işte arabayı yürüten tek şey sütçü beygiri olmayınca iş dediğin gibi olmuyor
hani motorunu güçlendirmeye çalışan sanayi tipi tuningciler vardır tek düşünceleri ne kadar sütçü bg i alırlarsa odur. o motor aynı bu zihniyetle ne kadar bg alırsam okadar iyidir diye tasarlanmış ama gerisini koyvermişler ve rezalet bir motor üretmişler.
1,8 tfsi makine 5000 devirden 6200 devire kadar sabit şekilde 160 bg veriyor. torkunu da 1500 devirden 4200 devire kadar sabit 250 nm. bu mükemmel bir tork bg bağlantısı. yüksek devirlerde bile kesintisiz ve dengeli hızlanma sağlayabiliyor bu makine demek.
1,6 t makinenin bg gücü sadece anlık olark 5500 devirde 180 bg. yani devir bandının büyük kısmında o bg yok bile.
passat 1,8 tfsi ile 1,6T insignia aynı ağırlıkta. 0-100 insignianın çok daha vasat ve tüketimi daha yüksek.
tamamen benim yukarda yazdığım sebeblerden bunu inkar etmek ise sadece opel fanlığı demektir
1.8 TSI - 1.6T özelinde 1.8TSI'yi kötüleyecek bir yorumum yok. Ama beygir gücü "sütçü beygiri" ifadesi ile küçümsenecek bir kavram değil. Hele ki alt devirlerde gelen tork performansın ana faktörü hiç değil.
Elimde 1.6T grafiği yok. O yüzden kesin olan tek şey, 1.6 T'nin 5500 devir civarında 1.8 TSI'den daha yüksek güç, yani tork ürettiğidir. 6000 devir civarında 1.8 TSI'nin ardında kalması ise olası. 1.6T grafiği görmeden doğrulayamayız.
====================
Sadece güce bakarak performans ve "gelişmişlik" kıyaslaması yapmak son derece yanlış. Ancak motorları kıyaslarken üretim teknolojileri, maliyetleri ve amaçları da gözden geçirilmeli.
Sonuçta Opel'in 1.6 Turbo'su biraz daha eski zamanların turbo anlayışını hatırlatır şekilde... Hatta tam olarak benzetmek gerekirse VW'nin klasik 1.8T'sine benzer. Alt devirlerde aracı sürükleme kaygısı yoktur. Orta devirlerden itibaren yüksek güç üretir. Öyle aşırı bir yapısal güçlendirmeye, tekerleği yeniden icat etmeye falan gerek kaldığını da sanmıyorum.
VW'nin TSI serisi bana göre de genel anlamda daha üstün makinelerden oluşuyor. Ama bunun bedelini de yüksek geliştirme maliyeti ve satış fiyatı ile ödüyor olabilir. Ya da en basidinden, kalitesiz yakıt ve LPG kullanımında sıkıntı yaşatıyor olabilir.
Fiat'ın bu "downsizing" aleminde artık ezik kalan 1.4T 120hp'lik T-JET'i bile saygıdeğer bir makinedir pek çok yönüyle incelerseniz.
======================================
Ha bir de; Yunus Emre bu 1.6T'nin alt devirlerini öve öve(!) bitiremiyor.:++: Yahu, bu makine atmosferik iken zaten alt devirde nasıl çekiş gücü üretilir, cümle aleme göstermişti... Opel o zaman ya alt devirleri yazılım ile iyice kıstı, ya da 1000 devirde sırasıyla 12, 16, 24, 33, 45, 60km/s çeviren bir 6 ileri şanzıman uyguladı.:++:
Yunus Emre, senin alt devir harikası 1.4 TSI ile kıyaslama işte şu makineyi. Dünyaları farklı.