škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia Project ''34 GJ 3238''

Can · 158 · 74953

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Merhabalar…

Araç sahibi ben olmamama rağmen konuyu ben açıyorum çünkü yapılan tüm uygulamalarda kesinlikle bir emeğim var ayrıca araçta yapılan işlemlerin çoğu öğrenci bütçesini sarsmayacak şekilde DIY benzeri olarak büyük uğraşlarla,kısıtlı şartlarda yapılan işlemler..

Öncelikle araçtan bahsetmek gerekirse,
Skoda Fabia Ambiante Dinamic
1.6 TDI 90 HP Manuel


Öncelikle başına geleceklerden habersiz,bir 2011 günü 18 yıllık Favorit sevdasından sonra alındı :)

Stock fotoğraflar,










Araç kısa bir süre,Gökçenin okulu bitemeye yakın olana kadar hiç ellenmedi,sürekli okul ev arası yol yaptığından bütçe kısıtlıydı. O nedenle ilk önce ucuz yollu bir değişim yapıldı,plakalaıklar iptal edildi ve kenarları silindi.









Daha sonra yine ucuz yollu ancak radikal bir değişim yapmaya karar verdik.

Bildiğiniz gibi isteğe bağlı olarak sipariş esnasında aracın tavan rengini seçme şansınız var. Ancak Skoda bu imkanı aylar sonra araç teslim ederek kısıtladığından bu seçim yapılmaya araç tek renk alındı. Bu nedenle,tavan rengini beyaz yapmak için kollar sıvandı ve bir reklamcıyla anlaşılarak Karagümrükte ki mekana gidildi. Araca yapılan ilk işlemde aslında ilk fiyaskoyu yaşayarak hayal kırıklığına uğradık. Çünkü tanıdık tavsiyesiyle gittiğimiz yer tavana cast folyo yerine,hexis marka reklam folyosu çekti ve biz bunu geç anladık.

Tavan kaplandı,









Sonrasında birkaç gün içinde Bahçelievler Meguiars bayiinde Elgard marka 2 numara cam filmi uygulandı,











Orada birde geri vites ve sinyaller transparan folyoyla karartıldı,



Bir gün yapı markette gezerken sprey boyalar gözümüze çarptı ve kaliperleri boyamaya karar verdik. Ben her ne kadar kırmızı diye direksem de Gökçen nasılsa basit iş,mavi yapalım anasını satayım eğlence olsun dedi ve şirinler mavisi rengine boyadık :D










Bu sıralarda araca Space marka 6000k Xenon kit takıldı,









Tekrar tavan folyosu içine dönelim. Tahmin ettiğimiz gibi çok kısa bir süre sonra her yer kabarmaya,yırtılmalar oluşmaya başladı ve bir müddet kullanıldıktan sonra sökülmek zorunda kalındı. Yine el emeği ile biraz zor olsa da folyoyu söktük ve tekrar ilk hale geri döndük,





Bir gün yine aklımıza parlak,daha doğrusu PIANO BLACK bir fikir geldi ve neden olmasın diyerek hemen buluşarak işe koyulduk. Gösterge çevresi,klima ızgaraları,teyp çerçevesini sökerek önce hafif bir zımpara işlemi gerçekleştirdik ve tozsuz ortamda 3 kat astar,3 kat boya ve üstüne 3 kat vernik işlemi uygulayarak araç içinde hoş ve orijinal bir görüntü yakaladık,


























O aralar yine durgun bir dönem yaşadık,araca yaptığımız hiçbir şey yolunda gitmedi. Tavan folyosu kabardı,xenonlar halojenlerden bile kötü aydınlatmaya başladı,plakalar kenarlardan açılma yaptı,cam filmlerinde yırtılmalar meydana geldi. Bu nedenle kısa bir süre duraklama dönemi yaşayarak tekrar bütçeyi toparladık ve öncelikle olayı biraz genişletmeye karar verdik sonrasında ise yapılması gereken değişim işlemlerini gerçekleştirdik.

Fabia yapısı gereği zaten yüksek görünümlü bir araç ve bunun üstüne birde yüksek yaylar eklenince çekilmez bir görüntüsü vardı. Uzun araştırmalar sonucunda hem aile kullanımına uygun konforu hemde istediğimiz tatlı görüntüyü verebilecek tek şeyin spor yay ya da coil over olduğunu düşündük ancak coil over hem maliyetli hemde biraz daha konforsuz bir işlem olduğundan Türkiye distiribütörüğüyle irtibata geçip orijinal olması bakımından Eibach Prokit 3.5 cm Spor yaylar alındı ve montaj yapıldı,












Memleketin yolları malum olduğundan önlem amaçlı olarak çelik kartel muhafazası da takıldı,







Yine ufak bir fikirle bir haftasonu sinyalleri çift duya çevirerek park ampullerini iptal ettik ve sinyalleri Amerikan park olarak kullanmaya hazır hale getirdik. Sinyal verildiğinde lambalar daha parlak yanıyor ve söndüğünde kısılıyor,


Bu aracın bizce kesinikle istediği en önemli şey beyaz tavan olduğundan tekrar arayışa girdik ve 3M Controltac Mat Beyaz folyo uygulayan mekan bularak ani bir kararla tekrar çıktık. Tavanın zor yapısı nedeniyle normalden biraz fazla ücret ödemiş olsak bile folyonun kalitesi nedeniyle sesimizi çıkarmadık ve uygulama yapıdı,






Ayna kapaklarını cast folyoyla kaplayıp mevcut upuzun anteni keserek piano black kapladık ve çekişteherhangi bir olumsuzluk yaşanmadı,






Yine bir yapı market gezimiz sırasında kaşıntı tuttu,300 derece ısıya dayanıklı mat kırmızı boya alarak kaliperlere giriştik hemen. Müziğimiz açık,yavaş yavaş uğraşalım derken saatin gece yarısı olduğunu anladık ama nasılsa amaç bu değil mi ? Stres atmak :)












Bildiğiniz gibi Fabiaların hemen hepsinde arka kapılarda hoparlör bulunmamakta. Bu nedenle ses kalitesi neredeyse vasat. Hele müzik dinlemeyi seven biz gençler için hepten vasat. O nedenle yine yoğun bir araştırma sürecinden sonra,fiyat/performans açısından en uygun takımın Infinity Reference olduğunu düşünerek,ön kapıdaki ve direkteki orijinal hoparlörler sökülerek yerine bunlar takıldı ve öndeki hoparlörler arka kapılara takıdlı. Bu işin sadece başlangıcıydı tabi..
Uzun uğraşlar sonucu tecrebeli ustamız kusursuz bir montaj yaparak güzel bir ince ayarla kaliteli bir ses yakalamamızı sağladı.

















































6000K xenonlar resmen park ampulü gibi aydınlatma yaptığından Space marka 4300 K kitle değiştirildi ve oh be denildi. Bu sırada uzunlara da Osram Cool Blue ampul seti takıldı,

Yine meşhur yapı market gezimiz sırasında Bauhausta bir bagaj havuzuna rastladık. Göz kararı aldık,bagaja koyduk,cuk oturdu :)




Bu sıralar aklımıza esen bir düşünceyle,en kötü ihtimal kırarız diyerekten sis farlarını açıp içini siyah yapmaya karar verdik.






Sis farlarından birini açıp,boyayıp topladıktan sonra ikincisini açarken ufacık bir dikkat dağılması sonucu kırıldı :D Bu nedenle bizim en kötü ihtimal dediğimiz durum 300 liraya yakın patladı ve servisten orijinal Monte Carlo sis farları sipariş edildi. Ürünler 1 ay gibi kısa (!) bir sürede elimize ulaştığından bu süre zarfında araç sis farları olmadan dolaştı.
Hazır ön tarafta eksiklikler varken,aracın ön görüntüsünde gözümüzü tırmalayan detaylardan biri olan panjurları da piano black boyatmaya karar verdik. Panjurlarda sökülünce araç tamamen kaza yapmış ve tampon çıkmacıdan alınıp takılmış görüntüsüne ulaşmış olsa da 3-4 gün idare edince muradımıza erdik. Aynı zamanda ayna kapaklarında bulunan siyah folyolarda sökülerek kapaklar boyacıya teslim edildi ve boyandı,





Arada ufak aksiliklerde başımıza geldi tabii :)



İç mekana geri döndük ve kauçuk olan direksiyon simidini deri kaplatmaya karar verdik. Aracı Beşiktaşta bulunan Art Car a teslim ettik ve akşam teslim aldık. Yaptıkları iş muazzam,









Ses sisteminde eksik kalan bir işi tamamlamak için bütçe düşünürken forumdan Ahmet abi (real81) kendisinin kullanmadığı bir subwoofer ve anfi olduğunu söyledi,ertesi gün gidip parçaları aldık ve montaja koştuk. Anfi çok iyi olmasa da Subwoofer 600 W Alpine olduğundan en fazla anfi alırız diye düşünerek montajı yaptırdık,









Aracın kornası çok tuhaf olduğundan o da dat kornayla değiştirildi,






Anfi tahmin ettiğimiz gibi bizi yarı yolda bırakarak yandığı için yerine Digital Design 4 kanal anfi alınarak sistem beslendi. Ve bass ayarı % 35 lere kadar çekilerek orijinal bir ses sistemi ayarına getirildi ve berrak bir ses yakalandı,





Aracın arka görünümdeki en büyük sorun arka tamponun çok büyük olmasıydı ve bu nedenle difizör almayı düşündük. Ancak aracın koyu renkli olmasından ötürü bu düşünceden de vazgeçerek sadece egzos ucuyla kurtarmayı düşündük ve düşündüğümüz gibi oldu. Egzos borusu düz kesildi,tampon egzosun şekline göre kesildi ve montaj tamamlandı,

















Sıra geldi plakalara. Normal plakalar artık araçta çok cılız durduğundan APP plaka yaptırmaya karar verdik. Aynı zamanda arka plaka için özel olarak Low Familia yazılı pleksiglass plakalık yapıldı ve plaka buna uygun kesilerek montaj yapıldı. Ancak ön plakalık zamanında gelmediği için ve bizde hali hazırda ön plakayı söktüğümüz için ,çok şanslı olduğumuzdan ilk çevirmede plakadan ceza yendi :D Sonrasında ön tarafa plakalıktan vazgeçtik ve direkt yapıştırdık,













Yine iç mekandan devam ettik ve koltuk altındaki müsait alanlara uygun çekmeceleri Şahkan Otodan temin ederek,koltuklar söküldükten sonra Serkan usta tarafından takıldı. Bende o sırada hazır koltuklar sökülmüşken ayak altı aydınlatma için kolları sıvadım. Tesisatı Gökçenle beraber hazırladım ve tavan aydınlatmasına güç veren ve gücünü switchden alan kablolara bağlayarak iç aydınlatmadan bağımsız çalışmasını sağladık. Kapı açılınca yavaşça yanıp kapatınca yavaşça sönüyor böylelikle..





























Plaka aydınlatmalarına geçici olarak taktığımız led aydınlatmalar çıkarılıp,6 smd ledli 5000K High Power ledleri taktık,




Aracın arka görüntüsünde göze çarpan bir diğer detayda çok pembe duran stoplar olduğundan onlarıda sökerek tozsuz ortamda transparan stop boyası ile boyadık,











Daha önce bahsettiğim kabaran cam filmleri sökülerek yerine Mercedes servisinde,en ön cam dahil Solargard cam filmi uygulandı,





Bu sırada Monte Carlo sis farlarıda geldi,şeffaf kaput folyosuyla taştan en çok etkilenen kısım olduğu için kaplandıktan sonra montajını gerçekleştirdik ve turuncu gündüz farlarını taktık,





Aynı zamanda kapı kolunun iç kısımları tırnak çarpmaları yüzünden çok çabuk matlaştığından özel olarak kaplandı,







Far anahtarı sökülüp yerine krom detaylı Vw far anahtarı takıldı,



Araç bildiğiniz gibi 90 HP 240 Nm torka sahip. Fakat bu değerler maalesef yetersiz geldiğinden ve aynı motorun Vw araçlarında 105 hp olarak kullanılmasından,yine derin bir araştırma sonucunda Mehmet Gazihanla anlaşarak chip tuning uygulaması yaptırdık. Araç 135 Beygir 320 NM Tork değerine ulaştı. Ve tabi ki şaka makinası oldu :)









Kapı eşikleri takıldı,




Arka logodaki TDI yazısı çıkarılıp yerine Sportline yazısı takıldı,



Orijinal Spor Pedal montajı yapıldı,



Ve gelelim zurnanın zart dediği yere :) Araç B sınıfı bir araç olduğundan yalıtımının çok zayıf olması normal bir durum. Ancak bizim yine kaşıntımızdan dolayı işimizi bitüself ve firex yalıtım süngerinin çözebileceğini düşünerekten uygulamaya koyulduk. Bagaj içi,yav duvarları dahil havuz gibi bitüself ile kapladık. Üzerine 1.5 cm firex yalıtım süngeri döşenerek bagaj içi bitti. Ancak sırf bagaj 3 günümüzü aldı. Basit gibi gözüksede detaya önem verdiğimizden uygulama uzun sürdü. Sonrasında arka koltuk tavanına,halının altına komple 1 cm firex döşendi. Bununda sonrasında dört kapı içi sökülerek pandizotlara firex ve akustik sünger,kapı sacına ve kapının su tahliyesi bulunan iç kısmına nemden etkilenmemesinden dolayı bitiself uyguladık. Yalıtım işi bize 2 haftalık bir uğraşıya maloldu ancak aldığımız sonuç mükemmel oldu. Normal bir Fabiaya göre yol sesi %60-70,dışardan içeriye gelen ses ise %40-50 gibi bir şekilde iyileşti..

































Arka kapılardaki hoparlörleri sökerek kapı içine ulaştık,












İç mekan aydınlatmaları 20 ledli Sencart ampullerle yenilendi,



Fabianın arka kısmında tek eksik bize göre park sensörü kaldığından onu da taktırdık,
Sensör hoparlörünü arka direğin içine gizledik,











15’’ jantlar aracın üstünde çok ufak durduğundan ve lastikler yavaş yavaş alarm vermeye başladığından aylarca bijon ölçüleri tutmadığı için yurtdışından beklediğimiz 17’’ Audi RS6 jantlarına kavuşarak montajını tamamladık. Lastik olarak 205/45/17 Dunlop SportMaxx kullandık,






Ve son olarak araç üzerindeki teyp hem görünüm hem ses kalitesi açısından yetersiz gelmeye başladığından RCD510 Multimedia takılarak iş sonlandırıldı. Aux,SD kart,6lı CD Changer gibi özelliklerle araca donanım eklenmiş oldu..
Geriye kalan şuanlık tek iş far anahtarı ve teybe uyumlu olması için iç aydınlatmaların renk değişimi kaldı. Onu da ilk fırsatta halledip uzun bir keyif sürmeye çekilmeyi düşünüyoruz :)

Tüm bu işlemler 2 yıllık bir süre zarfında yapıldı ve başta da söylediğim gibi çoğu el emeği,saatlerimizi alan,başımıza ağrılar sokan işler oldu. Ama sonuç gayet güzel oldu..


Şimdi tüm bunlardan sonra final fotoları için sözü Canon EOS 600D ye bırakıyorum :)






























































































Ve araç sahibimiz Gökçen reyiz :D



İyi kötü tüm eleştirileriniz için teşekkürler.. Allahın izniyle Fabişin yanına bir kardeş düşünüyorum,durumları ayarladığımızda hayırlısıyla bir Polo gelecek,buradaki tüm işlemler ona da uygulanacak inşallah :)
« Son Düzenleme: 26 Mayıs 2013, 22:22:32 Gönderen: Can »


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı ubim

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Baştan sona dizi film gibi okudum , izledim elinize ve emeğinize sağlık , Allah nazardan saklasın...


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
En baştan en sona kadar tek nefeste okudum diyebilirim :)
Araba öncelikle tamamen bir değişime uğramış ve başarılı olmuş :spr:
Chip tuning den alınan değerler süper :)
Benim Naçizane önerilerim;
sonucunda araba iyi bir güce çıkmış bu güce bir difizür ve daha büyük fren diskleri yakışır.

Bide eğer beğeniyorsanız dışarıdaki ve direksiyondaki logoları yeni nesil lerle değiştirmenizi öneririm.

Bu kadar uğraştan sonra bizim tek söyleyeceğimiz kazasız belasız kullanmanız dileğiyle :)


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Çok teşekkürler,

Yeni logolar sipariş edildi bekleniyor
Difizör şimdilik planda yok bakalım artık :)
Frenler şu an yetersiz kalıyor zaten,onun içinde araştırma içindeyiz disk çapı büyütmeyi düşünüyoruz :)


Çevrimdışı josefsalvatini

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Real81

  • ROOMSTER COMFORTSPORT 1.4 TDI 105 HP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3322
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı tapout

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 63
    • Profili Görüntüle
maşallah kazasız belasız, iyi günlerde kullanın.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
İşlemler kısmında pek yardımcı olamadım ama fotoğraf konusunda elimden geleni yapmaya çalıştım fabişe kocaman bir maşallah :)


Çevrimdışı c@n77

  • Mean vRS...
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
Muhtesem olmus... elinize saglik...:) yartismasiz Turkiye nin en guzel fabia si diyebilirim...;)


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Öncelikle Maşallah diyelimde nazar değmesin :)

Tartışmasız yapılan her işlemde tonlarca emek var.Emeğinize sağlık, her şey olması gerektiği gibi olmuş.Araçta ofsayt hiç bir şey yok.Tekrardan Maşallah:ok:


Çevrimdışı anamarina

  • az kaldı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 831
    • Profili Görüntüle
tek kelimeyle' muhteşem' emeğinize sağlık can ve gökçen.



Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Fabia vrs de 288 mm lik diskler var bu normal fabia da kaç onu bilmiyorum ama 312 lik brembo diskleri kullanabilirsiniz benim bildiğim Subaru impreza wrx de bu disklerden kullanıyor ve brembo dünyada en iyi markalardan biridir.
Not; Bu diskler için balata ve fren hortumlarınında değişmesi lazım ki Buda 2000-4000 tl arası belki dahada üstü tutabilir.
« Son Düzenleme: 27 Mayıs 2013, 00:30:42 Gönderen: skoda2 »


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skoda2;434923
Fabia vrs de 288 mm lik diskler var bu normal fabia da kaç onu bilmiyorum ama 312 lik brembo diskleri kullanabilirsiniz benim bildiğim Subaru impreza wrx de bu disklerden kullanıyor ve brembo dünyada en iyi markalardan biridir.
Not; Bu diskler için balata ve fren hortumlarınında değişmesi lazım ki Buda 2000-4000 tl arası belki dahada üstü tutabilir.


Bremboluk bir performans yok araçta,evet gidiyor gitmesine ancak istediği biraz daha büyük disk sadece :) 1.2 TSI larda da kullanılan Passatın ön diskleri yetecekir diye düşünüyorum,araştırıyoruz bakalım ne çıkacak meydana,masraf ne olacak :)