Söz verdiğim üzere bugün canavarın devirdaim değişti. Ben de öğrendiklerimi, en azından bir Grand Cherokee WJ için, sizlere de tecrübe olması açısından aktarmak isterim
Öncelikle devirdaim şekilde görüldüğü gibi.Serviste bana fiyat olarak 260 TL olarak söylendi, İstanbul, Ankara ve İzmir yedek parçacılarını teker teker arayarak en düşük 220TL fiyat aldım ancaaak yine 4 ayak üstüne düşerekten, arkadaşımın geçen sene aldığı ve boşa çıkan sıfır devirdaimi 175 TL ye sahip oldum.Su şişesini, boyutu hakkında bilgi vermesi açısından yanında bıraktım
Bayağı dipdibe parçalar. Meşhur V kayışımız ama V demeye bin şahit lazım.Motorun ön cephesini dolanıyor mübarek.
Vantilatör, kayış ve bağlantı parçaları
Eski devirdaim alternatörün altında, arkasında kalan bölüm resimde.
Geçtiğimiz sene değiştirmemize rağmen antifirizi mecburen kaybediyoruz. Tekrar kullanılacak kadar temiz aslında, ne var ki radyatörün be bağlantı hatlarının 14 yıllık olması sebebiyle en ufak bir risk almayıp onu da yeniliyoruz:(
Yenisini sabırsızlıkla bekleyen devirdaim yuvası
Eski devirdaim. Bu aracı aldıktan sonra öğrendiğim birşey varsa, bir amerikan aracın varsa, bozulan parçasını dahi asla atma, birgün lazım olabilir.Kurumasını mütakip çıkma parça listemize dahil ettik.Göbeği çevirdiğinizde artık ses duymaya başladıysanız, değişme zamanı gelmiş demektir.Tabii kaçağı takiben söktükten sonra ses ile onayı alıyoruz:) yoksa motor gürültüsünden bu eskimeyi farketmek neredeyse imkansız
Eskisini alttan çıkardığımız gibi yenisini de alttan takıyoruz. Fan case sökülmeden yapılacaksa elbette. Bir diğer husus bu araçların bu tür bakımlarını yaparken, 2 kişi olmak her zaman avantaj.
Kayışın takılması
Bağlantıların yapılması ve sıkılması. Bize yakın hortumun tepesindeki delik tahmin etmiş olacağınız üzere hava alma deliği
Antifirizin eklenmesi. BP den aldım. Yaklaşık 6 litre. Yeşil renkte ve etilen glikol bazlı. Normalde bu araçlara kırmızı renkte kullanılıyor ancak LPG bazı seçimlerde değişiklik yapmamıza neden oluyor.Üzerine saf su ile tamamladık.
Bütün bu işlemler 2 saate yakın zamanımızı aldı, motorun biraz soğumasını beklemek dahil. Havaların soğuması nedeniyle işlem sonrası sıcak birer çorba içtik, arabayı sıkıştırdık, herhangi bir kaçak yok. Yarın sabah gerekli kontrolleri de yaptıktan sonra, artık güvenle yola devam edebiliriz. Giriş çıkış sıcaklıklarına ve hortumda hava basıncı olmadığını da memnuniyetle gözlemledik.Allah nazardan saklasın, bu yaştaki ve bu modeldeki araçlar içinde nadir bulunan temizlikteki motorlardan birine sahibim, bana da korumak düşüyor, büyük şans.
Akif hocam elbet mesajımı görecektir, direksiyon konusunda bir çalışma yapmadım, yerine yurtdışında yaşayan kardeşime, üst yarısı gül rengi kaplamalı yeni direksiyon siparişi verdim. Yaklaşık 100-150 dolar arası, renk uyumu konusunda da sorun yaşama ihtimali de yok.Sanırım direksiyonun üst yarısındaki kaplama nedeniyle de, elin en çok gezindiği deri bölümün soyulması ihtimalini de ortadan kaldırmış olacağım.
Selamlar, saygılar