Yakışmış ama keşke camlar filmli olsaydı hocam
Evet
Yavaş yavaş Etem
Chip yaptıracam, ha bi de arkasına bulduğum tüm yapıştırmaları yapıştırcam (Sparco, Eibach, NOS vs...) :hah:
Gayet güzel bide içerdekiler olmadan böyle olsaydı
Bide arabayı detaylı anlattığınız bir konu başlığı varmı yoksa Türker abi bir ara böyle bir konu açda bizde bu makina tam neymiş ne değilmiş öğrenelim
Belki ilk zamanlarında yazmışımdır ama yeri geldi madem, bi özet geçeyim. Hem zaman geçtiği için daha sağlıklı bi değerlendirme olmuş olur.
Saxo 1.5D nasıldır?Önce en çok merak edilen kısımdan, motordan başlayayım. Motoru arabam.com testinde şöyle anlatmışlar:
http://www.arabam.com/Test/Citroen-Saxo2-15D/Detay-50"Saxo 1.5D'nin belki de en dikkate değer parçası motor kaputu altında yatıyor. 1.527 cc hacmindeki dört silindirlidizel motor 5000 d/d'de 58 HP güç, 2250 d/d'da 98 Nm tork üretiyor. Bu değerler düşük gibi görünse de Saxo1.5D beklenenden daha iyi bir performans gösteriyor.Soxo 1.5D ile 0'dan 100 km/s hıza 16 saniyede ulaştık.Ulaştığımız maksimum hız ise 170 km/s'ydi. İlk çalıştırmahariç sessiz çalışan motorun titreşimiyse biraz fazla.Saxo 1.5 D'nin gövde gösterisiyse yakıt tüketim değerleriyle başlıyor. Testimiz süresince 100 km'de ortalama 5 litremotorin tüketen otomobil 45 litrelik deposu ile 900km'lik bir menzile sahip. Sakin uzun yol kullanımlarıyla tüketim değerini 4.5 litrenin altına ve menzili de 1000km'nin üzerine yükseltebilmek mümkün. Bu sonuçlar Saxo1.5D'nin sınıfının en ekonomik otomobillerinden birisi olduğunun göstergesi."Benim düşüncelerim ise şöyle: Motoru rölantide gürültülü evet, ama yalıtımı fena değil, içeride dışarıdaki kadar gürültü olmuyor. Hızınızı aldığnızda rahatsız edici gürültü yok. Ama uzun yolculuklarda rahatsız ediyor zamanla.
Performans olarak 900 kiloluk araba için yeterli bi motor bence. Hele 2000 devir üzerinde ise gayet yeterli bu kasa için. Bugün 2010 1.4 symbol ile 4 kişi 100 km yolculuk yaptık. Bana eziyet geldi. Vitesleri erken düşürmeme rağmen uzun rampalarda 70'e falan düştü. Saxo o kadar düşmüyor mesela. 4 kişi Kırıkkale'ye gitmiştik, 100-110'dan aşağı pek düşmedik. Gidiyor yani.
Konfor pek yok. Alt takımı ş.içine pek uygun değil. Bozuk yolda takır tukur. Yaptırmama rağmen sesler geliyor. Zaten sert süspansiyonu var. Ama bu beğendiğim yanlarından. Karting aracı gibi, hiç yatma yok. Hacı yatmaz gibi yani. Hatta ilk zamanlar biraz abartmışım ani direksiyon çevirmeleri, 2 defa arkayı bıraktı
Birinde göbekte 90 derece yanladım hatta, kaymak asfalttı. Arka lastikler çok sert onun da etkisi var. Arka koltukta oturan varsa işler değişiyor, isteseniz de kopartamıyorsunuz arkayı. Önleri yeniledim mişlen'le, yoksa önden de kayıyordu eski taş gibi lastikleriyle
. Kısacası kasa çok rijid, viraj hakimiyeti konusunda aşırı güven veriyor
Ama konfor yok.
Zaten içi de dar biraz. İşimizi görüyor görmesine, hele bagajı 280 litre, henüz doldurabilecek bi aksiyonum olmadı. İlk bindiğimde pedallara basacağım diye karşıdaki döşemeye takılmıştı ayağım. Küçük olmasına alıştıktan sonra problem kalmıyor.
Direksiyon yumuşak ve küçük. Hoşuma gidiyor. Frenler çok iyi değil. Kliması iyi, buz gibi soğtuyor. Vites kolu dandik, o yüzden değiştirdim yeni citro modellerininkiyle. Döşemeler hoş. Koltuk kılıfları fermuarlı, yıkanabiliyor
En önemlisi yakıt. Ş.içi ortalama 5 km'lik kullanımlarıma rağmen 5,5 litre civarı motorin tüketiyor. Ankara gibi sakin düzlükleri olan bi yerde kesinlikle 5'in altını görür. Uzun yolda kasmadan bile 3,75 görmüşlüğüm var. Rekor denesem daha aşağısı kesinlikle mümkün. Yaz sıcağında ş.içi 5'e yaklaşacağımı düşünüyorum. Web'de araştırınca yakıt seçmediği, kanola yağı dahil her türlü yağ ile yürüdüğü yazıyor ama denemedim. Hatta kalın yakıtla litre bazında da daha az yakarmış.
Ufak tefen masraflarım oldu. Kış geldi, çalışmadı. Önce aküyü değiştirdim ama asıl sorun kızdırma bujileri imiş. Onar da değişince en soğukta bile ilk marşta çalışır oldu. Bu aralar sağ cam krikosunda problem var, yaptırılacak. Parçaları ucuz. Almadan iyice araştırmıştım, common rail olmadığı, turbosu olmadığı, enjektörleri de eski sistem olduğu için komple motor yaptıranlar bile 1,5-2 bin liraya işi bitirebiliyorlarmış. Bizimkisinin daha gideri var, yağ eksiltmesi falan yok şükür. Bu yaz da bizimle inşallah, ondan sonrası Allah kerim.