škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

vw neden 1.6 180hp motor üretemez

fenomen · 77 · 23710

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar son zamanlarda japon ve opel tarzı araçlarda düşük motor hacimleriyle yüksek performans sergileyen süper otomobiller çıkartmaya başladı.Opel insigna 1.6 180 hp güçlü motor yaptı.Hakeza mazdalar honda cıvıc gibi perfornslı atak araçlar üretmeye başladı.Almanlar neden bu işe el atmazlar acaba.Gerçi audi 1.8 e 190hp motoru var ama,audi'nin ve yeni octi ye montajı yapılan 1.4 cc ye 122hp motoru başarılı olarak lanse ediyoruz ama japon otomobillerine göre maalesef bana kalırsa geride gibi.ne dersiniz?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Adamlar daha ziyade "Çevreyi nasıl daha az kirletiriz" mantığındalar, düşük beygir ve motor hacmi = düşük emisyon, düşük vergi ve daha az çevre kirliliği demek...
 
 
Avrupa'da dolaşımda en çok bulunan Golf motoru 1.4 hacimli  :)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
octiye 1.2 105 hp koysunlar bak nasıl peynir ekmek gibi gidiyo mpı dan daha iyi bana göre düşük devirde sağlam tork veriyo :)
 
VW 2.0 240 hp vardı ben onu biliyorum bir tek


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
1.2 ye 105 hp mümkün müdür acaba eğer mümkünse neden koymazlar avantaj ve dezavantaj nedir?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
küçük hacim yüksek tahrikli motorlar her zaman soru işaretidir.


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
1.4 170 bg diye İDDİA edilen makinesi var ya??? :kiki:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
büyük hacim yüksek tork az beygir, toruna kalacak motor...

350 CID V8 165 bg, 331 tork @ 1800 rpm. 60-70 lerin makinelerinde faal rastlamak çok mümkün.

bu motor, yakın tarihin en uzun çalışan makinelerinden...

ne kadar sağlam blok koysanda, ne kadar dayanıklı forged malzeme kullansanda o hacimden o tahrik, o aşırı besleme... bilemiyorum elimde kesin istatistikler yok ama bence soru işareti.

bu motor, dünya tarihinin en uzun çalışan makinelerinden...


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;35698
küçük hacim yüksek tahrikli motorlar her zaman soru işaretidir.
peki en sağlıklı olan motor olarak;bizlere göre  hem tork,hem performans,hem hacim olarak her açıdan hangisi var hakan sana göre.
İnsigna senin tezlerine/teorilerine göre motoru istikbal vaadetmiyor demek öyle değil mi? Bu 1.6 motora viagra içirmek gibi bişi değil mi hakan?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;35690
Adamlar daha ziyade "Çevreyi nasıl daha az kirletiriz" mantığındalar, düşük beygir ve motor hacmi = düşük emisyon, düşük vergi ve daha az çevre kirliliği demek...
 
 
Avrupa'da dolaşımda en çok bulunan Golf motoru 1.4 hacimli :)
Hocam bu senin söylediğin sanırım o ülke halklarının genel mantığı herhalde yoksa audi vw bile 4000cc araçlar üretiyor,eğer öyle düşünseler audi a6,a8,r8,a5 gibi araçlar anormal hacimli motorlar koyuyor yani çevreye duyarlı motor bana biraz absürd gibi geldi.Ben daha çok 1.6 motora neden 180hp güç koymuyorlar diyorum ki bunun da cevabını hakan verdi ve tatmin edicide buldum.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Audi 4000 c motordan Avrupa'da 2 tane satıyorsa 10 tanesini ABD alıyor, istatistiğe bakınca Avrupa küçük motorlu arabalar ülkesi.
 
Özellikle düz şehirler 1.0, 1.2 araba dolu....


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;35714
peki en sağlıklı olan motor olarak;bizlere göre  hem tork,hem performans,hem hacim olarak her açıdan hangisi var hakan sana göre.
İnsigna senin tezlerine/teorilerine göre motoru istikbal vaadetmiyor demek öyle değil mi? Bu 1.6 motora viagra içirmek gibi bişi değil mi hakan?


Pek de öyle değil. Zira vw 1.4 turbolarında geri adım atıp beygir gücünü düşürdü. Biraz da devir düştü bildiğim kadarıyla. Sebebi dayanamaması. Anca opeldeki 1.6 motor oldukça değişik varyasyonlar ile kullanılıyor. 1.6 105, 115, 180 ve 192 bg. Hepsi aynı blok aynı piston gömlek :) Ancak bunun üzerini beklemek fanaziden başka birşey olmayacaktır. VW de 1.6 T makine yok mu? Bilen yazsın lütfen ...


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Küçüm hacim, aşırı besleme olayından çok da şüphe duyulmaması gerektiğini düşünüyorum. Sonuçta 1.6 MPI ile 1.4 TSI arasındaki 3-4 bin liralık fark sadece "turbo" ve "ar-ge" maliyeti olamaz.
 
Bu adamlar bu motorun malzemesini de yeni gereksinimlere göre ayarlamış olmalı; ne kadar ekmek, o kadar köfte.
 
Örneğin 150 NM torklu araç ile 255 NM torklu aracın şanzımanını aynı malzemeden imal edemezsiniz. 255'liğin kullanacağı malzemenin dayanıklılığı çok daha yüksek olmalıdır mutlaka. Bu aklıma gelen en basit örnek.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
zamanla bekleyip göreceğiz, 1.4 170 diye bi reklam çıktı sinek kurbağayı çekiyordu ama yorulmuş olacak ki 122 lere kadar indi :lol:

büyük hacim atmosferik sağlam bi makine, bu 4 çay bardağından 170-180 PS çıkaran her makineden daha sağlıklıdır, her daim....


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;35755
zamanla bekleyip göreceğiz, 1.4 170 diye bi reklam çıktı sinek kurbağayı çekiyordu ama yorulmuş olacak ki 122 lere kadar indi :lol:
 
büyük hacim atmosferik sağlam bi makine, bu 4 çay bardağından 170-180 PS çıkaran her makineden daha sağlıklıdır, her daim....
bana mantıklı geliyor senin açılımların:hanz:Hakan ama insanın şöyle diyesi geliyor bu 1.6 ya 180 hp koyan makina mühendisi bunları hesab edemiyor mu,daha önceki başarısız tecrübelerden ders çıkarmış olamaz mı?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
etmez olur mu tabi ediyor. ona göre dayanıklı parçalar kullanıyor. ama genelde turbosu olan arabalar turbo dağıtır :) yağı çabuk değişim ister, ve 1 milyon mil gitmez revizyonlarla, yani 64 impalanın üzerindeki 350 makine hala durabiliyor, hatta bazı sapıklarında, 6-7 yıl marş basmamışken bi akü değişimi ile tek marşta alanları var :hanz:

ama biz avrupa insanı statüsündeyiz, yakıt pahalı, coğrafya dar ve insan çok, CO2 salınımı az olmalı ve perf. yüksek olmalı. o yüzden bu makineler en geçerlisi oluyo.

yani bi 1.6 180 insignia yada 1.4 170 GT Golf'ü torunun kullanamaz ama veletler ''bu impala dedemin'' der...