Arkadaşlar bugün servise gittim ve bana söylenenler şu şekilde:
1- LPG sistemi ile şuan için bir durum yok.
2- Sorun EGR valfinde. Ve bu Fabia'larda genelde rastlanan bir durum. Sıkıntı çıkarmaz ama tamir ettirmek istersen daha derine de inebiliriz.
3- Valf değişince aynı ışığı tekrar yakabilir. Sen bilirsin...
Bende yoluma devam etmeye karar verdim açıkçası
Sizlerin de bilgisi olsun istedim. İyi akşamlar kazasız sürüşler...
@iondergumus,
EGR valfi ? Valla bana ders çalıştırdınız bu konuda, onlarca forum dolaştım yerli yabancı.Topladığım bişr yığın bilginiyi kısaltmaya çalışarak aşağıya aldım
Ancak kısa yoldan şikayet edilen "moıtor arıza" lambasının yanma nedeninin ,bu valfden ziyade birlikte çalıştığı boğaz kelebeğin den kaynaklandığını ve bunun temizletilmesiyle sorunun %90 çözüldüğün, .Kalan %10 arızada ise RGR valfin temizlketilmesi veya de değiştirilmesiyle hallolduğunu gördüm, Kısacası %90 sorun boğaz kelebeğinde.
Ne, nedir ? EGR valfi "
Exhaust -
Gas
Recirculation" harflerin baş harflerinin kısaltmasıdır.
Türkçesi eksoz gazı geriçevirimi veya beslemesi diye çevirebiliriz.Görevi eksoz gazının içindeki yanmamış gazları geri çevirerek tam yanma için yanma odasına gönderir.EGR Valfi, belli bir kilometre kullanım sonrasında eksoz gazındaki kurum sebebiyle tıkanıp görevini tam anlamıyla yerine getirmekte zorlanabiliyor. Bu nedenden dolayı aracın motor arıza ışığı yanabilmektedirBelli bir km sonra servisinde sökülüp temizlenmelidır. EGR Valfinde kontrol edilen
NOx(Azot-"Nitrojen" Oksit) gazlarıdır.Bu sökülürse kapıdaki bekçinin görevine son verilmiş gibi olur. Çıkış serbest demektir.Bu durum öncelikle emilsyon gaz değerlerinin bozulması demektir.Saz emilsyonlarının doğru değerlerde bulunması, silindir içi verimli yanma için olmazsa olmaz şarttır.Verim yüksek olunca da yakıt tüketimi düşer, motor harareti azalır. Motor hararetinin gerektiğinden ortalama 1 derece bile fazla olması enerji kaybı demektir. Bir soğutma fanı ne kadar az çalışıyorsa yakıt o kadar temiz ve verimli kullanılıyor demektir
.(Fan bozuk !, çalışmıyor diyenlere önemle duyurulur !) Ayrıca, uzun dönemde yanmamış gazların eksozdan doışarıya atılması ,dolayısıyla sokağa atılan boş para demektir.Ayrıca motorda tam yanma gerçekleşmediği için motorun hareret yapma olasılığı artar. Özellkle yaz aylarında artan dış sıcaklarda dikkat edilmesi gereklidir.
Araştırdığım forumlarda Özellikle yakıt tüketiminin ve Motor içi kurumu arttırdığı şeklinde ters görüşlerde var.
Benim görüşüm bu valfin sistemin bir parçası olduğu yönünde. Nitekim aracın yönetim sistemi yani ECU(Electronic Control Unit-Motor kontrol Ünitesi denmiş Türkçe'sinde) topladığı tüm verilere göre hava-yakıt-ateşleme avansı-boğaz kelebeği-egr açıklığı vb. tüm verileri yönetmektedir.
Sonuç olarak EGR valfinin nin arızalı olması sistemin topallaması demektir. Bu da size fazla yakıt, tekleme, performans düşüklüğü, motor arıza ışığı yanması gibi tepklerle geri döner.