škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

vw neden 1.6 180hp motor üretemez

fenomen · 77 · 23711

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;126819
1,8 tfsi makine 160 bg 250 nm tork güç verilerine sahip. gücü tamamen alt devir ve hacim etkisi ile max tork 1500 den 4500 e kadr sabit şekilde alınabiliyor. bu mükemmel bir tork bandı demektir. redline da bile 180 lik insignia dan daha fazla tork sunuyor. bunun sonucu olarakta şehir içi 9 lt yakıyor yani 1,6 mpı octiden bile daha az. hiç bir şekilde rahatsız edici kullanımı törpüleyen turbo lag YOK.

 
Koyu yazılmış kısım pek doğru değil. Zaten doğru olsaydı 1.8 TSI'nin maksimum gücü 160 hp iken 1.6 T'nin maksimum gücü 180 hp olmazdı. (Yani TSI, maks güç bakımından 1.6T'den güçlü olurdu)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ero__;126950
Kısa dediğimi nereden çıkarttın? :D :++:

7 ileri daha ne olsun? AS 900 gibi :++: :++:
AS900 beş ileri bir geri yahu! Bir de takviyesi var o kadar.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;126973
Koyu yazılmış kısım pek doğru değil. Zaten doğru olsaydı 1.8 TSI'nin maksimum gücü 160 hp iken 1.6 T'nin maksimum gücü 180 hp olmazdı. (Yani TSI, maks güç bakımından 1.6T'den güçlü olurdu)

işte arabayı yürüten tek şey sütçü beygiri olmayınca iş dediğin gibi olmuyor :)

hani motorunu güçlendirmeye çalışan sanayi tipi tuningciler vardır tek düşünceleri ne kadar sütçü bg i alırlarsa odur. o motor aynı bu zihniyetle ne kadar bg alırsam okadar iyidir diye tasarlanmış ama gerisini koyvermişler ve rezalet bir motor üretmişler.

1,8 tfsi makine 5000 devirden 6200 devire kadar sabit şekilde 160 bg veriyor. torkunu da 1500 devirden 4200 devire kadar sabit 250 nm. bu mükemmel bir tork bg bağlantısı. yüksek devirlerde bile kesintisiz ve dengeli hızlanma sağlayabiliyor bu makine demek.


1,6 t makinenin bg gücü sadece anlık olark 5500 devirde 180 bg.  yani devir bandının büyük kısmında o bg yok bile.

passat 1,8 tfsi ile 1,6T insignia aynı ağırlıkta. 0-100 insignianın çok daha vasat ve tüketimi daha yüksek.

tamamen benim yukarda yazdığım sebeblerden bunu inkar etmek ise sadece opel fanlığı demektir :)
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2010, 10:51:03 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
O devir bandlarını gösterir bir delil var mı elinizde? Ben şahsen 160 bg i sabit verebileceğine inanmıyorum. Kaldı ki karşılaştırdığın araçların hacimleri bile farklı :) Bu farkı göz ardı etmek fanatiklik değil de nedir? :) :++:

Bu arada o aradaki 800 devir de ne olacak onu da çok merak ettim :) Opelde öyle bir fark yok dikkat edersen ;)
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2010, 19:15:55 Gönderen: ero__ »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ero__;127180
O devir bandlarını gösterir bir delil var mı elinizde? Ben şahsen 160 bg i sabit verebileceğine inanmıyorum. Kaldı ki karşılaştırdığın araçların hacimleri bile farklı :) Bu farkı göz ardı etmek fanatiklik değil de nedir? :) :++:

Bu arada o aradaki 800 devir de ne olacak onu da çok merak ettim :) Opelde öyle bir fark yok dikkat edersen ;)
aracın teknik verisi zaten gerekeni belirtiyor.

o aradaki 800 devirlik farkta 1,6tye nazaran fazladan alınan torkun etki alanı.

ha hacim farkı konusunu dert ediyorsan orada neden 1,6 T olmadığı yazıyor. onu görmeden yapılan bir yorum ilk mesajımdan beri yazdıklarım  okunmamış yorumlanmamış demektir. ne yazdığımı bile okumadan yorumlamadan  yazanlara dahada cevap yazmam.
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2010, 19:30:47 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Yahu iyi de yazdıklarına rağmen karşılaştırdığın şeyler tutmuyor ki? :) Madem teknik veri belirtiyor opelin verilerini bir daha okumanı öneririm ;)

Ha yok illa 1.6 T makine ile kıyaslamak istersen 192 lik versiyonu tavsiye etmem! :)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
ben defalarca kıyasladım. kağıt üzerini geçtim gittim defalarca o makineyide kullandım. hepside yukarda yazıyor okuyabilene ve at gözülüğünü çıkartıpta görebilene......

bu yüzden isterse 192 lik makine gelsin o motorun sanayi tuningcileri gibi sütçü bg i arayan adamlara hitap ettiği gerçeğini değiştirmiyor. zira o makine bırak 2,0 tfsi ları 1,8 tfsi ları 1,4 lerin arkasında nal topluyor.

güç verisi dediğin böyle olur.

http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx_comabt/3C0_118_210_BZB_Schalte_E.pdf

ibiza cupranın teknik verileri.

http://www.seat.com.tr/seat/modeller/ibiza_cupra/techtables/1_4_TSI_180.htm

192 lik makinenin şehir içinde 8.3 lt yakacağını hiç sanmıyourm :) heleki 180 lik 3000 devir altı leşse bu alet minimm 3500 devir altında hikaye kalır.
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2010, 21:33:14 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kurtbil;1162740
> 1.4 lt TSI 180 hp DSG
(CUPRA)  
 MOTOR 1.4 lt TSI 180 hp DSG
Silindir Hacmi (cc) 1390
Çap ve Strok (mm) 76.5 x 75.6
Sıkıştırma Oranı 10.0
Maks. Güç hp (kw) / dd 132 (180) / 6200
Maks. Tork Nm / dd 250 / 2000-4500
Emisyon Kontrolü EU5
Akü (Ah) 44 / 51 / 60
PERFORMANS  
Maks. Hız (km / s) 255
Hızlanma (0-100) km / s (sn) 7.2
Hızlanma 0-1000m (sn) 28.1
YAKIT SİSTEMİ  
Yakıt Tipi Kurşunsuz Benzin
Yakıt Besleme Sistemi Direkt Enjeksiyon
Yakıt Tankı Kapasitesi (lt) 45
YAKIT TÜKETİMİ  
Şehir İçi (lt / 100 km) 8.3
Şehir Dışı (lt / 100 km) 5.3
Karışık (lt / 100 km) 6.4

CO2 EMİSYON DEĞERLERİ  
Şehir İçi (g / km) 193
Şehir Dışı (g / km) 124
Karışık (g / km) 148
AKTARMA SİSTEMİ  
Şanzıman Tipi 7 ileri DSG
FRENLER  
Ön Hava Kanallı Disk
Arka Disk
LASTİKLER VE JANTLAR  
Lastikler 215/40 R17
Jantlar  7Jx17"
ÖLÇÜLER  
Tip 3 Kapı HB
Uzunluk / Genişlik / Yükseklik (mm) 4061 / 1693 / 1420
Dingil Mesafesi (mm) 2469
İz Genişliği, Ön / Arka (mm) 1449 / 1441
Bagaj Kapasitesi (lt) 284
Net Boş Ağırlık (kg) 1172


 Corsa D OPC 1.6 Turbo 192hp
 Motor

Motor Özellikleri: Sıralı 4 Silindir 16 Valve, Turbo
Motor Hacmi (cc): 1598 cc
Çap x Strok: 79.00 x 81.50
Sıkıştırma Oranı: 8.8:1
Motor Gücü (hp-d/d): 192 hp @ 5850 d/d
Maks. Tork (Nm-/d): 230 Nm @ 1980 d/d
Yakıt: Benzin

 Şanzuman

Şanzıman 6 ileri Manuel
Aktarma: Önden Çekiş

 Performans

0-100 km/h (sn): 7.2 sn.
Maks. Hız (km/h): 225 km/h
Esneklik Değerleri:
(60-100 km/h 4.viteste) -
Esneklik Değerleri:
(80-120 km/h 5.viteste) -

 Yakıt Tüketimi

Tüketim:
Karma (lt/100km) 7.9 lt/100km
Menzil (km): -

 Karoser

Sınıf: Küçük
Karoser Tipi: Hatchback (3K)
Boyutlar (mm):
(uzunluk/genişlik/yükseklik) 3999 / 1713 / 1488
Aks Mesafesi (mm): 2511 mm
Boş Ağırlık (kg): 1203 kg
Bagaj Hacmi (lt): 285 lt
Depo Hacmi (lt): 45 lt.
Dönme Çapı (m): -
Gürültü (db): -

 Fren

Frenler (Ön): Disk
Frenler (Arka): Kampana
Fren Mesafesi (m):
(100-0 km/h) -

 Lastik

Lastik Ebatları (Ön): 215x45 R17
Lastik Ebatları (Arka): 215x45 R17

tüketim farkına bakın.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;127029
işte arabayı yürüten tek şey sütçü beygiri olmayınca iş dediğin gibi olmuyor :)
 
hani motorunu güçlendirmeye çalışan sanayi tipi tuningciler vardır tek düşünceleri ne kadar sütçü bg i alırlarsa odur. o motor aynı bu zihniyetle ne kadar bg alırsam okadar iyidir diye tasarlanmış ama gerisini koyvermişler ve rezalet bir motor üretmişler.
 
1,8 tfsi makine 5000 devirden 6200 devire kadar sabit şekilde 160 bg veriyor. torkunu da 1500 devirden 4200 devire kadar sabit 250 nm. bu mükemmel bir tork bg bağlantısı. yüksek devirlerde bile kesintisiz ve dengeli hızlanma sağlayabiliyor bu makine demek.
 
 
1,6 t makinenin bg gücü sadece anlık olark 5500 devirde 180 bg. yani devir bandının büyük kısmında o bg yok bile.
 
passat 1,8 tfsi ile 1,6T insignia aynı ağırlıkta. 0-100 insignianın çok daha vasat ve tüketimi daha yüksek.
 
tamamen benim yukarda yazdığım sebeblerden bunu inkar etmek ise sadece opel fanlığı demektir :)

 
 
1.8 TSI - 1.6T özelinde 1.8TSI'yi kötüleyecek bir yorumum yok. Ama beygir gücü "sütçü beygiri" ifadesi ile küçümsenecek bir kavram değil. Hele ki alt devirlerde gelen tork performansın ana faktörü hiç değil.
 
Elimde 1.6T grafiği yok. O yüzden kesin olan tek şey, 1.6 T'nin 5500 devir civarında 1.8 TSI'den daha yüksek güç, yani tork ürettiğidir. 6000 devir civarında 1.8 TSI'nin ardında kalması ise olası. 1.6T grafiği görmeden doğrulayamayız.
 
 
====================
 
 
Sadece güce bakarak performans ve "gelişmişlik" kıyaslaması yapmak son derece yanlış. Ancak motorları kıyaslarken üretim teknolojileri, maliyetleri ve amaçları da gözden geçirilmeli.
 
Sonuçta Opel'in 1.6 Turbo'su biraz daha eski zamanların turbo anlayışını hatırlatır şekilde... Hatta tam olarak benzetmek gerekirse VW'nin klasik 1.8T'sine benzer. Alt devirlerde aracı sürükleme kaygısı yoktur. Orta devirlerden itibaren yüksek güç üretir. Öyle aşırı bir yapısal güçlendirmeye, tekerleği yeniden icat etmeye falan gerek kaldığını da sanmıyorum.
 
VW'nin TSI serisi bana göre de genel anlamda daha üstün makinelerden oluşuyor. Ama bunun bedelini de yüksek geliştirme maliyeti ve satış fiyatı ile ödüyor olabilir. Ya da en basidinden, kalitesiz yakıt ve LPG kullanımında sıkıntı yaşatıyor olabilir.
 
Fiat'ın bu "downsizing" aleminde artık ezik kalan 1.4T 120hp'lik T-JET'i bile saygıdeğer bir makinedir pek çok yönüyle incelerseniz.
 
======================================
 
Ha bir de; Yunus Emre bu 1.6T'nin alt devirlerini öve öve(!) bitiremiyor.:++: Yahu, bu makine atmosferik iken zaten alt devirde nasıl çekiş gücü üretilir, cümle aleme göstermişti... Opel o zaman ya alt devirleri yazılım ile iyice kıstı, ya da 1000 devirde sırasıyla 12, 16, 24, 33, 45, 60km/s çeviren bir 6 ileri şanzıman uyguladı.:++:
 
 
Yunus Emre, senin alt devir harikası 1.4 TSI ile kıyaslama işte şu makineyi. Dünyaları farklı.:)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
ulen husui ankaraya geldiğimde alacam seni gidecez opele. sonra gidecez doğuşa.


vwde tüm tfsi makineler torkta alt devir makinesidir. yüksek devirde de bg alarak mükemmel güç bandı alınır. şöyle söyleyim sana. 1,4 tsi golf gt ilk 4 viteste rolantiden  7000 devire kadar dengeli ve kusursuz şekilde devir çevirme kapasitesine sahip. opelde böyle bir düşünce yok tak hacı takabildiğin büyük turboyu koy gitsin. devir bandının %50sini kullanmasakta olr millet eşşek gibi benzinde yaksn önemli değil bizden çıkmıcak naıslsa benzin kağıt üzerinde yüksek güç alalımda gerisini koyverelim. bunu sanayide şahinlere turbo takanlarda uyguluyor benim gözümde o mühendislik değildir. önemli olan verimli şekilde güç alıp o gücü denegeli olarak kullanabilmektir. bunu beceremediğin zaman bak şu olur:
http://www.youtube.com/watch?v=yy4kPODqv58

 benim anlatmak istediğim  olguyu anlamak için jeremy clarkson n ve fifth gear ın gti yorumlarını iyice incelemeni öneririrm.
« Son Düzenleme: 28 Temmuz 2010, 19:45:07 Gönderen: mayham85 »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mayham85;127452
...
http://www.youtube.com/watch?v=yy4kPODqv58

 benim anlatmak istediğim  olguyu anlamak için jeremy clarkson n ve fifth gear ın gti yorumlarını iyice incelemeni öneririrm.
"Troffic andırsitiyır" diyor yahu!


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;127452
ulen husui ankaraya geldiğimde alacam seni gidecez opele. sonra gidecez doğuşa.
 
 
vwde tüm tfsi makineler torkta alt devir makinesidir. yüksek devirde de bg alarak mükemmel güç bandı alınır. şöyle söyleyim sana. 1,4 tsi golf gt ilk 4 viteste rolantiden 7000 devire kadar dengeli ve kusursuz şekilde devir çevirme kapasitesine sahip. opelde böyle bir düşünce yok tak hacı takabildiğin büyük turboyu koy gitsin. devir bandının %50sini kullanmasakta olr millet eşşek gibi benzinde yaksn önemli değil bizden çıkmıcak naıslsa benzin kağıt üzerinde yüksek güç alalımda gerisini koyverelim. bunu sanayide şahinlere turbo takanlarda uyguluyor benim gözümde o mühendislik değildir. önemli olan verimli şekilde güç alıp o gücü denegeli olarak kullanabilmektir. bunu beceremediğin zaman bak şu olur:
http://www.youtube.com/watch?v=yy4kPODqv58
 
benim anlatmak istediğim olguyu anlamak için jeremy clarkson n ve fifth gear ın gti yorumlarını iyice incelemeni öneririrm.

 
Hahaha, kısmet olursa işime gelir valla.:++:
 
180'lik motor ise gene de başarısız bir motor olarak nitelenemez. Opel VW gibi hem turbo hem kompressör uygulayıp motor altyapısını da buna göre ayarlayacak bir teknoloji düşünmemiş demekki. Sadece turbo ile alt devirlerin verimi öncelikli olsaydı, 1.6 litrelik turbo motordan üretilen maksimum güç tıfıl bir değerde kalırdı. Zaten dikkat ettiysen Opel'in bu motor ile ilgili ekonomi öncelikli bir reklamı/iddiası dahi yok.:ok: Performans sıkıntısı ise zaten yok.:)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;128444
Hahaha, kısmet olursa işime gelir valla.:++:
 
180'lik motor ise gene de başarısız bir motor olarak nitelenemez. Opel VW gibi hem turbo hem kompressör uygulayıp motor altyapısını da buna göre ayarlayacak bir teknoloji düşünmemiş demekki. Sadece turbo ile alt devirlerin verimi öncelikli olsaydı, 1.6 litrelik turbo motordan üretilen maksimum güç tıfıl bir değerde kalırdı. Zaten dikkat ettiysen Opel'in bu motor ile ilgili ekonomi öncelikli bir reklamı/iddiası dahi yok.:ok: Performans sıkıntısı ise zaten yok.:)
sen halen anlamamışsın yahu :)
opelin o motordaki derdi ne kadar yüksek bg alırsam o kadar iyi gerisini koyver gitsin onu sanayide civic mivic turbolayan şahin turbalayan apaçi modcularda yapıyor bence yüksek bir mühendislik ürünü değil ucuz bir mühendislik ürünü. bu yüzdende vasat. :) sadece bg e kasmışlar. bu yüzdende dengesiz alakasız gereksizz vasat bir araç çıkmış ortaya.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;128445
sen halen anlamamışsın yahu :)
opelin o motordaki derdi ne kadar yüksek bg alırsam o kadar iyi gerisini koyver gitsin onu sanayide civic mivic turbolayan şahin turbalayan apaçi modcularda yapıyor bence yüksek bir mühendislik ürünü değil ucuz bir mühendislik ürünü. bu yüzdende vasat. :) sadece bg e kasmışlar. bu yüzdende dengesiz alakasız gereksizz vasat bir araç çıkmış ortaya.

 
Adamların ne amaçladığını bilemiyiz tabii. Ama düşük maliyete 180 hp üretiyorlarsa şikayet de etmemek gerekir. Bu da bir başarı.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Insignianın 180 beygirinin boş olduğunu düşünmüyorum bende:)
Aynı motor yıllardır Astrada kullanılıyordu,ki bu Astra yarışlarda bile kullanıyordu.Kendini zaten kanıtlamış bir motor.
Bazıları Ecotec işte,koymuşlar Turboyu,tamam diyebiliyor ama iş biraz farklı.Düz bir 1.6 Ecotec motorla Turbolu bir 1.6 Ecotec motor arasında bariz kalite farkı var.Sonuçta Insignia çıktığında ortalığı sarsmış bir araç,hatta sarsacağı bilinen bir araçtı,o yüzden Opelin bu konuda bir hata yapabileceğini düşünmüyorum.Zaten üzerinde 2 yıl çalışılan bir araç...