škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yay'landık (saxo)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Yaylanmış hali :D





Nasıl? Yakışmış mı?


Çevrimdışı etms

  • Platonik ST Üyesi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 596
    • Profili Görüntüle
Yakışmış ama keşke camlar filmli olsaydı hocam ;) :D


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Gayet güzel bide içerdekiler olmadan böyle olsaydı :)
Bide arabayı detaylı anlattığınız bir konu başlığı varmı yoksa Türker abi bir ara böyle bir konu açda bizde bu makina tam neymiş ne değilmiş öğrenelim :)


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: etms;433841
Yakışmış ama keşke camlar filmli olsaydı hocam ;) :D

Evet :) Yavaş yavaş Etem :) Chip yaptıracam, ha bi de arkasına bulduğum tüm yapıştırmaları yapıştırcam (Sparco, Eibach, NOS vs...) :hah:

Alıntı yapılan: skoda2;433843
Gayet güzel bide içerdekiler olmadan böyle olsaydı :)
Bide arabayı detaylı anlattığınız bir konu başlığı varmı yoksa Türker abi bir ara böyle bir konu açda bizde bu makina tam neymiş ne değilmiş öğrenelim :)

Belki ilk zamanlarında yazmışımdır ama yeri geldi madem, bi özet geçeyim. Hem zaman geçtiği için daha sağlıklı bi değerlendirme olmuş olur.


Saxo 1.5D nasıldır?

Önce en çok merak edilen kısımdan, motordan başlayayım. Motoru arabam.com testinde şöyle anlatmışlar:

http://www.arabam.com/Test/Citroen-Saxo2-15D/Detay-50

"Saxo 1.5D'nin belki de en dikkate değer  parçası motor kaputu altında yatıyor. 1.527 cc hacmindeki dört  silindirlidizel motor 5000 d/d'de 58 HP güç, 2250 d/d'da 98 Nm tork  üretiyor. Bu değerler düşük gibi görünse de Saxo1.5D beklenenden daha  iyi bir performans gösteriyor.Soxo 1.5D ile 0'dan 100 km/s hıza 16  saniyede ulaştık.Ulaştığımız maksimum hız ise 170 km/s'ydi. İlk  çalıştırmahariç sessiz çalışan motorun titreşimiyse biraz fazla.Saxo 1.5  D'nin gövde gösterisiyse yakıt tüketim değerleriyle başlıyor. Testimiz  süresince 100 km'de ortalama 5 litremotorin tüketen otomobil 45 litrelik  deposu ile 900km'lik bir menzile sahip. Sakin uzun yol  kullanımlarıyla tüketim değerini 4.5 litrenin altına ve menzili de  1000km'nin üzerine yükseltebilmek mümkün. Bu sonuçlar Saxo1.5D'nin  sınıfının en ekonomik otomobillerinden birisi olduğunun göstergesi."


Benim düşüncelerim ise şöyle: Motoru rölantide gürültülü evet, ama yalıtımı fena değil, içeride dışarıdaki kadar gürültü olmuyor. Hızınızı aldığnızda rahatsız edici gürültü yok. Ama uzun yolculuklarda rahatsız ediyor zamanla.

Performans olarak 900 kiloluk araba için yeterli bi motor bence. Hele 2000 devir üzerinde ise gayet yeterli bu kasa için. Bugün 2010 1.4 symbol ile 4 kişi 100 km yolculuk yaptık. Bana eziyet geldi. Vitesleri erken düşürmeme rağmen uzun rampalarda 70'e falan düştü. Saxo o kadar düşmüyor mesela. 4 kişi Kırıkkale'ye gitmiştik, 100-110'dan aşağı pek düşmedik. Gidiyor yani.

Konfor pek yok. Alt takımı ş.içine pek uygun değil. Bozuk yolda takır tukur. Yaptırmama rağmen sesler geliyor. Zaten sert süspansiyonu var. Ama bu beğendiğim yanlarından. Karting aracı gibi, hiç yatma yok. Hacı yatmaz gibi yani. Hatta ilk zamanlar biraz abartmışım ani direksiyon çevirmeleri, 2 defa arkayı bıraktı :D Birinde göbekte 90 derece yanladım hatta, kaymak asfalttı. Arka lastikler çok sert onun da etkisi var. Arka koltukta oturan varsa işler değişiyor, isteseniz de kopartamıyorsunuz arkayı. Önleri yeniledim mişlen'le, yoksa önden de kayıyordu eski taş gibi lastikleriyle :D. Kısacası kasa çok rijid, viraj hakimiyeti konusunda aşırı güven veriyor :D Ama konfor yok.

Zaten içi de dar biraz. İşimizi görüyor görmesine, hele bagajı 280 litre, henüz doldurabilecek bi aksiyonum olmadı. İlk bindiğimde pedallara basacağım diye karşıdaki döşemeye takılmıştı ayağım. Küçük olmasına alıştıktan sonra problem kalmıyor.

Direksiyon yumuşak ve küçük. Hoşuma gidiyor. Frenler çok iyi değil. Kliması iyi, buz gibi soğtuyor. Vites kolu dandik, o yüzden değiştirdim yeni citro modellerininkiyle. Döşemeler hoş. Koltuk kılıfları fermuarlı, yıkanabiliyor :D

En önemlisi yakıt. Ş.içi ortalama 5 km'lik kullanımlarıma rağmen 5,5 litre civarı motorin tüketiyor. Ankara gibi sakin düzlükleri olan bi yerde kesinlikle 5'in altını görür. Uzun yolda kasmadan bile 3,75 görmüşlüğüm var. Rekor denesem daha aşağısı kesinlikle mümkün. Yaz sıcağında ş.içi 5'e yaklaşacağımı düşünüyorum. Web'de araştırınca yakıt seçmediği, kanola yağı dahil her türlü yağ ile yürüdüğü yazıyor ama denemedim. Hatta kalın yakıtla litre bazında da daha az yakarmış.

Ufak tefen masraflarım oldu. Kış geldi, çalışmadı. Önce aküyü değiştirdim ama asıl sorun kızdırma bujileri imiş. Onar da değişince en soğukta bile ilk marşta çalışır oldu. Bu aralar sağ cam krikosunda problem var, yaptırılacak. Parçaları ucuz. Almadan iyice araştırmıştım, common rail olmadığı, turbosu olmadığı, enjektörleri de eski sistem olduğu için komple motor yaptıranlar bile 1,5-2 bin liraya işi bitirebiliyorlarmış. Bizimkisinin daha gideri var, yağ eksiltmesi falan yok şükür. Bu yaz da bizimle inşallah, ondan sonrası Allah kerim.
« Son Düzenleme: 18 Mayıs 2013, 23:23:44 Gönderen: turker »


Çevrimdışı etms

  • Platonik ST Üyesi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;433848
Evet :) Yavaş yavaş Etem :) Chip yaptıracam, ha bi de arkasına bulduğum tüm yapıştırmaları yapıştırcam (Sparco, Eibach, NOS vs...) :hah:...




Arka camdaki CITROEN yapışkanını ilk bakışta japon harflerine benzetmiştim az önce. Araba da hazır bir elektrik var yani hocam bu konuda.:kiki:


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Yalnız araba sana çok iyi uyum sağlamış abi, bakıldığı belli :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Aslında pek baktığım yok arabaya, sadece alırken çok temizini aramıştım. Özellikle İstanbul görmemişini aradım ki az yıpranmış olsun. Ankara'dan aldım, İzmir plaka idi, ama ilk sahibi Beldibi'nden :D


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Abi mazota yağı yine az koyuyosun herhalde,daha egzos tertemiz görünüyor.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: ugurcnplt;433866
Abi mazota yağı yine az koyuyosun herhalde,daha egzos tertemiz görünüyor.


yağ koymadım, koyabileceğimi de sanmıyorum ;) ama merak ediyorum nasıl gider diye :)


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
fabia yı almadan önce en çok baktığım arabadır saxo...temizini bulamadığım için alamamıştım... yaylar için ben aynı şeyi düşünmüyorum..arka teker komple görünmeli bence..ayrıca cam filmi istiyor araç...


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;433928
yağ koymadım, koyabileceğimi de sanmıyorum ;) ama merak ediyorum nasıl gider diye :)


Abi aman ha yanlış anlama da espirisine diyorum.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
film diyorsunuz yani... Bi düşüneyim bu konuyu...