škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rapid TSI motorda LPG

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı anamarina

  • az kaldı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 831
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;433173
Yakıt sistemi haricinde garanti devam ediyor olmasın?

 


Eğer öyleyse problem yok


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
bu arabalar kaç derecelerde test ediliyor, mazotun donması gibi bi durum olamaz. tek marşla -30 derecede çalışan dizel motorların bi dolu videosu var youtubeda, o arabası donanlar antifriz oranını eksik koyanlar.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;433194
bu arabalar kaç derecelerde test ediliyor, mazotun donması gibi bi durum olamaz. tek marşla -30 derecede çalışan dizel motorların bi dolu videosu var youtubeda, o arabası donanlar antifriz oranını eksik koyanlar.



Araç değil mazot donuyor. Daha doğrusu mazotun içinde bulunan su v.b. yabancı maddeler donup pompanın yakıtı emmesini engelliyor.
2012 kışında termometre sabah 8 de -28 gösterirken çalışmayan dizel arabalar gördüm, 10-20 km çalışıp ta yolda hareket halindeyken donan dizel arabalara da şahit oldum. Nedeni yakıt donması.


Çevrimdışı anamarina

  • az kaldı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 831
    • Profili Görüntüle
Arabayı bilmem ama sıfır aldığımız traktör garajda olmasına rağmen 5 dakika çalıştıktan sonra durmuştu sebebi mazotun donmasiydi.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: Akif Hoca;433196
Araç değil mazot donuyor. Daha doğrusu mazotun içinde bulunan su v.b. yabancı maddeler donup pompanın yakıtı emmesini engelliyor.
2012 kışında termometre sabah 8 de -28 gösterirken çalışmayan dizel arabalar gördüm, 10-20 km çalışıp ta yolda hareket halindeyken donan dizel arabalara da şahit oldum. Nedeni yakıt donması.

o zaman mazotu düzgün yerden alacaklar.


-29 derecede kızdırma bujisini bir kaç kere kullanarak tek marşta çalışan ve sonrasında da donmadan yol alan bi dizel motor;

[YOUTUBE]DcJnD5rdVoQ[/YOUTUBE]
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2013, 10:12:55 Gönderen: schumici »


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;433199
o zaman mazotu düzgün yerden alacaklar.


-29 derecede kızdırma bujisini bir kaç kere kullanarak tek marşta çalışan ve sonrasında da donmadan yol alan bi dizel motor;

[YOUTUBE]DcJnD5rdVoQ[/YOUTUBE]


Kesinlikle doğru;)


Çevrimdışı Abdullah Can

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Herkese Merhaba,
Öncelikle yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Eleştirel tarzda yorumların daha fazla olduğunu görüyorum. Ancak LPG yi seçmede kendimce makul nedenlerim var. birkaçından size bahsedeyim.

Rapid benim kullandığım 10. arabam. Öncesinde 2 dizel, 6 benzin+LPG ve 1 benzinli aracım oldu. Erzurum şartlarında hemen her türlü yakıt araç kullandım sayıyorum kendimi. Dizel için konuşacak olursak bu iklim şartlarında dizelin sizi nerede yolda bırakacağı asla bilinemez. Tam olarak saatli bombadır, soğukta donmaz dediğiniz bir anda bir bakmışsınız, motorunuz susmuş. Marka veya model farketmez, risk hepsinde vardır. Tüm dizeller donmaz, ama tüm dizeller her an donabilir, konuya böyle bakmak lazım. Dizel için ikinci sıkıntı ise kusursuz yakıt koymak zorundasınız, bir tek sefer dahi kötü yakıta denk gelirseniz yakıt pompası ve enjektörler elinizde kalır, bu da en az 7-10 bin tl demek. Böyle bir durumda da ne yakıtı satanı ne de size garanti vereni yanınızda bulamazsınız. (Başıma geldi. Araç ford focus, 5 aylık ve 8 bin km de idi. Mazot pompası arızalandı, ne ford garantisini devreye soktu, ne de PO zararımı karşıladı, çekici ücreti bile cebimden çıktı, 3 bin tl gitti...

Bu şartlarda ve iklimde geriye benzin yada benzin+lpg kalıyor. Ben ikinciyi tercih ettim, hepsi bu. Sırf LPG takıldı diye aracını full garantiden çıkaran bi marka bu zihniyetle araçta LPG yokken de aracına ne kadar sahip çıkar???

Madem garanti yok, bakımları dahi serviste yaptırsam mı ki düşünmüyor değilim?


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Ford, yakıttan doğan zararları garantiye almak için Opet'ten yakıt alınmasını zorunlu kılıyormuş. 1 yıldan fazla oldu arkadaşım Focus almıştı, ona böyle aksettirmişler o da aldığından beri opetten alır.


Çevrimdışı Sina

  • 2007-bugün, 120000km+
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
opetten neden alayım ki yakıtı? koç zaten ford üzerinden sömürüyor bir de opete mi para vereceğim? mehmetçik vakfı opetler hariç (ki o da çok zorunda kaldığım durumlarda) shell dışında hiçbiryerden yakıt almıyorum.

Ancak istanbulda yaşayan insanlar olarak tuzumuz kuru. İşim gereği arada Sivas ve Tokata çok sık gidiyorum. Taşıt tanıması olan 2-3 tane shell var. Benzinin yarısını shell bulmaya harcıyoruz :D (nivamız var sivasta duruyor) Dolayısıyla iyi yakıt bulmak her zaman kolay değil.

Ancak şu da var, büyükşehirlerde bile lpg pompasından hava basan  bir sürü yer var. oralarda böyle bir sıkıntı yaşıyor musunuz?


Bir sorum daha olacak bu eski sistem lpgnin sıkıntıları tam olarak neler?
Ayrıca soğukta benzinden gaza geçmesi gene uzun sürecek aracın bir de o var onu da düşündüm şimdi

Alıntı yapılan: Abdullah Can;433223
Bu şartlarda ve iklimde geriye benzin yada benzin+lpg kalıyor. Ben ikinciyi tercih ettim, hepsi bu. Sırf LPG takıldı diye aracını full garantiden çıkaran bi marka bu zihniyetle araçta LPG yokken de aracına ne kadar sahip çıkar???

Madem garanti yok, bakımları dahi serviste yaptırsam mı ki düşünmüyor değilim?

tüm bakımları yetkili serviste yaptığın zaman gayet sahip çıkıyorlar. arkadaşım 2 kere turboyu eline aldı zırnık ödemedi iyi niyet garantisinden.

fabrika çıkışlı lpgli honda civicler var bu arada. onları da düşünebilirmişsin gibi durdu bilemedim.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Yıllardır Opet kullanıyorum, tek sıkıntı yaşamadım. Önemli olan temiz yakıt satan istasyon bulmak, onun için de araştıracaksınız, vakti zamanında araştırdık bulduk yıllardırda aynı yerden devam ediyoruz. Bende yakıt konusunda elin ingilizine fransızına amerikanına para kazandıracağıma Türk'e kazandırırım


Çevrimdışı Sina

  • 2007-bugün, 120000km+
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
mazotunu bilmiyorum ama opetin benzini su gibi gidiyor. eski corsamda opet 97 ile shell 97 arasında 1 depoda 70-80 km fark ediyordu.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
menzil konusunda Opet tartışmasız liderlerden biri. Shell'in mazotu da aksine daha çabuk bitiyor


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
OPET daima...shell den ne zaman alsam..hem çekişten düşüyor..hem erken bitiyor...OPET olmadı TOTAL...


Çevrimdışı Abdullah Can

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Montaj için verdiğim aracı bugün teslim aldım. 5-10 km lik ilk sürüş intibam oldukça iyi idi. Herhangi bir güç kaybı hissetmedim. Her iki depoyu fulledim. İlerleyen zamanlarda yakıt değerlerini sizinle paylaşırım.


Çevrimdışı nerosan

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun kazasız sürüşler,forumda bir ilksiniz.(TSI=LPG)
« Son Düzenleme: 15 Mayıs 2013, 00:40:30 Gönderen: nerosan »