400$ civarında yurt dışında.
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-POWER-STEERING-PUMP-ELECTRIC-VW-POLO-LUPO-SEAT-CORDOBA-IBIZA-SKODA-FABIA-TRW-/171005436889?_trksid=p4340.l3484#ht_851wt_912
http://www.ebay.de/itm/Skoda-Fabia-elektrische-Servopumpe-6Q0423156K-6Q0423155AA-6Q0423155AJ-KOYO-/151013410031?pt=DE_Autoteile&hash=item232919c4ef#ht_852wt_958
http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_nkw=2007%202010%20SKODA%20FABIA%20POWER%20STEERING%20PUMP%206R0423156B&_itemId=320606621670


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Bu ikinci sıradaki linkte gözüken pompa , benim aracımdaki pompanın aynısı sanki . Ancak markası Koyo . Sanırım benziyor. Buradaki fiyatlara bakıldığında bize verilen fiyatlara göre daha uygun fiyatları olduğununu görüyoruz .


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;427396
Bu ikinci sıradaki linkte gözüken pompa , benim aracımdaki pompanın aynısı sanki . Ancak markası Koyo . Sanırım benziyor. Buradaki fiyatlara bakıldığında bize verilen fiyatlara göre daha uygun fiyatları olduğununu görüyoruz .
@ umtdrn,
2. sıradakini kasten koydum.Dikkat ettiysenbiz TRW ile aralarında pek önemli bir fiyat farkı yok.İşin garibi gördüğüm tüm ilanlarda  açı sensörüde pompanın  üstünde satılıyor.Üstelik bu fiyatlar son tüketici fiyatı.Herhalde özellikle servisler yada Yüce Auto bu fiyattan temin etmiyor yedek parçayı.
Almanyadan temin ediyorsa MwSt, Mehrwertsteuer, İngilterede Tax vb. vergiler ve en azından ana firma indirimleri de vs. düşüldükten sonra Kapıkule'ye geliyor.Bir tanıdık, bu tip ithalatın TR' deki saçma-sapık bir yığın vergiye rağmen TR satış fiyatlarının bir Almanya son tüketici fiyatından en fazla %10-15 den fazla pahalı olmaması gerektiğini söylemişti geçenlerde, bende %20 civarında özel tüketim vergisi extradan var demiştim. O da "Bu konulan vergilerin aslında ithalatın gerçekleştirildiği orjin ülke fiyatlarıyla,TR fiyatlarının dengelenmesi için yapıldığını,ve yurt dışı getirmelerinin cazibesinin kalmaması ve kaçakçılığında önlenmesi için konulduğunu tabi ki bunda hazinenin de inanılmaz kârı olduğunu, ancak distribütörlerin işin tadını kaçırdığını" söylemişti.
Hak vermemek mümkün değil. 500-700 TL' lik malı araç sahiplerine 3000 TL' ye,hatta malı ikiyede bölerek (Pompa-sensör) 3500 TL' ye kakala gitsin. Ne vijdan ama!!


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Araçta var olan pompa TRW ise yerine KOYO takılamıyor mu peki?:hmm::blm:


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;427454
Araçta var olan pompa TRW ise yerine KOYO takılamıyor mu peki?:hmm::blm:


Direksiyon kutusunun değişmesi şartı ile takılabiliyor, ancak bu direksiyon sisteminin komple değişmesi demek ve maliyet çok daha yüksek oluyor.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;427412
@ umtdrn,
2. sıradakini kasten koydum.Dikkat ettiysenbiz TRW ile aralarında pek önemli bir fiyat farkı yok.İşin garibi gördüğüm tüm ilanlarda  açı sensörüde pompanın  üstünde satılıyor.Üstelik bu fiyatlar son tüketici fiyatı.Herhalde özellikle servisler yada Yüce Auto bu fiyattan temin etmiyor yedek parçayı.
Almanyadan temin ediyorsa MwSt, Mehrwertsteuer, İngilterede Tax vb. vergiler ve en azından ana firma indirimleri de vs. düşüldükten sonra Kapıkule'ye geliyor.Bir tanıdık, bu tip ithalatın TR' deki saçma-sapık bir yığın vergiye rağmen TR satış fiyatlarının bir Almanya son tüketici fiyatından en fazla %10-15 den fazla pahalı olmaması gerektiğini söylemişti geçenlerde, bende %20 civarında özel tüketim vergisi extradan var demiştim. O da "Bu konulan vergilerin aslında ithalatın gerçekleştirildiği orjin ülke fiyatlarıyla,TR fiyatlarının dengelenmesi için yapıldığını,ve yurt dışı getirmelerinin cazibesinin kalmaması ve kaçakçılığında önlenmesi için konulduğunu tabi ki bunda hazinenin de inanılmaz kârı olduğunu, ancak distribütörlerin işin tadını kaçırdığını" söylemişti.
Hak vermemek mümkün değil. 500-700 TL' lik malı araç sahiplerine 3000 TL' ye,hatta malı ikiyede bölerek (Pompa-sensör) 3500 TL' ye kakala gitsin. Ne vijdan ama!!


Bilgin bey ,

Geçen araba Şaşmaz'dayken bizde bunu konuştuk . Artık hiç bir markada ucuz parça yok. Parça pahallı , ancak şahin-doğan grubuna bineceksiniz ki parça sizi üzmesin ! Bunu dışında parçası ucuz araba yok artık . Mutlaka her markanın bir sürü pahallı parçası var.


Çevrimdışı Shaft

  • nightdriver
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ben aracımı 89 bin kilometrede aldım. Aldığımda ön sağ sol tabla fişekleri tamamen kopmuş haldeydi. Frene basınca tak tak diye ses yapıyordu. Bilerek aldım.

Ertesi sabah fişekleri değiştirdim. Rot balansa girdim. 25 bin kilometre oldu gerek şantiye yollarında gerek bozuk yollarda kullanıyorum. Daha bir sıkıntı yaşamadım. Fabialar amortisör stroğu yüksek araçlar. Bu yüzden bozuk yollara iyi geliyor. Süspansiyon yapısı bence B sınıfı bir araç için oldukça iyi. Yol tutuş ortalama seviyede.

Aslen yakında ön takımda rot kollarını vs. yenilemeyi düşünüyorum. Ustamın söylediğine göre büyük ihtimalle orjinal parçalarmış hala üzerindekiler. 114 bin kilometre de dile kolay.

Belki benden önceki sahibi direksiyon sisteminde arıza yaşamıştır bilemiyorum. Ama şu an herşey sağlıklı gibi görünüyor ve ben bu arabadan gerçekten memnun kaldım.

Ufak tefek bazı arızaları evet var. Mesela söför tarafındaki cam açma butonlarından birisi kırık. Bunu değiştirmem gerek. Sağ ön kapı içinden zırıltı sesi geliyordu, söktürdüm kapıyı koparttırdım perçinleri bir tane ufak süngerle ses sorununu hallettim. Son zamanlarda sol kapı içinden de zırıltı gelmeye başladı. Önümüzdeki aylarda onu da hallettireceğim. Merkezi kilit sistemi 1 ay önce sapıtmaya başladı. Bunu da araştırdım ki kronikmiş. Onu da hallettireceğim. Söför koltuğu sanki çok az bir miktar oynuyordu. Bunu da yabancı forumlardan araştırdım. Bu da yükseklik ayar mekanizmasından kaynaklanan ufak bir boşlukmuş ve kronikmiş. Bunun çözümü yok, zaten rahatsız edici birşey de değil. Başkası farketmez bile mesela bu boşluğu.

Sonuç olarak bunların hepsi bence önemsiz şeyler. Fabia da güzel bir araç. Piyasada kronik şanzıman arızalı, motoru yağ yakan tonla model araç var mesela. Ben bunlara sorun bile demiyorum bu yüzden.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Shaft;428976
Ben aracımı 89 bin kilometrede aldım. Aldığımda ön sağ sol tabla fişekleri tamamen kopmuş haldeydi. Frene basınca tak tak diye ses yapıyordu. Bilerek aldım.

Ertesi sabah fişekleri değiştirdim. Rot balansa girdim. 25 bin kilometre oldu gerek şantiye yollarında gerek bozuk yollarda kullanıyorum. Daha bir sıkıntı yaşamadım. Fabialar amortisör stroğu yüksek araçlar. Bu yüzden bozuk yollara iyi geliyor. Süspansiyon yapısı bence B sınıfı bir araç için oldukça iyi. Yol tutuş ortalama seviyede.

Aslen yakında ön takımda rot kollarını vs. yenilemeyi düşünüyorum. Ustamın söylediğine göre büyük ihtimalle orjinal parçalarmış hala üzerindekiler. 114 bin kilometre de dile kolay.

Belki benden önceki sahibi direksiyon sisteminde arıza yaşamıştır bilemiyorum. Ama şu an herşey sağlıklı gibi görünüyor ve ben bu arabadan gerçekten memnun kaldım.

Ufak tefek bazı arızaları evet var. Mesela söför tarafındaki cam açma butonlarından birisi kırık. Bunu değiştirmem gerek. Sağ ön kapı içinden zırıltı sesi geliyordu, söktürdüm kapıyı koparttırdım perçinleri bir tane ufak süngerle ses sorununu hallettim. Son zamanlarda sol kapı içinden de zırıltı gelmeye başladı. Önümüzdeki aylarda onu da hallettireceğim. Merkezi kilit sistemi 1 ay önce sapıtmaya başladı. Bunu da araştırdım ki kronikmiş. Onu da hallettireceğim. Söför koltuğu sanki çok az bir miktar oynuyordu. Bunu da yabancı forumlardan araştırdım. Bu da yükseklik ayar mekanizmasından kaynaklanan ufak bir boşlukmuş ve kronikmiş. Bunun çözümü yok, zaten rahatsız edici birşey de değil. Başkası farketmez bile mesela bu boşluğu.

Sonuç olarak bunların hepsi bence önemsiz şeyler. Fabia da güzel bir araç. Piyasada kronik şanzıman arızalı, motoru yağ yakan tonla model araç var mesela. Ben bunlara sorun bile demiyorum bu yüzden.


Haklısınız , Fabia iyi bir araba bizde zaten onun için uğraşıyoruz , yoksa satarız gider değil mi .


Çevrimdışı Tolga Paylar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba bende uzun zamandır direksiyonumda sorun olduğu için üye olmadan takip ediyorum aracım fabia 1 2004 model tdi yaklaşık 2 ay önce yeni foçada direksiyon sağa dönüşlerde takılmalar yapıyor gibi idi kısa kısa sıkışmalar işte o zaman forumlarla tanıştım elektro servo direksiyon yok koyo pompa falan 1500 tl lar 3000 tl lar tabi tamircimize götürdük yaparız hallederiz arıza lambası yanmıyorsa kesin direksiyon kutusundadır yok sıkışmalarmı yapıyor sertleşmelermi? Vel hasıl direksiyon söküldü arıza bulamamış iken direksiyon kutusu içindeki rulmanın bozulduğunu anlayıp getirdiler yağlanıp paklanmış sök yap tak 250 tl verdim. Dedimki ucuza halloldu şükür birde dedilerki ilk başlarda sıkışıklık yapabilirmiş sonra açılırmış evim 20 km ötede eve gittim tınk göstergede sarı bir direksiyon lambası yanındada ünlem işareti Ertesi gün aradım tabiki müşürdendir olmaz ise temizler takarız anahtarı çıkar yeniden kontağa tak olmadı olmadı olmadı bu defa sertleşmeler başladı ya sabır çeke çeke kullan su eksiltmeye başladı bide hadi onu yaptır yok egr arızası derken arabayı parçalayıp atacağım direksiyon arızası devam ediyor tabiki ara sıra lamba yakma falan sonra düzeliyor böyle kullanıyorum karaburun a gittim hafif ağırlaşmalar yaptı tabiki akşamdı pek sıkıntı olmadı ertesi gün gündüz döndüm araba ful ağırlıkta klima açık hava 42 derece ortalık yanıyor dönerken çok sertleşmeler sonra arıza lambası yine yanıyor öyle devam burnumdan getirdi dönüşte nerdeyse arabayı yakacağım birde çalışmasıda acayipleşti


Çevrimdışı Tolga Paylar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Sonra gece açtım bilgisayarı o forum senin bu yorum benim direksiyon sistemleri derken sabahı ettim düşündüm bu araba hava soğuk iken birşey yapmıyor sıcak havalarda arıza var izmiri bıraktım balıkesire gittim direksiyon pompasını göstermeye açıldı temizlendi toplandı herhangi bir arıza yok geri takıldı 450 tl gitti yol parasıda orada direksiyon mafsallarının arızalı olduğunu daha önceden direksiyona bir halt edilmediğini öğrendim malesef her gittiğim yerede sıcak havalarda olduğunu söylüyorum Allah Allah çok acayip diyerek belkide benimle dalga geçiyorlar geri dönüşte Manisa Sabuncubelide rampalarda tekrar yapmaya başladı arızayı lambayıda yaktı direksiyon dönüşlerde bir sertleşiyor eski bmc kamyonların direksiyonu gibi nasıl sert anlatamam kısa süre sonra düzeliyor yine söve söve arabaya eve geldim geri aradım açı sensörüde yapar dediler


Çevrimdışı Tolga Paylar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
En son gün düşün taşın kaşın internetten oku falan son kararı verdim paylaşımlarda paylaşan arkadaşlar yorumlarında üstün körü geçmişler arıza elektrikten kaynaklanıyor aküden şaseye giden kabloya ve motora giden şase kablosuna takviye kablo eklettim temizlettim akü daha sıfır zaten ha bunuda zar zor yaptırdım ustaya niye taktırıyormuşum ne gerek varmış diye diye yaptı sonra oldumu diye sordu 15 tl kablo ile pabuçlar tutmuşmuş 30 tl istedi okey dedim şimdi işlem tamam 45 derecede klima 3. kademede tam gaz sıkıntı yok arıza yok araba uçuyor abi skoda fabiam jet gibi oldu
« Son Düzenleme: 16 Ağustos 2014, 22:59:25 Gönderen: Tolga Paylar »


Çevrimdışı Tolga Paylar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Dostlarım elektrik kablolarınında belirli bir ömrü vardır ben meslek lisesi mezunuyum babamın işi şoförlük idi şimdi ki işimdede devletin arabalarını kullanıyorum hemde günde 200 km şehir içinde yol yapıyorum onlarında arızalarıyla uğraşıyorum yani bu işlere yabancı değilim benim aracım bakımlıda olsa 10 yaşında herşeyin bir ömrü var hava sıcak iken yani 33 derece üstlerinde sorun başlıyor şöyleki radyatörü soğutan fan çalışıyor süratli kullanım motorun ısınmasını devam ettiriyor fan devam çalışmaya aracın içide sıcak klimada yüksek sürekli çalışıyor ve direksiyon pompasıda ve tabiki diğerleri elektriği çok çektiği için direksiyon pompasına elektrik yeterince gitmiyor ve arıza başlıyor ve direksiyon sertleşiyor tabiki lambada yanıyor bu kısır döngü de hep devam ediyor.Aracınızın şase kablolarına takviye kablo takın bu aküden aracın şasesine ve motoruna eksi ucundan akımın gelmesini arttırır bunu şöyle düşünün küçük çaplı hortum mu daha çok su akışı sağlar yoksa geniş çaplı olan mı ? yenilemek zor olacağı için elektrikçinize şase kablolarına ek kablo taktırın motora bağlantı yok ise motora da bağlantı yaptırın akünüzü şarjınızı ölçtürün akü bağlantılarını sigortalarını temizleyin arızanız devam ediyorsa diğer şeyleri yaptırırsınız ben İzmir'de usta bulamadım Balıkesir'e gittim tekrar mekanik olarak da gideceğim sanırım ama artık sorunun büyüğü bitti inanırmısınız bugün 49 derece sıcaklığı gördüm ve sıkıntı yapmadı Balıkesirde yeni sanayide Altıntaşlar var hidrolik direksiyon konusunda çalışıyor hoş insanlar tavsiye ederim ayrıca pompalarıda orada gördüm konuştuk kaza maza olmadıkça evladiyelik parçalar bakımını yaptırdınmı uzun süre iş görür para kolay kazanılmıyor kolay harcamayın işine önem veren insanları destekleyin onlara önem verin ki diğerleri insanlarımızı yolamasınlar yakında direksiyonumun mekanik arızasını gidermeyenleride yazacağım sizde onları tanıyın arkadaşlarım
« Son Düzenleme: 16 Ağustos 2014, 23:01:22 Gönderen: Tolga Paylar »


Çevrimdışı sinankalkan

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
Büyük bi hevesle okudum çok yararlı bilgiler olduğunu düşünüyorum geçmiş olsun.


Çevrimdışı Tolga Paylar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
sağol sinan kardeşim teşekkür ederim bir mağduru kurtarsam ne mutlu bana


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tolga Paylar;476237
Dostlarım elektrik kablolarınında belirli bir ömrü vardır ben meslek lisesi mezunuyum babamın işi şoförlük idi şimdi ki işimdede devletin arabalarını kullanıyorum hemde günde 200 km şehir içinde yol yapıyorum onlarında arızalarıyla uğraşıyorum yani bu işlere yabancı değilim benim aracım bakımlıda olsa 10 yaşında herşeyin bir ömrü var hava sıcak iken yani 33 derece üstlerinde sorun başlıyor şöyleki radyatörü soğutan fan çalışıyor süratli kullanım motorun ısınmasını devam ettiriyor fan devam çalışmaya aracın içide sıcak klimada yüksek sürekli çalışıyor ve direksiyon pompasıda ve tabiki diğerleri elektriği çok çektiği için direksiyon pompasına elektrik yeterince gitmiyor ve arıza başlıyor ve direksiyon sertleşiyor tabiki lambada yanıyor bu kısır döngü de hep devam ediyor.Aracınızın şase kablolarına takviye kablo takın bu aküden aracın şasesine ve motoruna eksi ucundan akımın gelmesini arttırır bunu şöyle düşünün küçük çaplı hortum mu daha çok su akışı sağlar yoksa geniş çaplı olan mı ? yenilemek zor olacağı için elektrikçinize şase kablolarına ek kablo taktırın motora bağlantı yok ise motora da bağlantı yaptırın akünüzü şarjınızı ölçtürün akü bağlantılarını sigortalarını temizleyin arızanız devam ediyorsa diğer şeyleri yaptırırsınız ben İzmir'de usta bulamadım Balıkesir'e gittim tekrar mekanik olarak da gideceğim sanırım ama artık sorunun büyüğü bitti inanırmısınız bugün 49 derece sıcaklığı gördüm ve sıkıntı yapmadı Balıkesirde yeni sanayide Altıntaşlar var hidrolik direksiyon konusunda çalışıyor hoş insanlar tavsiye ederim ayrıca pompalarıda orada gördüm konuştuk kaza maza olmadıkça evladiyelik parçalar bakımını yaptırdınmı uzun süre iş görür para kolay kazanılmıyor kolay harcamayın işine önem veren insanları destekleyin onlara önem verin ki diğerleri insanlarımızı yolamasınlar yakında direksiyonumun mekanik arızasını gidermeyenleride yazacağım sizde onları tanıyın arkadaşlarım


Hocam bu bilgilerin çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Klima açınca direksiyon sertleşmesi bende de var.. Sizin yaptırdığınız şase kablolarına ek kablo ilave etme fikri hakkında birkaç sorum olacak .. Mesela ne kadar kablo kullanılacak, şase kablosu aracın neresinde bulunur . Takviye edilince neresine kadar çekilir .Araca bir zararı olur mu, motora nasıl bağlantı yaptıracağız  ?
« Son Düzenleme: 17 Ağustos 2014, 21:12:49 Gönderen: laswidow »