Cordoba'nın aynı yaylarla Fabia I'den biraz daha iyi yol tuttuğunu söyleyebilirim.
Bunun sebebi geometri ya da amortisör olabilir mi???
Yaylar aynı görünse de bildiğim kadarıyla genel anlamda farklı bir "süspansiyon" sistemine sahip. Fark bundan kaynaklanabilir.
Ayrıca Cordoba'da kullanılan 195 55 15 ebadındaki lastik ölçüleri de etkili bir faktör olabilir. Ama ondan önce, süspansiyonun daha önemli bir faktör olduğunu düşünüyorum. Zira SEAT bu konuda öne çıkan bir firma. (Eski nesil Toledo ve Leon'ların standart versiyonlarına bakarsanız bunu göremeyebilirsiniz tabii)
arkadaşlar renk kodları sertlik derecelerini belirtsede kısaca roomster fabia ve oct'İde 5 çeşit yay türü kullanıyoruz bunlar motor ve şanzıman çeşitliliğine göre değişiyor ama türkiyede çok çeşit yok.
1-alçak süspansiyon sistemine sahip araçlar için yay
2-yükseltilmiş yürüyen aksama sahip araçlar için yay
3-spor donanımlı yürüyen aksama sahip araçlar için yay (rs)
4-kötü yol donanımlı yürüyen aksama sahip araçlar için yay (4x4)
5 -standart yürüyen aksama sahip araçlar için yay (bunlara açıklık gerilmemiş şaseniz ne gösterirse)
Peki bunlar için tecrübelerinize göre "şöyle olanlarda şu tip sayı ve renkte nokta bulunuyor" diyebilmeniz mümkün mü ?
Aks aralığı olabilir, Cordoba'lar Fabia HB'ten uzun olabilir aks aralığı itibariyle. Aks aralığı uzadıkça konfor artıyor...
Hocam, aks aralığında kastınız "dingil mesafesi" ise Fabia ve Cordoba aynı platformu paylaştığından bir fark yok. (Gerçi elimdeki kaynaklara göre 2mm fark var görünüyor; ama bu fark, bilgilerin hassasiyet farkıyla ile ilgili olabilir)
Ha, aks aralığı dediğimiz şey öndeki ya da arkadaki 2 tekerin birbirinden (sağ-sol) uzaklığı ise, yani doğru şekliyle "iz genişliği" ise, o konuda da ciddi bir fark yok. (tam bir şey söyleyemeyiz; zira verilen değerler lastik ölçülerine göre değişiyor ve verilen değerlerin hangi lastik ölçüsüne göre verildiği belirtilmemiş)