senin de söylediğin gibi alıcının tercihi çok önemli..senin aracına 18 veren biri ilandaki araca vermeyebilir.haklısın..km düşük dizel olunca biraz fazla ediyor..genel piyasa öyle..ben o yüzden fazla etmez dedim...takasta 16-17 yazdın ama genelde takasta daha fazla etmez mi araç..gerçi takas diye bir alışverişi de anlamış değilimdir..çok saçma bir olay...
bide şu arabalarımızın piyasası bizim elimizde..satmayalım abi düşük fiyatlara...adamların elinde 2006 hundai getz e clio ya bile deli paralar istiyorlar..hiçbir şekilde de kıyaslanmayacak araçlar...bizim araçların parçası biraz pahalı olması dezavantaj...ama vw parçası alıyosun olcak okadar...
@zaferhan,
Takas işlemi ya aynı markanın yada başka markanın bayiinde yada galeride söz konusudur. Nerede olursa olsun, bayide bu araçtan ekmek yiyecektir.Ben fabiayı felicia ile takas ederek aldım O sıralarda araç 132.00 km idi ve rahat piyasası 10.5 belki fazla beklesem 11.000' e rahat satardım. 9.750' e verip Fabiayı aldım.Sonra öğrendim ki And Skoda 10.600' e 5 ay sonra sattı. Çünkü benden gelip vekalet aldılar.Aslında bana göre zarar da ettiler.5 ay uzun süre. O tarihte banka faizleri çok yüksekti, bırakın serbest piyasa faizlerini. Takas normal binici piyasasından daima düşük olur.Hele hele şimdiki gibi 2. el piyasası dara girdimi, sizinde paraya pula ihtiyacınız varsa araç resmen "ölmüş eşek" fiyatına gider.
Benim anlamadığım bir konuda şu yedek parça piyasası.Örneğin Skoda olsun VW olsun zaten aynı rafı kullanır, gidersiniz özel yedek parçacıdan aldığınız bir parça pazarlıkta edersiniz üstelik, 400 TL dir. Serviste en az %30 pahalı olur birde bunun üzerine saate bağlı işçilik ödersiniz? Ben bunu hala çözemedim....