Opel Astra 1.4 T 140 Bg.
Maximum power 139.9 PS (138 bhp) (102.9 kW)
@ 4900 rpm
Maximum torque 200.0 Nm (148 ft·lb) (20.4 kgm)
@ 1850-4900 rpm
Fuel consumption 7.8/4.8/5.9 l/100km urban/extra-urban/combined
Maksimum beygiri torkun düşmeye başladığı noktada vermesi daim ve sürekli bir hızlanma (özellikle ara hızlanma) sağlıyor. 1.6 T 180 bg lik makinenin insigniada kullanılması olayında yazılım vb. farklılıklar var.
Örneğin opeldeki 1.6 T ecotec motor astra da 180 bg, corsada 192 bg, insignia da 180 bg. Bunun amacı bir üst seri motoru baltalamamak en başta olmak üzere sonrasında da çevre ve satış kaygısı olsa gerek.
Zira 2.0 T makine Vectrada 170 bg e ayarlanmışken astra da (OPC) 240 bg e kadar çıkartılmış.
1.6 turbo Ecotec I4 1598 cc 181 PS (133 kW; 179 hp) @5500 rpm 230 N·m (170 lb·ft) @2200-5400 rpm
Bu da astra da kullanılan 1.6 T motorun beygir ve tork bandı. Yine burada da torkun bittiği yerde beygir alınarak kesinti engellenmiş.
Insignia da kullanılan 1.6 T ecotec makinenin ise:
Maximum torque 230.0 Nm (170 ft·lb) (23.5 kgm)
@ 2200-5500 rpm
Maximum power 180 PS (177.5 bhp) (132.4 kW)
@ 5500 rpm
Fuel consumption 10.7/6.0/7.7 l/100km urban/extra-urban/combined
Şimdi bu değerler ışığında 3000 devir altı nasıl sıfır tepki diyebiliyorsunuz hayretle izliyorum