škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

vw neden 1.6 180hp motor üretemez

fenomen · 77 · 23728

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
paran varsa yüksek hacimli motor alcan kafan rahat etsin.
=============================================
Geçen atada adamın biri 122 lik tsiye çift turbolu dedi bende seni nasıl işte tutuyolar diycektim babam çağırdı adam 122liğe çift turbo var diyo anlamadım gitti


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;35761
bana mantıklı geliyor senin açılımların:hanz:Hakan ama insanın şöyle diyesi geliyor bu 1.6 ya 180 hp koyan makina mühendisi bunları hesab edemiyor mu,daha önceki başarısız tecrübelerden ders çıkarmış olamaz mı?


1.6 180 bg vw de mi var yoksa opeldekini mi kast ediyorsunuz?


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ero__;35788
1.6 180 bg vw de mi var yoksa opeldekini mi kast ediyorsunuz?

 
Sanırım Opel'dekini kast ediyor.:ok:
 
 
================
 
 
Ama ben hala bu "küçük hacim - yüksek güç" olayına patlamaya hazır bomba gözüyle bakanları anlamıyorum. Hala forumlarda "dur bakalım, zamanla çıkar kokusu" vb. tarzı ilginç yorumlar görüyorum... Yahu ne kokusu ? Yıllardır piyasada işte motorlar; daha ne kanıtlamaları gerekiyor ?
 
Ayrıca bu forumda bilinç yüksek gene, birileri "o kadar gücü hesaba katmıştır mühendisler" diyebiliyor. Sahi, biz 1.4 TSI motoru niye 1.4 TDI fiyatına olsun alamıyoruz ? (hadi 1.4 atmosferiği geçtim) Sırf turbo maliyeti mi bu milyarlarca fark ?
 
 
================
 
 
Sonuç olarak büyük hacim ideal dünya koşullarında benim de tercihim. (güç üretim karakterleri gereği) Ama günümüz koşulları, hele hele Türkiye'nin vergi koşulları nedeniyle küçük motor tercih ederken de hiçbir şekilde "bu motor ne zaman patlar acaba" diye de düşünmem.
 
Aha bizim 1.4 TDI da böyle bir motor aslında. Hadi bu durduk yere gümlesin bakalım ? Üstelik biz bir de bunlara Chip uygulayıp 240 nm torkla gezmekten falan bahsediyoruz.:++:
 
Hatırlatayım, 1.4 TDI orjinal haliyle 1.9 SDI'den daha güçlü ve torklu bir makine.:D
 
====================
 
 
Öte yandaaaan... Turbo olayı malum tabii. Onu da göze alıyoruz artık.:boks: Hani bir "segman" gibi, zamanı geldikçe yenilenmesi gerekebilen bir parça gibi bakmaktan başka çare yok.:( Hani biz ekonomi amaçlı almışız TDI'ları, haliyle bizi korkutuyor; ama performans amaçlı araçlarda gene de koyacak bir şey değil bence.:ok:
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2009, 21:10:52 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Suzukinin swift modeline 1996 da 1.6 160 bg 10.000 d/d çeviren makine koyduğu dün gibi aklımda iken bu caz niye değil mi? :D


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ero__;35798
Suzukinin swift modeline 1996 da 1.6 160 bg 10.000 d/d çeviren makine koyduğu dün gibi aklımda iken bu caz niye değil mi? :D

 
Ha; bir de Honda Civic 1.6 160 hp var mesela.:hanz:
 
Aslında motor bu yahu; atmosferik 1.6 makine.:hanz:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
bende zaten bu honda ile insigna olayına takmıştım demek ki hakan dışında hemen herkes bu olayın normal olduğu konusunda hemfikir gibi eğer yanlış anlamadıysam.Yanlış anladıysam da düzeltin ama kızmadan ha.....
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Valla Opel' in son zamanlardaki atağına VW şuan karşılık verebilmiş değil bence ( hem motor hemde donanım olarak ) 1.6 turbo 180 HP ne demek ya.Hatta Corsa OPC' de 1.6 turbo 192 Hp kullanıyorlar.Vergilendirme sisteminin motor hacmine göre uygulandığı bizim gibi ülkelerde bu tarz motorlar biçilmiş kaftan bana kalırsa.Turbo motorlarında uzun ömürlü olmadığı yönünde bazı yorumlar okudum ( bkz. hakan :) ) Bunun nedeni bana kalırsa turbo motorlara gerektiği kadar özen gösterilmemesi.Mesela turbo motorlu bir aracınız varsa kesinlikle ilk çalıştırmada 30 sn bekleyip o şekilde hareket etmelisiniz ve tabiki aracınızı stop etmeden önce yine bi 30 sn bekleyip kontağı o şekilde kapatmalısınız.Bunları yaparsanız atmosferik kadar olmasada turbo motorlarda uzun ömürlü olabilirler.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;35806
bende zaten bu honda ile insigna olayına takmıştım demek ki hakan dışında hemen herkes bu olayın normal olduğu konusunda hemfikir gibi eğer yanlış anlamadıysam.Yanlış anladıysam da düzeltin ama kızmadan ha.....

Hocam, Hakan da anormal demiyor zaten; sadece büyük hacimli hakiki motorlar varken, küçük hacimli aşırı beslemeli motorların kişisel tercihi olmayacağını belirtmiş.:ok:Yoksa kendi kullandığı motor da belirttiğim gibi kendi çapında bir "küçük hacimli aşırı beslemeli".:D
 
 
 
Alıntı yapılan: crash;35810
Valla Opel' in son zamanlardaki atağına VW şuan karşılık verebilmiş değil bence ( hem motor hemde donanım olarak ) 1.6 turbo 180 HP ne demek ya.Hatta Corsa OPC' de 1.6 turbo 192 Hp kullanıyorlar.Vergilendirme sisteminin motor hacmine göre uygulandığı bizim gibi ülkelerde bu tarz motorlar biçilmiş kaftan bana kalırsa.Turbo motorlarında uzun ömürlü olmadığı yönünde bazı yorumlar okudum ( bkz. hakan :) ) Bunun nedeni bana kalırsa turbo motorlara gerektiği kadar özen gösterilmemesi.Mesela turbo motorlu bir aracınız varsa kesinlikle ilk çalıştırmada 30 sn bekleyip o şekilde hareket etmelisiniz ve tabiki aracınızı stop etmeden önce yine bi 30 sn bekleyip kontağı o şekilde kapatmalısınız.Bunları yaparsanız atmosferik kadar olmasada turbo motorlarda uzun ömürlü olabilirler.

 
 
Aslına bakarsak, turbo ile motorun birbirinden ayrı olarak ele alındığını bile görebiliriz. Onno Usta da belirtmişti; "turbo belirli periyotlarla tamiri ve yenilenmesi gereken bir parçadır, motor ömrü ile alakası yoktur" diye. Hani olay turbo arızasından ibaret ise, insanların eleştrilerinin gerçekten acımasız ve yersiz olduğunu düşünürüm.:)
 
Bizler turboyu "ekonomi" amaçlı olarak aldığımız ve kullandığımız dizel araçlarımızda işletiyoruz. Bizim için arıza yapması büyük korku kaynağı. Ama söz konusu performans olduğunda turbo motorlu normal bir araç için uzun vadede gerçekleşecek bir turbo arızası çok da ölümcül bir durum değil. Sıradan bir benzin pompası arızası, enjektör arızası aynı maliyetlerle karşınıza çıkabiliyor rahatlıkla. Kaldı ki, İnanç Bey'in de belirttiği üzere, iyi bir kullanımla turbo çok uzun süre de hizmet verebilir.
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2009, 22:59:01 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
ben de gerçekden takdir ediyorum japonları ve opel'i.Hakikaten son yıllarda ciddi atak yaptı teknolojik açıdan,gerek kokpitlerdeki değişiklik,gerek motor ve performns açısından,gerekse dizayn ve estetik.son nesil avensis,mazda 6,handa cıvıc,honda accord,insigna v.s çoğaltmak mümkündür.Gerçi vw grubunun 1.4 tsi 122 hp motoru çevre ödülü aldı ama diğer rakipleri vw i geçtiler gibi bana.Dünya rekabet dünyası gerçekden,ipi göğüsleyen işi götürür.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
ben dışarıdayken her yazılanı okudum, anlatmak istediğim Serkan kardeşimin dediği gibi, bana ömür derseniz, kıçımı kesme pahasına stock bir 5.7 V8 atmosferiğine bahse varım 1.4 170 bg'ye karşı, yada 1.6 180hp ye! ama mecburen 1.4 aşırı beslemeli bir makineye biniyoruz koşullardan ötürü.


biz bi kere arabayı kaldırabilmek için 2000 devir çevirtiyoruz, yahu adamın makinesinin rölantisi kulakla sayılıyor, sen vites atmak için 3000 çevirtirken en az adamın otomatik makinesi yolu bulunca 1500 devirde hor hor hor hor gidiyor zaten...

senin krankının yarısı kadar dönerek aynı yolu yapıyordur senle çok daha düşük tahrikte, hele ki silindir sayısı fazla zaten... daha çok bölüşüm demektir bu...

kimse çıkıp bana 1.4 170 bg 240 torklu VW makinesi 5.7 GM makinesinden çok daha uzun ömürlüdürde demedi zaten. ama na buraya yazıyom, büyük hacim+çok silindir+atmosferik makine=uzun ömür. gazel okumaya gerenk yok.

bi arabayı alıp 6-7 sene kullanıyoz maksimum, benim bahsettiğim V8 leri ufak revizyonlarla 30 sene falan kullanırsınız. ömür budur, makine budur, motor budur, güç budur...

1.4-1.6 ya beygirleri sıkıştırmak namına tahriği yükseltebilmek yeni teknolojinin getirdiği bir şey, birde ''ee aha TSI lar gidiyo işte'' diyebilirsiniz, gördüklerinizin çoğu VW nin -oha lan fazla oldu bu 140-170 işi, üst modellerde olsun bütün piyasaya yayarsak bela alırız düşür lan şunu çıkar bi şarjörü yap bişi- makineler. 122 hp :) honda atmosferiğinden alayını çıkarmış o zaman.... :)

üzerinden daha 7-8 sene gibi kıpkısa bir evre bile geçmemiş, neye göre savunuyoruz? mühendisi hesaplamıştır... ölmüşlerimin canına değsin diye yapmıyo o motoru herhalde sanki hiç ticari amacı yokda...

amaan neyse, 60 senelik dünyaya meydan okumuş 350 CID makinesini örnek gösterip ne anlatıyom sanki, olay zaten ortada...

kafa ütüledim özür...

(mecbur bende biniyom ufak bi şarjlıya ama napim para yok...)
« Son Düzenleme: 19 Eylül 2009, 00:35:27 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Hakancığım tezlerini aslında otomobil tasarım okullarında okutulmaya değer buluyorum mantıklı açıklaması var.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;35825
ama mecburen 1.4 aşırı beslemeli bir makineye biniyoruz koşullardan ötürü.


O kadar da aşırı değil be hakancığım. Fındık turbo var alttarafı. Deniz kabuğundan bile yapılabilir o salyangoz :kiki:

Aaah ah. 94 model 2.0 4x4 Vectra A Turbo diyorum ve susuyorum :kiki:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
zaten ne kadar olacak ki abi turbo dediğin genelde bir fotbol topu ila bir sağlık topu boyutları civarında değişiyor belki o kadar bile değil 1.4-2.0 litre arası...
« Son Düzenleme: 19 Eylül 2009, 01:09:07 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Stock için haklısın ama, aşırı besleme diyince...
:hanz:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
aşırı besleme atmosferik olmayan demek değil mi komtanım zaten? yumruk kadar turbo olsa bile aşırı besleme demiyolar mı?