škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

vw neden 1.6 180hp motor üretemez

fenomen · 77 · 23709

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gokhangs12

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
beyler biraz geç ama acil yardım lazım audi a6 2001 1,8T 180HP ARABAM VAR AMA Bİ arkadas180hp audinin olmadını olsada quatro oldunu söledi ama bizdeki araba quatro deil sorun nedir ? :d:kart:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokhangs12;126765
beyler biraz geç ama acil yardım lazım audi a6 2001 1,8T 180HP ARABAM VAR AMA Bİ arkadas180hp audinin olmadını olsada quatro oldunu söledi ama bizdeki araba quatro deil sorun nedir ? :d:kart:

cevap basit araba 180hp değildir.En iyi çözüm dyno.


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: selchuk;35911
yakıtıda düşünmek lazım.insignia 1.6 180 hp şehir içi 12-13 lt yakıyor.3.6 superbin 14.5 lt yaktığı düşünülürse felaket bir rakam.bu durum superb dizel içinde geçerli 170 hp lik model 140 hplikten 1 litre daha az yakıyor.kasa büyük fakat beygir düşük nedeni bu.insigniada tersi motoru 1.6 litrede sınırlıyosunuz fakat beygir 180 beygir oluyor.motoru zorluyosun ve ömrü az gidiyor.bence eski motorlar daha sağlam.fsi çıktı 2 yıl gitmedi tsi ya döndüler.servis çalışanları bile eski motorlar sağlam diyor.şöyle bir durumda var ben new beetle almadan önce fsi yada tsi mi demiştim.normal motor dediler.sonra Almanyadaki modellere baktım ordada aynı.fsi octaviamı bu yüzden sattım bana çok sorun çıkardı.ya normal motor yada tdi derim en azından tdi uzun süredir kullanılıyor

fsi motor 9 yıl üretildi. 2001 başından 2009 a kadar çok başarılı bir motordur. skoda da 5 ileri olması avantajını bitirmiştir. doğru yakıt kullanımı ilede sorunsuz bir motordur. o kadar başarılı bir teknolojidir ki fsi artık tüm vw motorları FSİ teknolojisini baz alıyor.

gelelim 1,6 t olayına.

vw yapamaz değil kesinlikle YAPMAZ. neden yapmaz. bir sürü sebebi var. bunu anlamak için iki vw motorunu 180 lik opel motoru ile kıyaslayayım.

1,8 tfsi makine 160 bg 250 nm tork güç verilerine sahip. gücü tamamen alt devir ve hacim etkisi ile max tork 1500 den 4500 e kadr sabit şekilde alınabiliyor. bu mükemmel bir tork bandı demektir. redline da bile 180 lik insignia dan daha fazla  tork sunuyor. bunun sonucu olarakta şehir içi 9 lt yakıyor yani 1,6 mpı octiden bile daha az. hiç bir şekilde rahatsız edici kullanımı törpüleyen turbo lag YOK.

1,4 tsi çift besleme 180 lik  makineye gelelim. 3500 devir üzerinde k03 turbo basıyor. altında kompresör. sonuç şehir içi 7 - 8 lt  tüketim ile 240 nm tork ve 180 bg güç ve SIFIR LAG.

opel motoruna bakalm. 1600 cc den düşük teknoloji ile 180 bg  almanın bedeli olarak 3000 3500 devir altı tepki sıfır. buda doğal olarak deli gibi tüketim demek. 10 12 ltarası sakinde gazn ayarı kaçınca 15 lt gibi değerler görmek olası ki ben en son o motoru sürdğümde aracın ortalaması 19 lt idi. 2,0 tfsi motor bile ancak 270 le dip gaz giderseniz o kadar yakıyor. yukarda yazdığım tüketim değerlerine bakın  birde bununkine arada uçurum var.

işte bu yüzden vw asla 1,6 turbo yapmaz :) ya 1,6 dan hacimli makineyi sadece turbo ile besler yada 1,6 dan düşük yapar çift besleme yapar her şekilde daha ekonomik ve zevkli motorlar yapar. bu doğru mühendislikten kaynaklanıyor.birde vw mühendislerinde kapris yada kıskançlık gibi bişi yoktur. kendi bildikleri gibi yaparlar. dikkat edin o marka böyle motor yapmış hadi bizde  onun gibisini yapalm yoktur. biz bildiğimiz gibi motorumuzu yaparız diğerleri bizi kopyalar biz kimseyi kopyalamayız durumu vardır.

diğer markalardan en büyük farkı budur.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;126821
Biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu yani ;)
aynen öyle :)


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Opel Astra 1.4 T 140 Bg.

Maximum power   139.9 PS (138 bhp) (102.9 kW)
@ 4900 rpm

Maximum torque   200.0 Nm (148 ft·lb) (20.4 kgm)
@ 1850-4900 rpm

Fuel consumption   7.8/4.8/5.9 l/100km urban/extra-urban/combined

Maksimum beygiri torkun düşmeye başladığı noktada vermesi daim ve sürekli bir hızlanma (özellikle ara hızlanma) sağlıyor. 1.6 T 180 bg lik makinenin insigniada kullanılması olayında yazılım vb. farklılıklar var.

Örneğin opeldeki 1.6 T ecotec motor astra da 180 bg, corsada 192 bg, insignia da 180 bg. Bunun amacı bir üst seri motoru baltalamamak en başta olmak üzere sonrasında da çevre ve satış kaygısı olsa gerek.

Zira 2.0 T makine Vectrada 170 bg e ayarlanmışken astra da (OPC) 240 bg e kadar çıkartılmış.

1.6 turbo Ecotec   I4   1598 cc   181 PS (133 kW; 179 hp) @5500 rpm   230 N·m (170 lb·ft) @2200-5400 rpm

Bu da astra da kullanılan 1.6 T motorun beygir ve tork bandı. Yine burada da torkun bittiği yerde beygir alınarak kesinti engellenmiş.

Insignia da kullanılan 1.6 T ecotec makinenin ise:

Maximum torque   230.0 Nm (170 ft·lb) (23.5 kgm)
@ 2200-5500 rpm

Maximum power   180 PS (177.5 bhp) (132.4 kW)
@ 5500 rpm

Fuel consumption   10.7/6.0/7.7 l/100km urban/extra-urban/combined

;)

Şimdi bu değerler ışığında 3000 devir altı nasıl sıfır tepki diyebiliyorsunuz hayretle izliyorum :)
« Son Düzenleme: 26 Temmuz 2010, 13:18:23 Gönderen: ero__ »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
3. vitesten 3500 devirde 4 e alnca çatır çatır yığılıyorsa bu araba her sürdğümde çatır çatır lag i yaşıyorsam ve bunu bütün test edenler söylüyorsa opelin kağıt üzerindeki verilerinde ben hayretle izliyorum gerçek değiller çünkü.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
yunanistandan bir yorum o motor için

Alıntı yapılan: Giannis;428517
180hp in an Opel hatchback will probably an  understeery nightmare :D
(Just like the previous Astra OPC)



I drove it as well, out of curiocity, to see how it compares with the  engine of my car, with also has 180hp and a turbo.

And to be honest, I already knew that Volvo's engine had a significant  turbo lag, but this thing was much worse. I normally shift gear around  2500rpm since my car has enough torque at low revs, but this thing  needed at least 3000 - 3200 rpm to keep up with my pace... And it's  kinda noisy for my taste...

:favo2:

buda linki
http://www.germancarforum.com/opel-cars/31627-scans-ams-top-test-opel-astra-1-6-turbo.html


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Orda aynı zamanda hiç lag olmadığı değil de NEREDEYSE lag olmadığını yazmış :) Yani bu demekki başka devirlerde başka viteslerde başka tepkiler verecektir tsi makinen ;)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
benim motor 1500 de max tork vermeye başlıyor 1800 1900 den sonra net hızlanma etkisi hissettiriyor. vites ne olursa olsun :)

ama insigniada torku 2400 de üretiyor hissettirmesi minimum 3000 devir. benim anlatmaya çalıştığım noktada bu. bu motorun alelacele kısa sürede ha onlarda var lan bende yapayım bende olsn reklamım olsn diye üretilmiş gereksiz bir motor. kaç kişi sürekli 4-5 bn devirde kullanır aracını :)

zaten hızlanma ve esneklik verieride başarılı değil.
« Son Düzenleme: 26 Temmuz 2010, 13:39:10 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
VW de hızlanmaya etken olan zaten şanzuman. Zaten bu ağırlıkta ve heybette araçlara 1.6 gibi makinelerin her ne kadar aşırı besleme dahi olsa hiç yetmeyeceği kanaatindeyim. Leon, astra ya da golf gibi segmentteki araçlarda güzel neticeler verir elbet. Ancak 1.6 T insigniayı da kullanmasını bilen hakkını verdikçe üzmeyeceğinden eminim. Devir düşük kullanmak biraz saçma olur. Düşük devir seven dizel alsın :)

Asıl ben 1.7 CDTI motorun gelmesini bekliyorum. O güzel işler başaracak.

Bu arada opelde fiyatlar baya inmiş gibi. Yeni astra 38.000 küsürden başlıyor. Insignia da 50.000 limitine indirilmiş.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ero__;126851
VW de hızlanmaya etken olan zaten şanzuman. Zaten bu ağırlıkta ve heybette araçlara 1.6 gibi makinelerin her ne kadar aşırı besleme dahi olsa hiç yetmeyeceği kanaatindeyim. Leon, astra ya da golf gibi segmentteki araçlarda güzel neticeler verir elbet. Ancak 1.6 T insigniayı da kullanmasını bilen hakkını verdikçe üzmeyeceğinden eminim. Devir düşük kullanmak biraz saçma olur. Düşük devir seven dizel alsın :)

Asıl ben 1.7 CDTI motorun gelmesini bekliyorum. O güzel işler başaracak.

Bu arada opelde fiyatlar baya inmiş gibi. Yeni astra 38.000 küsürden başlıyor. Insignia da 50.000 limitine indirilmiş.
4500 devirde 200 le giden arabada şanzıman çok kısa tabi :)

opel önce şanzıman yapmayı öğrensin  sonra adam gibi turbo yapmayı öğrenson  ondan sonra ortalığa çıksn :)


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Kısa dediğimi nereden çıkarttın? :D :++:

7 ileri daha ne olsun? AS 900 gibi :++: :++:


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ero__;126950

7 ileri daha ne olsun? AS 900 gibi :++: :++:
ona bende karşıyım her motorda verimli olmuyor bence.
mesela 1,6 tdi de sürekli yüksek viteste gidiyor ama aracn verimli bandn altında kalınca uyumsuz oluyor.