škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

direksiyon

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fsultan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
merhaba arkadaşlar.daha önce de açtım konuyu lakin yeterince yardım alamadım.aracımda direksiyon lambası sürekli yanmaya başladı.aracı çalıştırıyorum bir süre yumuşak direksiyon sonra ışık yanıyor ve sertleşiyor.farlar sürekli kırpıyor ışık yananan kadar.ışık yanınca normale dönüyor sanırım pompa devreden çıkıyor.gösterdiğim ustalar bakmadan pompa diyor.modelini bile göremedi silinmiş diyor.ama ben emin değilim bilgisayarda açı sensörü arızası gösteriyor.ne yapacam nasıl emin olabilirim .tecrübeli arkadaşlar yardım lütfen.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Arkadaşım , aylarca bu mesele ile uğraştım , forumda da uzun uzun yazdık çizdik.

Fabia'nın kronik bir arızası olan direksiyon arızası ile karşı karşıyasınız malesef. Bu arızada araç bilgisayara bağlandığı zaman bazen pompa , bazen açı sensörü arızası veriyor , ben açıkcası bu verilere pek güvenmiyorum. Elektrik destekli hidrolik direksiyona sahip aracınızda , açı sensörünün görevi , direksiyon pompasının çalışma hızını düzenlemektir diyebiliriz. Böylece araç yavaş hızlarda daha yumuşak bir direksiyona , hız arttıkça da ağırlaşan bir direksiyona sahip olur.

Peki açı sensörü düzgün bir şekilde çalışmazsa ne olur ? Bu durumda direksiyon olur olmaz sertleşir. Bu pompa çalışmıyor anlamına gelmez. Farlardaki dalgalanmanın sebebi araçtaki elektriğin büyük bir kısmını kullanan bu sistemin düzgün çalışmaması sebebi ile oluyor , Sadece farlar değil gösterge , teyp ışıkları , tavan lambası ışığın da bile dalgalanma olur.

Çözümü nedir derseniz , bu arızanın çözümü öncelikle bu arızayı daha önceden görmüş bir usta tarafından daha kolay olur .

Bakın pompanın üzerindeki yazıların silindiği için markasını tespit edemediklerini söylüyorsunuz , halbuki aracınızda olması muhtemel KOYO ve TRW marka pompoların şekilleri değişik ayrıca aracınızın modeline göre de hangi marka pompa olduğu tahmin edilebilir. Aracınız 2000-2003 arası ise pompa markanız büyük ihtimal ile TRW dir. Ayrıca TRW marka pompanın üzerinde bir kelepçe var , Buraya bakarak diğer markadan ayırabilirsiniz.

Size tavsiyem , öncelikle açı sensörünü değiştirin , sensör değiştiğinde pompa rahatlayıp sıkışmadan çalışmaya başlayıp sorun çözülebilir, ayrıca ışıklardaki dalgalanmada düzelir . Eğer düzelmez ise pompa değişimi gerekebilir , bu pompayı artık tamir ettiklerini de duyuyorum , tabi ne kadar sağlıklı olur bilemem.

Şimdiden geçmiş olsun.


Çevrimdışı anamarina

  • az kaldı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 831
    • Profili Görüntüle
Henüz başıma gelmedi ama eli kulağındadır 2005 model aracimda rot başlarını değiştirirken koyo tipi olduğunu biliyorum sadece 7 ay önce akü bittiğinde yapmıştı akuyu degistim sorun çözüldü elektrik destekli olduğu için fazla akım çekiyor tamiri mümkün evet yapan ustalar var.


Çevrimdışı fsultan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
valla verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.farkındayım bunların lakin samsundayım ve bu durumu çözecek kim var bilmiyorum.ayrıca trw açı sensörü de pahalı nokta atış yapmak gerekiyor sanırım yoksa açı sensörü olmadı pompa masraf epey artacak...


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fsultan;436461
valla verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.farkındayım bunların lakin samsundayım ve bu durumu çözecek kim var bilmiyorum.ayrıca trw açı sensörü de pahalı nokta atış yapmak gerekiyor sanırım yoksa açı sensörü olmadı pompa masraf epey artacak...


Aslında Samsun veya başka bir yer çok farketmiyor, Ben Ankara'dayım kocaman kocaman 3-4 tane oto sanayisinin olduğu bir şehir , yüzlerce dükkan servis ..

Çözülemediği zaman burada da çözülmüyor .

Size yardımcı olmak adına bir kaç şey daha söylemek istiyorum, Aracı çalıştırdığınızda sol ön taraftan , yani pompanın olduğu yerden farklı bir ses geliyor mu ?

Aracınızın direksiyonu , direksiyon arıza lambası yandığında tamamen kuru direksiyon haline mi geliyor , yoksa zaman zaman yumuşayıp sertleşiyor mu ?

Aracı stop edip tekrar çalıştırdığınızda arıza lambası sönüyor mu ?

Şayet , aracı çalıştırır çalıştırmaz arıza ışığı yanıp direksiyon çok aşırı setleşiyor ve hiç yumuşamıyorsa pompa çalışmıyor demektir.
Ama burada pompanın çalışmama sebebinin pompa arızası mı yoksa , açı sensörünün kafa karışıklığımı bunu bulmak ancak deneme yoluyla olur. Bunuda en ucuz parçadan başlayarak yaparsınız.

Ama ışık zaman zaman yanıyor, aracı stop edip çalıştırınca sönüyor , aracınızın direksiyonu zaman zaman sertleşip , zaman zaman da yüksek hızlarda aşırı yumuşuyorsa , bence arıza açı sensöründen . Işıklardaki dalgalanmayı da o yapıyor.

Tabi burada yazdıklarım sadece birer öngörü . Sizi yanlış yönlendirmek istemem .
Nasıl bir yol izlersiniz bu sizin tercihiniz..


Çevrimdışı fsultan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
evet aslında sorun farlarda ve ışıklarda kırpmayla başladı.sol ön taraftan sesler farlar kırparken veya vEYA POMPA çalışırken değişik sesler tiz tonlarda geliyor.arabayı çalıştırdığımda genelde yumuşak oldu direksiyon.bir süre sonra artık hep ışık yanıyor ve sertleşiyor.Bu rutinleşti ama başlangıçta yumuşak.yani pompa zaman zaman çalışıyor gibi geliyor bana .


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Pompa hep çalışıyor , ancak sıkışarak çalışıyor . Çalışmaması durumunda direksiyon çok ağır olur çeviremezsiniz.