@ane 1907,
Yol eğimi sol yada sağa çekmede etkendir, ancak rot ayarları düzgün bir araçta bu kayma ile rotlardan kaynaklanan çekme arasında müthiş fark vardır. Yoldan kaynaklanan çekmelerde, çekme baya uzun mesafede ve yavaş-yavaş gerçekleşir ve direksiyonuna parmakla dahi dokunarak aracı rotasına sokarsınız.Rot'tan kaynaklanan çekmelerde resmen diresiyonda basınç hissedersiniz ve kayma kısa mesafededir.
Zaten araçta bir rot dengesizliği olduğunu kendinizde ifade ediyorsunuz. Kış lastiklerinde de azda olsa sola çektiğinden bahsediyorsunuz. Şimdi ise sağa.
Valla benim aracımda bu durum olsa sabaha kadar zor uyur sabahın köründe rot balansçıda soluğu alırdım. Bu arıza şayet kendi kendine düzelirse korkun.Bunun anlamı bir evvelki mesajımda da konu ettiğim gibi sağ rotunuz boşta geziyor demektir. Böyle sorunlar kendi kendine kesinlikle düzelmez.
Birde zor ihtimal ama ön tekerlekler düz hale getirin,llk önce direksiyon tam yatay duruyormu bir bakın ve yerde tekerlekleri üstten çekebildiğiniz ölçüde hızla kendinize çekerek sallayın.Bir boşluk takırtı tıkırtı hissedecekmisiniz? Bazen bazı sorunlar üst üstede farkında olmadan da gelebilir yada yapılan bir işlem farklı noktadaki sorunu ortaya çıkartabilir.
Bir de Ankara' da değilmisiniz? Şehir içinde (And-Ata-Efe) servislerde yada Ostim de oldukça çok rot-balansçı var.