he evet, Opel kataloğunda geçer benzin niyetine yağ yaktığı. ki araban 58.000 imiş.
bak yarın öbürgün foruma koyacam, 37.500 de yağ değiştim, yağ çubuğunun resmini çektim, araba 44.500, 45.000 de bi daha değişecem, (yarın öbürgün 500 km den fazla yaparım zati) yağ çubuğunu bi daha koyarım, ya bu kadar mı tatlı olur bi motor, eksiltme meksiltme namına bişi yok... VW makinesi işte, adı yeter böle yazmış üzerine VW AG hay gurban olduğum...
ama yağ yakma problemi Opellerde genel. bizim '93 vectrada öyle, bagajında yağsız gezemiyorsun. yinede güzel makineler ama birazda şans işi.
bizim 93 vectradan sana neler anlatmam ki.... 470-480 bin civarı bi km de, LPG de çalışıyor, motor inmedi. ama full almanca her yeri. ingilizce hiç bişey yazmıyo. 93 yılında 44 bin mark verilmişti.... :hanz:
yol bilgisyarı yazıları almanca, şase etiketleri filan hep... hala anteni teybi açınca cızzzz diye kalkar bi sefer değişmedi. bi kaza yaptı amcam kırmızıda geçen 131 e yandan girdi, adam maalesef öldü ama bi tek far panjur vb basit şeyler değişti düzeltildi gerisi.
şanzıman aynı şanzıman, motor aynı motor... bi kez sökülmedi. o kadarda bakımsız köy yollarında biniliyor hala...
yeni malları mı böle tırıçka opelin yoksa bilemedim. Fronterayı devirdi yalakanın biri 2001 yılında, düzelttik, ankaraya getirildi, 2006 yılına kadar hasarlı haliyle meclis garajında yattı, içinde çiçek bitmiş...
aküye bizim Ford XLT den bi takviye, tek maaaarş..... V6 hor hor hor ötmeye başlarrrrr.... 5 yıldır aynı filtre aynı yağ... saat gibi, clockwork
(gerçi o motor ISUZU yapımı) ama şanzıman ışıklarda ''D'' de beklerken kaçırıyor, o da olsun o kadar... döşemesi malzemesi aynı güzellikte kalitede... foruma koydum incelemesi vardı, hiç öle anlattığım şeyler başından geçmiş gibi durmuyor.
neyse Opel'i severim, her daim....
ama skoda daha mantıklı bir araç gün itibarı ile. çünkü bir VW...