fabialife hocam cevap için teşekkürler.Fiyat konusunda 50/15 ler daha ucuz 55/15 lerden.
Lastik ebat hesaplama modülüne göre de bu ebatlarda değişimde lastik çap farkı önerilmeyen bir yüzde çıkıyor.Ama lastikçiler sağolsun her değişime olur diyorlar.Bu konuda biraz kararsızım bu yüzden orijinal ebatlara dönmeyi düşünüyorum.Ama sizin dediğiniz gibi bu amotisör ve helezon olayınıda bir yandan düşünüyorum.
şimdi nasıl bilmiyorum ama eskiden 50/15 çok az kullanılan bir lastik ebadı olduğu için 50/15 ler 55/15 lerden daha pahalı idi.
50/15 lastikküçük illerde her yerde pek bulunmazdı
lastiklerinizin durumu iyi ise ve sizin için bir sıkıntı yaratmıyorsa bu şekilde kullanmaya devam edin bence. durduk yere 700-800 lira gibi bir masrafa girmeyin.
ama lastikler değiştirilecek kadar eskimişse orjinal ölçülere geri dönün derim.
bu şekilde kullanırsanız ne olur, km. göstergesi bir miktar sapar, frenlemede tabanlar aynı olduğu için bir fark olacağını pek zannetmiyorum.
yakıt konusunda arabanın altı yoldan biraz daha yükseleceği için daha fazla sürtünme meydana gelir, çok az bir fark oluşsa da pek kayda değer bir miktar olmaz. tabanı genişletmiş olsaydınız yakıt bariz artardı.
olumlu etkisi ne olur; konfor daha artar, amortisör ve helezonlar daha esnek çalışacağı için araba daha az yıpranır.
arabadaki gevşemeler tıkırtılar, trim sesleri daha azalır.
latikçiler lastik ebat çizelgesini falan pek bilmez, onlara göre çamurluğa sürtmeyen, arabanın altının vurmadığı her lastik nerede ise olur.