škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Rapid

Sina · 82 · 28788

0 Üye ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
hayırlı olsun..ön farları yeter..çok karizma araç..


karatekamil

  • Ziyaretçi
aracınız hayırlı olsun. bende bir rapid adayı olarak yorumlarınızı takip edeceğim :)


Çevrimdışı wimpir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 232
    • Profili Görüntüle
Ben de 24 gün önce Rapid aldım. Bugün itibariyle 1500 km'yi devirdim. Benim ilk aracım, o yüzden başka araçlarla kıyaslayamayacağım; fakat arkadaşın söylediklerine ben de katılıyorum. Ben aracı çok sakin kullanmaya çalışan biriyim (otobanda 120'yi geçmem). Bu yüzden benim için 105 PS güç gayet ideal. Dün akşam bir hesap yaptım: 760 km (şehir içi/şehir dışı) yol yaptım ve 40 litre yakıt tükettim. Geriye 15 litre daha vardı, ama depoyu tamamen tekrar doldurdum. :)

Alanlara ve alacak olanlara hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız binmek dileğiyle...


Çevrimdışı bora-feat

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun kazasız belasız cezasız sürüşler

rapid in  ağırlığına göre  üzerinde 1,6 tdı 105 hp lik motoru çok çok iyi  diyebilirim  sınıfındaki  en oturaklı en güçlü ve en şık görünen  araçlardan ama türkiyede B++ sınıfında olması  beni  delirtti benim  gözümde  c sınıfı bir arac  

Şunu diyebilirim şahsen benim bakış açım budur  

vw  nin jetta benim gözümde skodanın rapid i dir  ikisi arasında birini  alıcak olsam şu anda  rapid derim yani  fulleri arasında  20 bin fark  var ama gözümde ikisi o kadar aynı aracki ikiside kitap gibi ve yine  söylüyorum benim gözümde  aynı durumdalar  jetta alıcak olan bir çok  insan bu araca dönüş yapabilirler yakında  belki sizin gözünüzde  öyledir


Çevrimdışı Sina

  • 2007-bugün, 120000km+
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Aracın hisliliği ile ilgili birkaç şey ekleyeyim. Hafif çiy yapmış ve ilk yağmurlu yolda sürdüm. Direksiyon tepkilerinin gerçekten başarılı olduğuna karar verdim. Aracı kaygan zeminde bile konumlandırmak zor değil. Ağırlığı nispeten az olduğu için rüzgardan biraz fazla etkileniyor dikkat etmek lazım.

Kaygan zeminde güç de çok kontrol edilebilir duruyor. Daha güçlü bir araç olsa önden ya da arkadan kaymaya girebileceğim yerlerde kontrolü sağlayabildim, iyi oldu :) Ne de olsa profesyonel pilot değilim :D


Çevrimdışı Sina

  • 2007-bugün, 120000km+
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;426591
Fotoğraflarını görmek isteriz :)


Fotoğraf hiç çekmedim daha arabanın, ama şu yağmur pislik falan bitsin gezmelerde çekerim bol bol :)


Çevrimdışı msami

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 487
    • Profili Görüntüle
Kazasız belasız, güle güle kullanın inşallah :) Ben de dün aldım aracımı rapid 1.4 TSI Elegance gerçekten iyi araba :)


Çevrimdışı babbak

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin


karatekamil

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Sina;426560
Merhabaa :)

Bu foruma yeni üye oldum. Sebebi de yeni rapid almış olmam. Araba daha çok yeni. Kilometresi 1000 olmak üzere. Olumlu olumsuz yorumlarımı görüşlerimi paylaşmak istedim. Olur da almak isteyen olursa faydası olur diye düşünüyorum.

Neden rapid?

Öncelikle arabayı alışım. Benim 2000 model otomatik corsa'm vardı (benzinli). İnanılmaz keyifli bir sürüşü vardı, kullanışlıydı ve neredeyse ton başına 100 beygire sahipti ( 95 ps / 950 kg). Ancak bakım ve akaryakıt dahil aylık masrafım 1500 TL'yi geçince yeni birşey almanın vakti geldi diye düşündüm. Araştırmaya başladım.

Önümüzdeki sene Allah izin verirse evlenmeyi düşünüyorum. Dolayısıyla bir oyuncak değil aile kullanımı için birşeyler bakmam gerekiyordu.

Düşündüm, opsiyonları değerlendirmeye başladım;

Renault: dünyanın en iyi küçük hacim dizel motorlarını yapıyorlar ( Mercedes kendi arabalarına koyuyor artık bu motorları, motorun kalitesi için referans olur diye söylüyorum) ancak arabanın geri kalanı benim gözümde resmen çöp. Yol tutuş 0, rafinelik 0, uzun ömürlülük 0, konfor 0 ve o kadar hissiz ki alet, kötülüğünü saklıyor. (Sümbül atarlarının sebebi bu olsa gerek. Kaygan zeminde direksiyonu yumuşamayan araba mı olur?)

Fiat: Linea'ya ailemi bindirip gezdirdiğimi hayal ettim ve kötü hissettim kendimi. (güvenlik olarak düşündüm...)  Sonra bir Linea deneme şansım oldu, o kadar kötü ki araba, o noktadan sonra da opsiyon olarak dahi görmedim. Ayrıca Koç grubu bünyesindeki bir firma olduğu için gelecekte yaşayabileceğim sıkıntılara iyi cevap veremeyeceklerini düşündüm.

Hyundai/Kia: Bunca senelik otomotiv tutkunu olarak Kore malı araçlar içime pek sinmiyor :)

Ford: Yeni Fiesta'da 1.6 tdci 115 ya da 90 ps olanağı olsaydı eğer bugün rapid'e binmiyor olabilirdim. Ancak 1.5 tdci benim beklentilerimi gerçekten sağlamıyor.

Seat: Volkswagen grubu mekaniği ve İspanyol fiyatlandırması :) Çok cazip ama ne İbiza ne de Leon, kullanışlılık açısından pek iyi değiller. Tasarımcılar ve mühendisler arasındaki çekişmeyi tasarımcılar kazanmış gibi duruyor. Gencim güzelim herkesi üzerim diyenler buyursun alsın :) Ama ben göbekli falan bir adamım bana pek gelmez :)

Opel: 1.3 cdti açıkçası beğenmediğim bir motor. Gönül ister ki bir astra sports tourer alayım, 1.7 cdti (130 ps) motoru olsun :) Ancak ülkemizde şu an için pek mümkün değil. Corsa'nın 1.3 dte 95 ps'lik versiyonu da gelmiyor, gelse de fiyat olarak beni aşıyor olduğu için onların da üstünü çizdim (üzülerek, hala Astra HB'nin şu ana kadar günlük kullanım için yapılmış ve makul fiyatlı araçlar arasında en güzellerinden biri olduğunu düşünüyorum)

Honda: 1.6 dizel motoru bir türlü gelmedi Honda'nın. İngiltere'de satışa sunuldu bile ve çok heyecan yarattı bu motor yurtdışında. Bir de Japon arabaları bana biraz çirkin geliyor neden bilmiyorum...

Toyota: Renault'a his olarak benzer ama herşeyi 1-2 tık daha iyi bir marka gibi geliyor bana Toyota. Ve aradığım şey bu değil.

Volkswagen: Fiyatlandırma politikası çok saçma. Yeni MQB platformu sayesinde araç üretim maliyetleri %20 düştü, Highline 1.6 TDI DSG Golf'ün fiyatı 54'ten 65'e çıktı. Marka imajı yükselsin diye bu kadar şımarmaya ne gerek vardı anlamadım...

Geriye Skoda kaldı :) (burada bahsetmediğim diğer markalar var ise ya fiyat aralığımın dışındadır ya küçük hacimli düzgün bir dizeli yoktur ya da benim gözümde almaya değmeyecek kadar kötü araçlardır...) Ucuza Volkswagen mekaniği ve kullanışlılık... Daha ne olsun :)

Rapid'i ilk 2012 Autoshow'da görmüştüm ve çok beğenmiştim. Aklıma Skoda düşer düşmez Skoda bayii'ne gidip Rapid'i dürtmeye başladım :) Çok beğendim ve şu anda çok severek biniyorum :)

Nesi iyi? Nesi kötü?

Birkaç maddede sıralayayım:

Aracım 1.6 TDI CR Elegance. Şeker beyazı bu arada :)

1) Araç tahminimden çok daha konforlu. Rüzgar gürültüsü gerçekten az ve motor ısındıktan sonra gerçekten çok rafine. N/V/H konusunda araba resmen Volkswagen kokuyor :)

2) Araç oldukça hisli. Direksiyondan geribesleme alabiliyorum ve bu beni çok mutlu ediyor. Şasi sert ayarlanmış ancak yolda olan biteni ayıkabilmeniz için eser miktarda iletim ve çok da rahatsız olmamanız için eser miktarda yalıtım var :)

3) Araçtaki herşey çok sezgisel yerleştirilmiş. Bütün kontroller bulmayı umduğunuz yerlerde.

4) 105 ps'e dudak bükmüştüm, hala da büküyorum. Ama arabanın içinde tek kişiyken "yeterli". Dudak büktüğüm kadar yokmuş yani aslında :)

5) Araç içi ferahlık had safhada. Açık renk döşeme aracın içini çok ferahlatıyor. (her ne kadar çabucak kirlenecek olsa da)

6) Ben 1.83lük bir adamım. Arkama 1.80 üstü arkadaşlarım oturabiliyorlar ve şikayet etmeden uzun yol gelebiliyorlar :)

7) Bagajı 3 arkadaşa gösterdim, içinde batak dönmeye karar verdiler :)

8) Kol dayama adeta benim için yapılmış :)

9) Boyutları çok net. Ne çok geniş ne çok dar, ne çok uzun ne çok kısa, corsadan sonra hiç yabancılık çekmedim, arada sürdüğüm A4'ten inince de yadırgamıyorum.

10) Plakalıkları söküp plakaları yapıştırıp boya/motor koruma yaptırınca araba apayrı bir güzelleşti. Şeker beyazı hakikaten şeker gibi oldu, ikide bir dil atasım var :P

Olumsuzlar:

1) 16 inç lastikler yol tutuş için fena değil ama konforu baltalıyorlar. Gövde salınımı süspansiyon ayarları ile azaltılmış ama bu jantlar gerçekten beni korkutuyor. Ha deyince lastik alabilecek güce sahip değilim... Hopseklerde yavaşlamak bana sabrı öğretecek gibi duruyor :)

2) Arabanın üzerinde gelen Dunlop Sportmaxx'lar çok kötü. Yüksek hızda çok hışırdıyorlar. Frenlemede tuhaf tepkiler veriyor lastikler, çabuk sıcaklık değiştiriyorlar ve ıslak zeminde yanal ivmeleri pek sevmiyorlar. Ayrıca hamuru belli ki yumuşak, yani 25000'i bulmadan silik lastiklerim olacak önde gibi duruyor. Hayırlısı :) (tavsiyem en kısa sürede continental premium contact takılması)

3) Lastik basınç sensörü butonu ve çakmak çok saçma bir yerde, sanki başka yer bulamamışlar gibi :D Ama ikisiyle de çok işim olmadığından mühim değil.

4) Motor soğukken sesi çok "takırtukur", sanırsınız atmosferik dizel bir traktör. Ama zaten bu tüm dizel motorların problemi :)

5) Çikolata parçası döküldü koltuğuma temizlettim ama çok hafif izi var hala, arabada çikolata yiyemeyeceğim artık :(

6) Trailing-arm arka süspansiyon arkadakileri üzüyor biraz

Yazıya başlarken bir sürü şey vardı aklımda, bir kısmını unuttum. Merak ettiğiniz birşeyler varsa sorun, cevaplayayım :)


araçla ilgili sormak istediğim bir kaç şey var.
1.kapıları kilitleyince açık olan camlar otomatik olarak kapanıyor mu?
2.araç hareket ettikten sonra kapılar otomatik kilitleniyor mu?
3.torpido gözü aydınlatması var mı?
4.ön camda a sütünundan kaynaklanan bir kör nokta var mı? yani dönüşlerde yolu görmek için eğilmek zorunda kalıyor musunuz?
5. sürücü koltuğunun konforundan memnun musunuz? uzun süre kullanımda rahatsız etti mi hiç?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
1. Bu özellik sanırım yok, eskiden gelen huy
2. Bu her Skoda'da ayarlanabilir
3. Göz varsa aydınlatma vardır. Ama 2 göz varsa sadece 1 aydınlatmalı olabilir
4. Sanırım her araçta bu sorun var
5. Bel desteği bu sınıfı arabalarda hep zayıf Skoda'da


Çevrimdışı wimpir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 232
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: karatekamil;427095
araçla ilgili sormak istediğim bir kaç şey var.
1.kapıları kilitleyince açık olan camlar otomatik olarak kapanıyor mu?
2.araç hareket ettikten sonra kapılar otomatik kilitleniyor mu?
3.torpido gözü aydınlatması var mı?
4.ön camda a sütünundan kaynaklanan bir kör nokta var mı? yani dönüşlerde yolu görmek için eğilmek zorunda kalıyor musunuz?
5. sürücü koltuğunun konforundan memnun musunuz? uzun süre kullanımda rahatsız etti mi hiç?


1- Kapıyı kilitlerken camı hiç açık bırakmadım ama kilitlenmiyor sanırım.
2- Kilitleniyor diye biliyorum ama nasıl ayarlanır hiç bakmadım.
3- Soğutmalı ve aydınlatmalı.
4- Her araçta var sanırım.
5- Ben memnunum, beni hiç yormadı.


Çevrimdışı ZaHiR

  • No! Gıybet
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 255
    • Profili Görüntüle
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Alıntı yapılan: Sina;426560
Seat: Volkswagen grubu mekaniği ve İspanyol fiyatlandırması :) Çok cazip ama ne İbiza ne de Leon, kullanışlılık açısından pek iyi değiller. Tasarımcılar ve mühendisler arasındaki çekişmeyi tasarımcılar kazanmış gibi duruyor. Gencim güzelim herkesi üzerim diyenler buyursun alsın :) Ama ben göbekli falan bir adamım bana pek gelmez :)

Öncelikle hayırlı olsun. Rabbim kaza, bela vermesin.

Benim sorum; Seat/Leon ve İbiza değil de Rapid'le aynı band üzerinde üretilen Yeni Toledo ile donanım olarak karşılaştırma yaptınız mı?

Fiyat olarak;
Rapid   - Elegance     1.6 TDI CR 105 HP : 49.990
Toledo - Style          1.6 TDI 105 hp      : 49.500


Çevrimdışı Sina

  • 2007-bugün, 120000km+
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: karatekamil;427095
araçla ilgili sormak istediğim bir kaç şey var.
1.kapıları kilitleyince açık olan camlar otomatik olarak kapanıyor mu?
2.araç hareket ettikten sonra kapılar otomatik kilitleniyor mu?
3.torpido gözü aydınlatması var mı?
4.ön camda a sütünundan kaynaklanan bir kör nokta var mı? yani dönüşlerde yolu görmek için eğilmek zorunda kalıyor musunuz?
5. sürücü koltuğunun konforundan memnun musunuz? uzun süre kullanımda rahatsız etti mi hiç?

1. kapanmıyor ya da ben öyle bir fonksiyon bulamadım malesef
2. o ayarı menülerden bulamadım ben de vagcom kullanarak aktive ettirdim. fonksiyon olarak mevcut ama araç ilk geldiğinde aktif değil.
3. var
4. hayır, ama sağ b sütunu bazen geleni gideni görmekte sıkıntı yaratabiliyor bana.
5. memnunum evet. hoşuma giden ve yormayan bir sertliği var. eğer sırt kısmı yatık sürmüyorsanız rahat edersiniz.

Alıntı yapılan: ZaHiR;427234
Öncelikle hayırlı olsun. Rabbim kaza, bela vermesin.

Benim sorum; Seat/Leon ve İbiza değil de Rapid'le aynı band üzerinde üretilen Yeni Toledo ile donanım olarak karşılaştırma yaptınız mı?

Fiyat olarak;
Rapid   - Elegance     1.6 TDI CR 105 HP : 49.990
Toledo - Style          1.6 TDI 105 hp      : 49.500

teşekkürler amin :)

internette yazan fiyatları sadece referans olsun diye alabiliriz ama dediğim gibi ben rapid'i 49.000 tl'ye aldım. 12.500 benim arabamı sayıp üzerini kredi ile ödüyorum.

donanım olarak da ufak tefek detaylar benim için çok birşeyi değiştirmiyor açıkçası. Toledo'ya hiç bakmadım, bilmiyorum nasıl olduğunu donanımda ne farklar var. İlgilenmedim pek :)


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
1. soru için; kilitleme düğmesine uzun süre basınca camları da kaldırıyor. Benim araçta öyle en azından bunda da vardır.


Çevrimdışı msami

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 487
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;427332
1. soru için; kilitleme düğmesine uzun süre basınca camları da kaldırıyor. Benim araçta öyle en azından bunda da vardır.


Maalesef dediğiniz özellik rapid'de yok. (bizde de rapid var ordan biliyorum :) )