Dizelim varken bakım maliyeti olarak yaptıgım tek artı sey mazot filtresi idi, onuda iyi mazot alıyorsan 60 bin km de bir degistiriyorsun zaten, 40 lira biseydi, yani bakım maliyeti olarak cok bi fark yok,
Yeni Octi benzinli dizel karsılastırmasında ise, neden 1,2 tsi i kafadan eledinizki, 1,6 tdi ile aynı beygir (105), sadece 1,6 tdi in torku yüksek, onuda 1,2 nin vergi avantajına sayalım,:kiki:
Yeni Octide 1,2 tsi, 1,6 tdi fiyat farkı 8 bin lira, aynı donanım(Ambition), yılda 12 bin km binen birisi, bu farkı 6,5 yılda cıkartır,
örnegin,
Golf 7 de bu fark 12.300 lira,
Ceed de sadece 2,300 lira,
Toyota Auris de bu fark 10,500 lira,
yani uzun vadeli arac alıyorsan, Octi, Ceed, bu tarzlarda dizel almaya değer,
ama bi Golf, Auris icin dizele düsündürür, cünkü kredi cekip alıyorsan hepden zarardasın, fark 15 leri buluyor, tam aksi benzinli alıp 12,300 lirayı bankaya koysan neredeyse 5 yıl benzin paranı karsılar zaten,
tabi birde satarken dizelin daha cok para etmesi var, 5 yıl sonra alırken ödediginin yarısına düsecektir diye düsünüyorum, arac cok km yaptıgından bakımlı km li dizel bulmakta zor, bu yüzden km li dizeli alırken insanlar iki kez düsünüyor, ama benzinliden korkmuyor, vs vs iki ucu degnek gibi:kiki: