škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Octavia A7 1.6 TDI DSG TEST

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emrecan01

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
SKODA OCTAVIA 1.6 TDI TEST


 
Bu hafta yine yenilikler peşinde koştum ve Skoda Octavia'yı konuk aldım sizler için. Octavia ilk olarak 1996 yılında Volkswagen Golf platformu temel alınarak piyasaya çıktı. Bu model Avrupa'da 2004 yılına kadar satışa sunuldu ve ardından 2. nesil Octavia çıktı yine VW baz alınarak. Ancak ilk nesil Octavia Hindistan Yunanistan gibi ülkelerde ve bazı balkan ülkelerinde bir süre daha satışta kaldı yeni nesil ile birlikte. 2. nesil Octavia ise bu yıl sonunda yerini 3. nesile yani yeni Octavia'ya bıraktı. Yenilenen yüzü ve anlayışı ile Skoda C sınıfındaki rekabete güçlü bir Octavia modeliyle giriş yaptı. Lafı daha fazla uzatmadan teste geçelim. Aracımız 1.6 TDI CR motorlu Elegance donanımlı DSG şanzımana sahip bir model.

   Tasarım konusunda Octavia Skoda'nın yenilenen yüzüne uyun sağlamış. Genel olarak önceki nesil Octavia'lar gibi iddalı bir tasarım yerine sade bir tasarım tercih edilmiş. Uçlarda bir tasarım olmadığı için beğenmeyen sayısı az ancak çok güzel olmuş diyende yok pek. Skoda için artık gelenek halina gelen Liftback tasarımı yeni Octavia'da da devam etmiş. Bence çok şık olmuş. Farlardaki led gündüz farlarını ise beğenmedim, çok aşağıda konumlandırılmış hani sanki sanayide yapılmış gibi duruyor. İç tasarıma geçtiğimizde ise sadelik anlayışının sürdüğünü görüyoruz. Şık,sade ve göz yormayan bir tasarımı var.








 Performans konusunda ise Skoda Volkswagen mühendisliğinin meyvelerini yiyor. Bir VW motoru olan 1.6 TDI 105 beygir ve 250 Nm tork ile yeni çıkan birçok 1.6 litrelik dizele göre kağıt üstünde düşük güce sahip gözükse de VW'in mühendislik başarısı sayesinde güç yere çok iyi aktarılıyor ve performans değerleri gayet iyi bir hal alıyor. Örenğin Octavia'nın DSG ile 0-100 km hızlanması fabrika verisine göre 10.9 sn. Ayrıca ara hızlanmaları 7 ileri DSG'nin olumlu katkısı ile beraber çok iyi. Gaz tepkisi ise çok iyi ayarlanmış. Ancak Octavia'lar hatta genel olarak Skoda modelleri VW grubunda konforu temsil eden araçlardır. O yüzden yol tutuşu daha çok konfor konusuna odaklanmış. Tabi konfor konusuna odaklandı diye hiç performans tadı yok diyemeyiz. Araçta motorun hakkını verebilecek kadar tatlı bir tutuş var. Ara ara keyiflendirebiliyor sizi. Ayrıca net olan direksiyon tepkilerini de çok sevdim. Özellikle VW'den tanıdığımız elektronik difransiyel kilidi sayersinde virajlarda yön değiştirme konusunda gayet iyi. Tabi Octavia sınıfının üst seviyelerinde gezinse de ana amacı konfor olduğu için zaman zaman sizi mutlu edemiyor. Ama yine de güvenliği elden bırakmayan bir yapısı var. Ayrıca standart ESP bu tarz zorlanmalarda imdadınıza yetişecektir.

   Konfor konusu ise söylediğim gibi Skoda'nın asıl meziyeti. Araç gerçekten de çok konforlu bir süspansiyona sahip. Sınıf seviyesinin üstünde desek yalan olmaz. Ancak beklemediğim derecede sesli çalışıyor. Özellikle şehiriçinde şöförlerin kabusu olan kauçuk tümseklerde çok fazla ses çıkardı beklediğime göre. Bunu yakıştıramadım bu konforlu araca. Ayrıca 120 km/s civarından itibaren biraz lastik sesi alıyor. Gerçi bu ses daha yumuşak bir hamurlu lastik alınarak azaltılabilir bir seviyede ancak bu da Octavia'ya yakıştıramadığım bir konu oldu. Rüzgar sesi ve motor sesi konusunda ise yalıtım gayet iyi. Koltuklar gayet rahat. Dirsekliklerin konumu iyi ve bir VW grup klasiği olarak orta konsoldaki dirseklik hem ileri geri hem yukarı aşağı ayarlanabiliyor. DSG'nin vites geçişleri ise hissedilmiyor, çok iyi ve pürüzsüz.





Bagajdaki priz girişi ince bir detay

Bagaj hacmi sınıfına göre baya bir geniş
 
 Kullanım kolaylığı konusunda ise Octavia özellikle aileleri sevindirecek özelliklere sahip. Birçok saklama alanına sahip. Ayrıca liftback* tasarım sayesinde bagaj hacmi 568 lt ile sınıfına göre fazlaca geniş ve kullanışlı. Ancak liftback tasarım sayesinde gelen bir Skoda klasiği arka cam ile açılan bagaj kapağı ilk başta yükleme kolaylığı sağlaması açısından pratik gibi gözüksede öyle değil. Zaten güvenlik önlemleri nedeniyle ağır olan bagaj arka cam da eklenince iyice ağırlaşmış bagajı açıp kapatmak zor. Bence burada bir elektrikli kapama sistemi konulabilirdi çünkü elle kapatmak zor özellikle bayanlarında sık sık bu aracı kullanıcağını düşününce bence büyük eksiklik. Göstergeler ve yol bilgisayarı kolay okunuyor. İç mekanda VW'den gelen dokunmatik ekranın kullanımı basit ve tanıdık. Klima'da aynı şekilde VW'den geliyor ve basit ve tanıdık bir kullanımı var. Direksiyonun sertliği iyi ayarlanmış, şehiriçinde hiç yormadı. Elegance donanımda standart olan iç denetimli alarm ise devre dışı bırakılabiliyor. Bunun ne önemi var dersrniz örneğin yol kenarında aracınızı kitleyip beklediniz ya da markete giderken köpeğinizi araçta bıraktınız (tabi bu sırada camları uygun seviyede açtınız ki dostunuz havasız kalıp eziyet çekmesin). İç denetimli alarmlar bu tarz durumlarda kafayı yiyebilir ve kulaklarınızı tırmalar sürekli. Bunu gibi durumları engellemek için devre dışı bırakılabilmesi hoşuma gitti. Özellikle manuel kullanacaklar için önemli bir kolaylık olan Hill Holder (yokuş kalkış desteği) standart.

Sıradan ve tanıdık göstergeler



Isofix bağlantılarını ayarlayarak çocuk koltuğu yerleştirmek çok kolay


Gelenekselleşen USB Aux ikilisi Octavia'da da mevcut

 Güvenlik konusunda ise Octavia 5 yıldız alarak şaşırtmıyor. Ayrıca bütün güvenlik önlemlerini standart sunarak gülümsetiyor. Sadece hava yastığı ve ESP ile sınırlı kalmayan daha önce Seat Leon testimde de bahsettiğim direksiyon yönlendirme tavsiyesi gibi yenilikçi ve çarpışma önleyici sistemlere de sahip. Mesela Hidrolik Fren Asistanı adındaki sistem sayesinde fren pedalına basma hızınıza bakılarak ABS'nin devreye girme durumu ve fren hidroliği basıncını ayarlıyor bu sayede acil durumda siz fren pedalına tam basana kadar araç zaten frene tam olarak basılmış gibi tepki verebiliyor. Frenlerden devam edersek fren hissi gayet iyi. Aracı durdurmakta sorun yaşamıyor frenler ayrıca stabil ve güvenli bir şekilde fren yapıyor.

   Donanım konusunda ise gece ile gündüz kadar birbirinden farklı 2 seviyeye sahip. Başlangıç olan ambition ne kadar boş bir paketse Elegance paket de bir o kadar dolu ve eksiksiz. Ambition pakette USB ve Aux girişi, ısıtmalı aynalar gibi artık kanıksanmış özellikler var. Ancak her ne kadar boş bir paket desem de Start-Stop ve fren enerjisini geri kazanım sistemi gibi yenilikçi özellikler standart. Elegance'da ise yağmur, far sensörleri, bel destekli ön koltuklar, dokunmatik ekranlı eğlence sistemi, hız sabitleyici gibi donanımlar mevcut. Bu sınıftaki bir otomobil için gayet yeterli donanımlara sahip. Ancak bu kadar uç 2 donanım yerine araya bir donanım paketi daha sıkıştırılabilirdi bence. Bluetooht bağlantı sisteminin opsiyon olarak bile sunulmaması ise şaşırttı. Ayrıca kullanım kolaylığında da belirttiğim gibi bu araca otomatik bagaj kapama sistemi gerekli, en azından opsiyon olarak sunulmalıydı.


Bagaj kapağını kapatmak biraz zor
   
Kalite konusunda ise yine Volkswagen esintileri görünüyor. Özellikle ortak kullanılan parçaların fazlalığı Skoda'ya yarıyor. Genel malzeme ve işçilik kalitesi konusunda ise kardeşi olan Volkswagen Jetta'ya yakın. Sınıf standartlarının ise üzerinde. Ses sistemi ve klima kaliteli ve iyi çalışıyorlar. Genel olarak kalite hissi gayet iyi.



   Eğlence faktörüne geldiğimizde ise genel olarak Octavia iyi bir motor ve şanzıman ikilisine sahip olduğu için yolda keyif veriyor. Ayrıca standartların üstündeki yol tutuşuyla birlikte performans arayanlara hafif tatlar verebiliyor. Ancak Skoda genel kimliğini bozmuyor ve bu araçta da konforlu sürüşlerin daha eğlenceli olacağını gösteriyor. Biraz fazla gelen yol sesi eğlencenize gölge düşürmek istese de kaliteli ses sistemi size yardımcı oluyor ve konforlu sürüşünüze destek oluyor.

   Sorunsuzluk konusunda Skoda Octavia Volkswagen genleriyle güven veriyor. Yenilenen DSG sistemini kullandığı için herhangi bir DSG sorunu olacağını düşünmüyorum. Kronik bir sorun konuşmak için ise çok erken. Garanti süresi ise 2 yıl olarak belirlemiş.

Maliyet konusuna geldiğimizde ise baz donanımlı 1.2 TSI motora sahip başlangıç modeli 45.490 TL. Dizel için sie başlangıç fiyatı 53.000 TL civarında. DSG eklettiğinizde ise başlangıç fiyatı 57.990 TL'yi buluyor. Gelen olarak sınıfındaki rakiplere baktığımızda Renault Fluence dizel (90 beygirlik versiyon) 51.000 TL'den Focus dizel ise 55.000 TL'den başlıyor. Kardeşi Volkswagen Jetta ise 57.900 TL'den başlıyor. Bu bilgilerle baktığımızda sınıf içinde rekabetçi bir fiyata sahip diyebiliriz. Yakıt tüketimi konusunda ise Start-Stop sisteminin de desteği ile araç fabrika versinie göre şehiriçinde 4.6 litre tüketiyor. Geliştirilmiş 7 ileri DSG'ye sahip modeller manuel vites modellerle aynı tüketim değerlerine sahip. Test sırasındaki tüketimlerime de dayaranarak ayağınıza hakim olduğunuzda 5 litrenin altına inmek çok kolay diyebilirim. Bakım ücretleri ise 300TL ile 400 TL arasında değişiyor.

Bu arabayı kimler alır? Bu otomobilin aile otomobile isteyenler, konforlu bir C sınıfı otomobile binmek isteyenler, Volkswagen kalitesine güvenen fakat C sınıfı bir otomobil alırken Volkswagen'in fiyat politikasını aşırı bulanlar, C sınıfı ancak konfora odaklanmış bir otomobil isteyenler, hem bir hatchbackin pratikliğini hemde bir sedanın geniş hacmini aynı otomobilde bulmak isteyenler, orta yaş düzeyindeki babalar tarafından tercih edeceği düşünüyorum. Ayrıca düşük kullanım maliyetleri ve geniş hacmiyle filoların yeni gözdesi olmaya aday gibi gözüküyor.

Daha geniş bir Octavia bekleyenler yıl sonuna doğru Combi versiyona kavuşacaktır.
Farklı bir Octavia isteyenler ise Scout versiyonu beklemeli.
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2013, 16:22:44 Gönderen: emrecan01 »




Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
detaylı bi çalışma olmuş, teşekkürler.

Ben de bugün samsun asal'a ait bi petrol istasyonunda sergilenen octi ve rapid'i (sadece dıştan) inceledim. Octi çok hoş, jetta'dan güzel bence. Rapid de güzel bi orta boy sedan olmuş. İkisi de alınası arabalar. Ama aralık sezonları beklenmeli gibi...