ben dışarıdayken her yazılanı okudum, anlatmak istediğim Serkan kardeşimin dediği gibi, bana ömür derseniz, kıçımı kesme pahasına stock bir 5.7 V8 atmosferiğine bahse varım 1.4 170 bg'ye karşı, yada 1.6 180hp ye! ama mecburen 1.4 aşırı beslemeli bir makineye biniyoruz koşullardan ötürü.
biz bi kere arabayı kaldırabilmek için 2000 devir çevirtiyoruz, yahu adamın makinesinin rölantisi kulakla sayılıyor, sen vites atmak için 3000 çevirtirken en az adamın otomatik makinesi yolu bulunca 1500 devirde hor hor hor hor gidiyor zaten...
senin krankının yarısı kadar dönerek aynı yolu yapıyordur senle çok daha düşük tahrikte, hele ki silindir sayısı fazla zaten... daha çok bölüşüm demektir bu...
kimse çıkıp bana 1.4 170 bg 240 torklu VW makinesi 5.7 GM makinesinden çok daha uzun ömürlüdürde demedi zaten. ama na buraya yazıyom, büyük hacim+çok silindir+atmosferik makine=uzun ömür. gazel okumaya gerenk yok.
bi arabayı alıp 6-7 sene kullanıyoz maksimum, benim bahsettiğim V8 leri ufak revizyonlarla 30 sene falan kullanırsınız. ömür budur, makine budur, motor budur, güç budur...
1.4-1.6 ya beygirleri sıkıştırmak namına tahriği yükseltebilmek yeni teknolojinin getirdiği bir şey, birde ''ee aha TSI lar gidiyo işte'' diyebilirsiniz, gördüklerinizin çoğu VW nin -oha lan fazla oldu bu 140-170 işi, üst modellerde olsun bütün piyasaya yayarsak bela alırız düşür lan şunu çıkar bi şarjörü yap bişi- makineler. 122 hp
honda atmosferiğinden alayını çıkarmış o zaman....
üzerinden daha 7-8 sene gibi kıpkısa bir evre bile geçmemiş, neye göre savunuyoruz? mühendisi hesaplamıştır... ölmüşlerimin canına değsin diye yapmıyo o motoru herhalde sanki hiç ticari amacı yokda...
amaan neyse, 60 senelik dünyaya meydan okumuş 350 CID makinesini örnek gösterip ne anlatıyom sanki, olay zaten ortada...
kafa ütüledim özür...
(mecbur bende biniyom ufak bi şarjlıya ama napim para yok...)