Benim sattığım 1.6 Benzinli Octavia'da sizin bahsettiğiniz gibi rölantide 7-8 saniye de bir silkeliyordu, bir kaç servise gösterdim "normal abi bu kadar, 8v olduğu için" felan dediler, ben 1-2 tane octavia'ya oturup kontrol ettim onlarda bendeki gibi bir sarsıntı yoktu, vag-com ile başlangıç kodunu oluşturdum, adaptasyonlarını yaptım bir nebze düzeldi ama yine de vardı, daha sonra arada bir hata veren oksijen sensörünü değiştirip yaptım adaptasyon ayarlarını titreşimden eser kalmadı. Yani kısacası sizin aracınız ile aynı tip motora sahip bir kaç araca binip deneyin, bunu en iyi siz anlarsınız. Eğer bariz bir fark varsa servise de durumu ikna edici bir şekilde anlatarak sorunu bulmalarını sağlarsınız.
Bence sırasıyla aracın;
- Boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu,
- Başlangıç kodunun doğru oluşturulup oluşturulmadığı,
- Benzin filtresi ve enjektörlerin temizliği,
- Buji, buji kablosu ve bobinlerin kontrolü,
yapılması lazım.
Genelde bahsettiğiniz sarsıntılar bunlardan kaynaklanıyor, öncelikle maliyeti düşük kontrolleri yaparak deneyiniz. Ustalar kusura bakmasın ama siz her ustanın dediğine de güvenmeyin, "Yok abi ordan hayatta yapmaz" dedikleri kaç hata benim dediğim yerden çıktı. Açıkcası bir devlet memurunun veya esnafın arabadaki arızayı ustadan iyi bilmesini nedense kabul edilemez olarak görüyorlar