škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Titreme problemi

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı technotibet

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Titreme sorununun triger zincirinden kaynaklandığı tespit edildi. Zincir değişecek; güncellemeler yapıldı sorun kaynağı olan noktaya müdahale olacak. Zira genel merkezden gelen mail ve servis açıklamaları ile ortaya çıkan nokta; kavrama iki noktada boğumlandığı için arıza çıkarma şansı tabiki var denildi ancak burada şöyle bir durum var.
Arkadaşlar araçlarımızı şahsım adına belirtmek isterim lütfen yanlış anlaşılmasın; tam olarak tanımıyoruz. Teknik eğitim almış biri olarak yeni nesil motor endüstrisinin geldiği son noktayı detaylı olarak genel merkez mühendisi ile yaptığım görüşmede şu şekilde anladım.
Aracımız ana beyne ait detayların yazıldığı hareketli bir ünite,
Benim kullanım detaylarımız bunlar; ilk kalkış,ışıklarda hareket kazandırma,bir aracı sollama,günlük refleksler hepsi ana beyne kaydoluyor ve A TİPİ SÜRÜCÜ BİLGİLERİ başlığı altında depolanıyor.
Eğer bu uygulamaların dışında çok farklı sürüş argümanları beyne sunulduğunda beyin yeni bir tanımlama yapıyor, ancak belli sınırlılıklar ile bunları beyne iletiyor.
Yani son nokta şu; aracımızı (bu arada aracım dsg otomatik buna göre açıklıyorum)
sert sürüş pozisyonlarına sokmayacağız, biraz nazik kullanacağız. AB yol normları otoban olduğu için uygulamalar bu noktada değerlendirilmekteymiş.
Ana komut dur kalk modunda uzun süreli müdahalelere hata veriyor, risk ünitesi çalışmaya başlıyor ve uyarının tekrarı arızayı ortaya çıkarıyor.
Arkadaşlar teknik değerlendirmeleri kısaca özetlemeye çalıştım.
Paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum.
NOT: Kavrama arızası gibi görülen ancak triger zincir üzerinde meydana gelen deformasyonlar yüzünden şıkırtı olarak bir ses oluşumu tarafımdan ve servisteki arkadaşlarımız tarafından gözlemlendi. O nedenle triger zinciri değişecek.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30173
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Triger şırıltı sesi yüzünden değişmişti benim zincir. Düz mantıkla düşününce zamanlama hatası yapabilir ama titreme yine kavramayla ilgili gibi geliyor bana.
 
Umarım tez zamanda çözülür


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Gelişmeleri takip ediyorum, umarım sorun çözülür..


Çevrimdışı crgn

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
bana muhendisin soyledikleri mantıklı geldi çünkü bende 1.2 dsg yeti mi her gun kopru trafignde kullanıyorum ve dur-kalk larda gazın ayarlarını tuturmazsam bir süre sonra arac tüm kabini sarsacak şekilde titreyebiliyor ( bunu her zmana yapmıyor ama hep dur-kalk larda basıma geldi ) .. aynı yolda sakin kullanırsam ve ani haraketlerden kacınırsam hiç boyle bir titremeyle karsılasmıyorum.

Diğer bir konu araca gaz verirken hakkıyla vermekte onemli diye dusunuyorum.yani yokus yukarı dururken cok az gaz verip kalkmaya calısınca arac ya aniden hızlanıyor yada bahsedilen titreme problemi oluyor. veya yokus yukarı cıktıgınızda yavaslayıp devir dusururseniz tekrar gaz verdiginizde ayarı tutturamayınca titreme yapıyor. Fakat bu durumlara DSG alısınca ustesinden geliyorsunuz.

bir taraftanda birçok dsg yeti de aynı cümleleri gormek de düşündürüyor.
Bu arada bu problemden dolayı servise gittim. gezdik dolastık test surusu yaptık birşey cıkmadı :) bende bekliyorum sorun ilerlesin 2 sene içerisinde varsa birşey varsa çıkar ortaya diye :)


Çevrimdışı technotibet

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Yarın aracımı teslim alacağım değerlendirmelerimi yarın sunarım...
Ancak bizim segmentteki araçları incedeniz mi bilmiyorum. Benim uyguladığım yöntemde arka koltuğa oturarak aracın bütününü görmeye çalışarak detayları inceliyorum. Arka kapılara bakarak menteşe uygulamaları bile bizlere nasıl bir araca sahip olduğumuzu gösteriyor. Meydana gelen arıza sayesinde aracımı daha fazla sevmeye başladım...
Görüşmek üzere...


Çevrimdışı technotibet

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar triger zinciri değişimi gerçekleşti. Zincirin bir santim kadar uzadığı dişlerinde sorun olduğu ve fabrikasına bir hata olduğu tespit edilerek değişimi yapıldı. Anı zamanda turbo sisteminde pul konularak sorunlar giderildi. Dsg şanzıman ve turbo üniteleri 2011 araçlarda biraz sorunlu gözüküyor şeklindeki yorumlara katılmadığımı belirtmek isterim. Bu tamamen fabrikanın üretim sonucu yaşanılan küçük bir aksaklık diye yorumlamak istiyorum. Zincir bağlantıları oldukça milimetrik bir işlem ünitesi ile bağlanıyor. Olmaması gereken ama yeni bir tasarım olduğundan demek ki bu sorunlar olabiliyor.


Çevrimdışı anamarina

  • az kaldı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 831
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar merhaba benim araçta 1.2 htp 2005 model ileriye giderken herşey normal ama geri çıkarken özellikle geri geri parkederken direksiyonu döndürünce bi frenleme bi titreme oluyor omurtu geliyor araçtan nedeni ne olabilir henüz 43 binde