škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

vw neden 1.6 180hp motor üretemez

fenomen · 77 · 23759

0 Üye ve 9 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;35878
aşırı besleme atmosferik olmayan demek değil mi komtanım zaten? yumruk kadar turbo olsa bile aşırı besleme demiyolar mı?


Yeaa tamam tamam senin arabanda aşırı besleme :D Ama çok besleme spor yaptır :D :hanz: Sonra benim gibi olur :kiki:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
ya ben arabam aşırı besleme, az besleme üvey evlat falan diye zorlamadım ki komtanm geneli için sordumdu. :hanz: :lol:


Çevrimdışı selchuk

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 645
    • Profili Görüntüle
yakıtıda düşünmek lazım.insignia 1.6 180 hp şehir içi 12-13 lt yakıyor.3.6 superbin 14.5 lt yaktığı düşünülürse felaket bir rakam.bu durum superb dizel içinde geçerli 170 hp lik model 140 hplikten 1 litre daha az yakıyor.kasa büyük fakat beygir düşük nedeni bu.insigniada tersi motoru 1.6 litrede sınırlıyosunuz fakat beygir 180 beygir oluyor.motoru zorluyosun ve ömrü az gidiyor.bence eski motorlar daha sağlam.fsi çıktı 2 yıl gitmedi tsi ya döndüler.servis çalışanları bile eski motorlar sağlam diyor.şöyle bir durumda var ben new beetle almadan önce fsi yada tsi mi demiştim.normal motor dediler.sonra Almanyadaki modellere baktım ordada aynı.fsi octaviamı bu yüzden sattım bana çok sorun çıkardı.ya normal motor yada tdi derim en azından tdi uzun süredir kullanılıyor
2010 SKODA SUPERB 2.0 TDI 170 HP CR DSG ELEGANCE SİYAH
2011 SKODA YETI EXPERIENCE 140 HP DSG GUMUS


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Hakan abi dediğin aslında çok mantıklı ama türkiye gibi bir yerde bu biraz zor o bahsettiğin 5.7 lt lik bir aracı yılda 15-20 bin km yapan biri bence almaz durumu iyi değilse..
 
Diyelim ki aldı sürekli kullanmaz malum yaktıkları yakıt çok da az değil..
 
VW deki mantık bana göre hem vergiden düşürmek TR gibi ülkelerde bunla beraberde performans+yakıt ekonomisi sağlamak birde uzun ömürlü olması..
 
Turbolu araçlarda motorun en hassas yeri turbodur en ufak düzensizliğinde araç ölü gibi oluyor bunu çok rahat hissediyorsunuz olduki turbo 150 binde arızalandı bunun masrafıda 600 tl gibi bir rakam tamir takımı olarak geçiyor ve bomba oluyor..
 
Bana göre üretilen bu 1.6T 180 hp fazla bir rakam bloklarının veya turbolarının bu kadar kaldırabileceğini düşünmüyorum sonuçta seri üretim ve aile aracı denebilir..
 
İnsanların bu turbodan bu kadar korkmasını anlamış değilim arabayı aldığımız zaman bizede demişler çok sorun yaratır servisten çıkamazsın vs diye ama olduki 1 kere değişti turbo bununda bizdn kaynaklı olduğunu sanmıyorum araç daha 40 binde felandı ondan sonraki turbo 130 bin yaptı halada gidiyor taş gibi...
 
Şahkanda olan 1.8T de 250 bin km yapmış daha 1 tane turbo değiştirmemişte tamammen bakımları aksatmamaya kullanıma bağlı bir durum...


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Aynen katılıyorum sana Kadir kardeşim.Turbo motorlu araçların bakımını düzenli olarak yaptırdıktan sonra bakın yine söylüyorum atmosferik kadar olmasada uzun yıllar hizmet edebilir.Ama burda farklı bir nokta daha var.Alınan aracın kaç yıl kullanılacağıyla ilgili.Hakan' da bahsetmiş zaten.Kullandığımız 5-6 seneyi geçmez.Sonra hemen yenilemeye çalışırız aracımızı.Küçük hacimli motorlardan yüksek güç elde ederek piyasaya sunulan birçok araçta bu olay düşünülerek üretilmiştir zaten.Yoksa zaten adamlar '' ben bunu üreteyim 20-30 yıl kullanılsın '' demiyorlardır.Birde millette dediğiniz gibi korku var benzinli turbolara karşı.Yahu dizeldede turbo var.Dizeli gönül rahatlığıyla alıyosunda neden benzinlisinden korkuyosun ki.Aynı hesap yani.Çok büyük konuşmayım ama bundan sonraki aracımda kesinlikle turbo olacak ( dizel veya benzinli farketmez ).Atmosferik almayacağım.Birazda torkun gücünü hissedelim dimi :D
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: selchuk;35911
yakıtıda düşünmek lazım.insignia 1.6 180 hp şehir içi 12-13 lt yakıyor.3.6 superbin 14.5 lt yaktığı düşünülürse felaket bir rakam.bu durum superb dizel içinde geçerli 170 hp lik model 140 hplikten 1 litre daha az yakıyor.kasa büyük fakat beygir düşük nedeni bu.insigniada tersi motoru 1.6 litrede sınırlıyosunuz fakat beygir 180 beygir oluyor.motoru zorluyosun ve ömrü az gidiyor.bence eski motorlar daha sağlam.fsi çıktı 2 yıl gitmedi tsi ya döndüler.servis çalışanları bile eski motorlar sağlam diyor.şöyle bir durumda var ben new beetle almadan önce fsi yada tsi mi demiştim.normal motor dediler.sonra Almanyadaki modellere baktım ordada aynı.fsi octaviamı bu yüzden sattım bana çok sorun çıkardı.ya normal motor yada tdi derim en azından tdi uzun süredir kullanılıyor


Motoru zorlamak ? Fabrika standartlarında  ? Yapan var yapamayan var :hanz: :kiki:


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
dip not ekleyeyim yakıt konusunda bence atmosferik motorlara göre daha hesaplı turbolu araçlar yeterki deviri yakalansın...birde gaza gelmemek önemli :D
 
ş.içinde sakin kullanımda 185 ykr yakıyor bizim taka..
 
uzun yolda test verilerine görede allah ne verdiyse diye abanınca 150-180 arası 180 kr eğer gazdan çeker 110-130 arası basarsan 160 kr yakıyor biraz daha çektin mi dahada düşer bu veriler klima sürekli açık üstelik :)
 
Gözünü seveyim LPG nin bunuda unutmamak lazım:D


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;35964
dip not ekleyeyim yakıt konusunda bence atmosferik motorlara göre daha hesaplı turbolu araçlar yeterki deviri yakalansın...birde gaza gelmemek önemli :D
 
ş.içinde sakin kullanımda 185 ykr yakıyor bizim taka..
 
uzun yolda test verilerine görede allah ne verdiyse diye abanınca 150-180 arası 180 kr eğer gazdan çeker 110-130 arası basarsan 160 kr yakıyor biraz daha çektin mi dahada düşer bu veriler klima sürekli açık üstelik :)
 
Gözünü seveyim LPG nin bunuda unutmamak lazım:D
benim taka 22-25 krş yakıyor son zamlardan sonra:uhu::uve:benzinli benim taka lpg taktıramadık.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Allaha şükür 160 kuruş yakıyoruz normal trafikte


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Ufak hacime değil bir veya iki beş tane de turbo veya kompresör taksan bir an geliyor ki "ulan neden 5700 cc değil bu motor" deyiverirsiniz.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;35764
...yani bi 1.6 180 insignia yada 1.4 170 GT Golf'ü torunun kullanamaz ama veletler ''bu impala dedemin'' der...
Sözün kısası budur işte.:kiki:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
16 yaşında bile olsa bir araç 1100 tl vergisi var senelik yakıtıda cabası..


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
1.4 180 hp var yetmezmi:kiki::kiki::kiki::kiki::kiki:


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;39201
1.4 180 hp var yetmezmi:kiki::kiki::kiki::kiki::kiki:


Yetmez. Çünki tüp bile takılmıyor :kiki: