škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Aldik bir canavar

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı simurgson

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
vx 100 için merak ettiğiniz nedir bilmiyorum ama, bu araçları off road a hazırlayan eski ustam var.  Suat Levet adı. Babadan Toyotacı. İstanbul Maslak Oto sanayiide. dilerseniz bilgilerini vereyim size.


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: simurgson;461073
vx 100 için merak ettiğiniz nedir bilmiyorum ama, bu araçları off road a hazırlayan eski ustam var.  Suat Levet adı. Babadan Toyotacı. İstanbul Maslak Oto sanayiide. dilerseniz bilgilerini vereyim size.


Aslinda İstanbul'a geldigimde ev Maslak'a yakın. Dukkanina ugrayip, bir cayini icip sohbet etmek isterim. Grand Cherokee WJ 4.7 sahibiyim, aracimdan da memnunum. Eger degistirmek istersem, gerek ozellik gerekse gorunum olarak yine 2003-2004 civari Land Cruiser dusunuyorum. VX100 e ilgim bu sebepten. Ben 4.7 V8 istiyorum ancak hem Japon/ingiliz arazi araclarina hem de motorlarına yabancıyım. 4x4 araclar, alinmadan iyi arastirilmasi ve bir bilene sorulmasi gereken araclar. Ozellikle Range Rover ve Land Cruiser araclari, ayni yastaki amerikan araclarina gore (benzin/dizel) daha yuksek KM de oluyorlar. Madem guvendiginiz bir usta, Toyota hakkinda bilgi alır, Grand Cherokee icin bazi aksesuarlari (ventvisor, moonvisor, paspas gibi WJ icin zor bulunan) kendisine sorup bilgi alabiliriz kanimca. İlginize cok tesekkur ederim.


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Bu arada bizim Canavar son 4 ayda 2 litre sogutma suyu eksiltti. Sabah ilk calistirmadan sonra gordugum ve takip ettigim beyaz duman ve susturucunun govde-alın birleşiminden gelen su, ister istemez o urkutucu soruyu aklima getirdi. Conta-silindir kapağı/blok çatlağı. Ancak gerek ilk calistirma sonrasi ve devaminda motor devrinde veya performansinda tuhaflik olmamasi, gerekse hararette limit ustu bir yukselme olmayisi bir diger soruyu yani "kacak" sorusunu da sormama nedendi. Motor yagina karisan su yok, antifirize karisan yag v.b yok.Bugun araci iyice zorladıktan sonra altina gecip kacak arayisina girdim ancak bir damlama bulamadim. Radyatorde kacak veya terleme de yoktu. Rezervuar altinda catlak da bulamadim. El kitabindan devirdaimin yerini bulmam ile hafif kacagin ve pasın gorulmesiyle kaynagi bulmam bir oldu. Yarin sabahtan ustamla degisimi yapip insallah fotograflari paylasacagim. Bu sefer yetkili servis degil, usta cirak calismasi olacak. Gorusmek uzere:ok:
« Son Düzenleme: 10 Mart 2014, 20:56:48 Gönderen: LeChiffre »


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Söz verdiğim üzere bugün canavarın devirdaim değişti. Ben de öğrendiklerimi, en azından bir Grand Cherokee WJ için, sizlere de tecrübe olması açısından aktarmak isterim

Öncelikle devirdaim şekilde görüldüğü gibi.Serviste bana fiyat olarak 260 TL olarak söylendi, İstanbul, Ankara ve İzmir yedek parçacılarını teker teker arayarak en düşük 220TL fiyat aldım ancaaak yine 4 ayak üstüne düşerekten, arkadaşımın geçen sene aldığı ve boşa çıkan sıfır devirdaimi 175 TL ye sahip oldum.Su şişesini, boyutu hakkında bilgi vermesi açısından yanında bıraktım





Bayağı dipdibe parçalar. Meşhur V kayışımız ama V demeye bin şahit lazım.Motorun ön cephesini dolanıyor mübarek.



Vantilatör, kayış ve bağlantı parçaları



Eski devirdaim alternatörün altında, arkasında kalan bölüm resimde.



Geçtiğimiz sene değiştirmemize rağmen antifirizi mecburen kaybediyoruz. Tekrar kullanılacak kadar temiz aslında, ne var ki radyatörün be bağlantı hatlarının 14 yıllık olması sebebiyle en ufak bir risk almayıp onu da yeniliyoruz:(



Yenisini sabırsızlıkla bekleyen devirdaim yuvası



Eski devirdaim. Bu aracı aldıktan sonra öğrendiğim birşey varsa, bir amerikan aracın varsa, bozulan parçasını dahi asla atma, birgün lazım olabilir.Kurumasını mütakip çıkma parça listemize dahil ettik.Göbeği çevirdiğinizde artık ses duymaya başladıysanız, değişme zamanı gelmiş demektir.Tabii kaçağı takiben söktükten sonra ses ile onayı alıyoruz:) yoksa motor gürültüsünden bu eskimeyi farketmek neredeyse imkansız



Eskisini alttan çıkardığımız gibi yenisini de alttan takıyoruz. Fan case sökülmeden yapılacaksa elbette. Bir diğer husus bu araçların bu tür bakımlarını yaparken, 2 kişi olmak her zaman avantaj.



Kayışın takılması



Bağlantıların yapılması ve sıkılması. Bize yakın hortumun tepesindeki delik tahmin etmiş olacağınız üzere hava alma deliği



Antifirizin eklenmesi. BP den aldım. Yaklaşık 6 litre. Yeşil renkte ve etilen glikol bazlı. Normalde bu araçlara kırmızı renkte kullanılıyor ancak LPG bazı seçimlerde değişiklik yapmamıza neden oluyor.Üzerine saf su ile tamamladık.




Bütün bu işlemler 2 saate yakın zamanımızı aldı, motorun biraz soğumasını beklemek dahil. Havaların soğuması nedeniyle işlem sonrası sıcak birer çorba içtik, arabayı sıkıştırdık, herhangi bir kaçak yok. Yarın sabah gerekli kontrolleri de yaptıktan sonra, artık güvenle yola devam edebiliriz. Giriş çıkış sıcaklıklarına ve hortumda hava basıncı olmadığını da memnuniyetle gözlemledik.Allah nazardan saklasın, bu yaştaki ve bu modeldeki araçlar içinde nadir bulunan temizlikteki motorlardan birine sahibim, bana da korumak düşüyor, büyük şans.

Akif hocam elbet mesajımı görecektir, direksiyon konusunda bir çalışma yapmadım, yerine yurtdışında yaşayan kardeşime, üst yarısı gül rengi kaplamalı yeni direksiyon siparişi verdim. Yaklaşık 100-150 dolar arası, renk uyumu konusunda da sorun yaşama ihtimali de yok.Sanırım direksiyonun üst yarısındaki kaplama nedeniyle de, elin en çok gezindiği deri bölümün soyulması ihtimalini de ortadan kaldırmış olacağım.

Selamlar, saygılar


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Dün günübirlik İstanbul'da olmam vesilesiyle, biraz zaman yaratıp Maslak Atatürk Sanayii sitesine uğrama fırsatı buldum, Taksim e geçmeden önce. Ne zamandır aklımda olan radyatör kapağını değiştirme fikri çerçevesinde, malzeme teminini müteakip, İzmir e döner dönmez değişimi yaptım.Eskisi görüntü olarak sağlam dursa da, detaylı baktığımda, conta kısmında ufak ezikler, şekil bozuklukları gözlemledim.İçindeki yay kısmıda özelliğini yitirmeye başlamıştı. Devirdaim değişimi sırasında zaten listeye yazmıştım her şekilde kapak değişimi de yapmalıyım diye. O zaman uygun fiyattan bulamamıştım.Değişim sonrası arabayla 25-30 km deneme yaptım. Herhangi bir kaçak tespit etmedim, hatta düz yoldaki ortalama motor sıcaklığında 1-2 derecelik düşüş bile oldu.1-2 derece yeni nesil motorlar için bir önem arz etmesede, bu motorda olması gereken sabit 98 derecenin yerine sıcaklık 101-102 lere çıktığında, bir kaçaktan veya problemden şüphelenmeye başlamanız gerekiyor. Motor sıcaklığı yüksek olduğu gibi, aslında sistem de çabuk tepki verecek derecede güçlü üretilmiş.1-2 dakika içerisinde hemen soğuma yönünde tepkileri görmeniz gerekiyor.Hep anlatırlardı, bu tip araçlarda, bu kapağın ne derece önemli olduğunu. İyi ki değiştirmişim, tecrübe oldu. Tepkiler daha net ve istediğim noktaya gelmeye başladı. Sırada radyatör değişi var soğutma sistemi yenileme projesi içerisinde.



Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Kaptanım güle güle kullan.
İyi bir elektrikçi akü ve bağlantılarına da el atsa iyi olacak pek sağlıklı görünmüyor..


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Evet, zaman buldukca yatılardan, toparlıyorum. Bir de tamirciye götürüp yaptırmaktansa, kendimde birseyler öğrenme çabasındayım. Buji kablolarıyla birlikte el atacagim Akif hocam. Sen söyledikten sonra da farz oldu:)


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: LeChiffre;462202
Evet, zaman buldukca yatılardan, toparlıyorum. Bir de tamirciye götürüp yaptırmaktansa, kendimde birseyler öğrenme çabasındayım. Buji kablolarıyla birlikte el atacagim Akif hocam. Sen söyledikten sonra da farz oldu:)


Zaten güzel tarafı da o. Kendin mıncıklayacaksın:D
Ben de arkadaşımın dükkanına çekerim, eldivenleri takar, ne yapılacaksa kendim yaparım. Yardıma ihtiyaç olunca hemen çağırırım.


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Geçenlerde araç bilgisayarında 2 silindirde meydana gelen ateşleme hatası, LPG nin hastalığı olan ateşleme bobini arızasını hemen aklıma getirdi ve bakmak üzere ustamın yanına uğradım. Diğer elektrik ve LPG aksamında bir hata bulamadık ve deneme amaçlı "WELL" marka bir bobinin değişimini yaptık birlikte. Arka silindirlerde olması sebebiyle boğaz kelebeğini de sökmem gerekti. Hazır alet edevatı bulmuşum onun da temizliğini yaptım.Resimde kırmızıyla işaretli olan parça bobin. Tozu alınmış bölgede de ateşleme sırası yazılı.Tekrar arıza vermedi.Takipteyim. Bu parça biraz pahalı ve araç 8 silindirli olduğundan, servis manuelinde standart bir değişim km aralığı yok. Hayırlısı bakalım.Selamlar, saygılar.





« Son Düzenleme: 07 Nisan 2014, 13:03:39 Gönderen: LeChiffre »


Çevrimdışı lostar58

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
hayırlı olsun iyi günlerde kullanmayı nasip etsin


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
bende fotoğrafı görür görmez tam boğaz kelebeğini de temizleseydiniz eliniz değmişken diyecektim ki yapmşsınız. elinize sağlık


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Son iki gun mecbur sebeplerden dolayı İzmir-Eskisehir-İzmir yapmam gerekti. Farkettigim bir sey bu süreçte, motor yağının renginin koyulaşarak neredeyse yanacak noktaya gelmis olmasiydi. Ne var ki toplamda yaptigim mesafe 5000 km yi bulmamistir son yağ değişiminden beri. Bugun daha once de kullandigim Mobil 10-40 super5000 yari sentetik ile degisimini yaptim. Aracin gurultusu bariz azaldi. Merak ettigim ve yabancisi oldugum konu LPG nin motor yagi uzerindeki etkisi. Malum benzin-LPG gecisinde motor durumuna gore az da olsa yag eksiltmesi olusur. Yuksek km lerde yagin numarasini da yukseltmek genel bir egilim. Amerika sartlarinda tavsiye edilen yag 5-30. Turkiye de ve ozellikle İzmir kosullar da kullanilan ise 10-40. Merak ettigim, az km lerde mevcut 10-40 degisimlerine devam mi edilmeli, yoksa bilinen yakit ve yag firmalarinin LPG icin uretilen (sanirim daha kalin) yaglarini mi kullanmak. Hacim yuksek, motor suyu sicakligi ortalama 98 C. Toplam km 115 bin.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Eksiltmiyorsa 5-30 a devam edin derim daha ince bir yağ olduğundan motoru çok fazla yormaz.Benim aracım 270 binde ama ben hala 0-40 yağ kullanıyorum eksiltme ise 10 bin km de 700 gram kadar çok kafaya takılacak bir değer değil o yüzden orijinal yağınızla oynamayın derim :)


Çevrimdışı simurgson

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: LeChiffre;461248
Aslinda İstanbul'a geldigimde ev Maslak'a yakın. Dukkanina ugrayip, bir cayini icip sohbet etmek isterim. Grand Cherokee WJ 4.7 sahibiyim, aracimdan da memnunum. Eger degistirmek istersem, gerek ozellik gerekse gorunum olarak yine 2003-2004 civari Land Cruiser dusunuyorum. VX100 e ilgim bu sebepten. Ben 4.7 V8 istiyorum ancak hem Japon/ingiliz arazi araclarina hem de motorlarına yabancıyım. 4x4 araclar, alinmadan iyi arastirilmasi ve bir bilene sorulmasi gereken araclar. Ozellikle Range Rover ve Land Cruiser araclari, ayni yastaki amerikan araclarina gore (benzin/dizel) daha yuksek KM de oluyorlar. Madem guvendiginiz bir usta, Toyota hakkinda bilgi alır, Grand Cherokee icin bazi aksesuarlari (ventvisor, moonvisor, paspas gibi WJ icin zor bulunan) kendisine sorup bilgi alabiliriz kanimca. İlginize cok tesekkur ederim.


Geç geri dönüş için kusura bakmayın...Bilgileri özelden size gönderdim


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: simurgson;464862
Geç geri dönüş için kusura bakmayın...Bilgileri özelden size gönderdim


Ne demek, ilginize tesekkur ederim.