škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI Elegance Manuel Yol İzlenimleri

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Herkese selamlar,

Biliyorsunuz kısa süre önce Octavia A7 1.6TDI Manuel araç aldım. Araçtaki ekstralar sadece 17'' Teron jant ve platin gri renk farkı. Bayii tanıdık olduğu için aracı Ordu'dan aldım ve salı günü aracımı almak için Ankara'dan yola çıktım. Daha sonra da Ankara'ya getirdim. Bu süre zarfında 750km yol yaptım ve bu aracı almak isteyenler için objektif yorumları yazma gereği hissettim.

Farklı forumlarda ve oto test köşelerinde sıkçıksa bahsedilen ve sorun olarak gösterilen durumlardan başlayarak devam edeceğim.

1- Aracın arka süspansiyonun torsiyon çubuk olması bazılarını yol tutuş konusunda düşündürmüş. Aracı aldığım ilk gün boş yolda  70-80 km hız aralığında sert şerit değiştirmeler yaptım ve arkada bir yol tutuş kaybıi kopma hissetmedim, hatta ESP bile devreye girmedi. Sonra, Samsun çıkışında yol çizgi çalışmaları nedeniyle çizgilerin üzerine aralıklarla kukalar koymuşlardı. Solda yol vermeyen kamyonu sağından geçerken, kamyonun fikir değiştirip üzerime kırması ile tekrar sola geçtim, bunları yaparken de kukalara çarpmamak için oldukça ani kukalar arası slalom yaptım, arka tarafta beni tedirgin eden bir kopma olmadı. Tıpkı ESP devrede gibi araba kendini istediğim şeride oturttu. Kısaca çok çok zorlamadıkça torsiyon çubuğun yol tutuşa negatif etkisini yaşayacak biri olacağını sanmıyorum.

2-Aynı konunun bir de konfora etkisi tartışılmaz. Şahsen ben bunun konfora da negatif bir etkisini hissetmedim. Hatta genel olarak süspansiyon konforundan bahsedersek, süspansiyon oldukça tok ama konfordan ödün vermeden tasarlanmış. Özellikle Opel Insignia ve Astra GTC ile karşılaştırınca darbe emişleri vs daha yumuşak. Çukura vs girince öyle dangur dungur sesler, tıkırtılar gelmiyor. Üstelik benim aracımda 17'' jantlar vardı.

3- Arkadaki şaft tüneli eleştirilmiş. Arkada yolculuk etmediğim için bişi söylemek zor ama genel olarak bakınca rahatsız edici değil. Hatta arka koltuk çok daha düz tasarımlı ve 3. yolcu oldukça rahat edecektir. Tabii bunu gene Insignia ve Astra ya göre söylüyorum. Bu arada bu tüneli eleştirenler için açıklama aynı şasenin 4*4 versiyonlarında da kullanılacak olmasıdır. Mesela aynı sorun Insignia da da var.

4- Başka bir eleştiri koltukların yan desteği ile ilgiliydi. GTC ile karşılaştırdığımda evet GTC kadar sarmıyor, ama bu iyi mi kötü mü? Ben en azından koltuklarda daralmadım. Bazı arkadaşlar yan destek yetersizliği nedeniyle virajlarda koltuklarda kaydıklarını söylemişler. Anlattığım slalom olayları da dahil ben böle bir durumla hiç karşılaşmadım. Bence döşemeler olsun, koltuğun yumuşaklık ayarı olsun, yan destekler olsun gayet başarılı ve konfora dönük. Tek sorun açık rengi temiz tutmanın zorluğu.

5- Gelelim benim en çok düşüdüren olaya, yani performansa. 180HP lik GTC ve Insignia kullanıcısı olarak Octi nin beni üzmediğini söyleyebilirim. Tabii bu araçtan neler beklediğinize bağlı. Dip gaz yapıpı max torku ürettiği devirler arasında araç çok güzel devirlenip hızlanıyor, sanki bu devirler arasında tork boost varmış gibi. Ama daha üst devirlerde bu hızlanma isteğinde düşüş oluyor. Ben sürekli klima açıkken kullandım, ne düzlüklerde ne de yokuş sollamalarında üzdü beni. Bir de sanki klima farklı bir motora bağlıymış gibiydi. Özellikle yokuşlarda kapatıp sonrasında açtım ve klima açılması çekişte bir düşüklük yaratmadı. Oysa bahsettiğim düşüşü GTC hissedebiliyorum. Kullanım boyunca şehir içleri geçişleri hariç 110-115 e sabitledim ve yağ gibi geldim. Ankara çevre yolunda arkadan gelen bir Volvo S40 ın sıkıştırmasıyla 120 ile giderken biraz asıldım ve sorunsuz olarak hemen 145 lere çıktı. ROdajda olduğum için daha üst hızlara çıkarmadım.

6-Bir önceki madde de dedim ya ne beklediğinize bağlı diye. Öyle milletle kapışılacak, gücünü gösteriim diyeceğiniz bir araç da değil ama. Mesela bir ışıkta Opel Vectra A kasa ile (sanırım 110hp lik di) kalktık ben kafa kaldırdım ama araç sonra beklediğim kadar hızlanamadı. Buna rağmen opeli geçtim ama anladım ki daha fazla perf isteyener için yazılım şart. Veya daha spnra gelecek 110 lukları beklemek. Ama araç gider haldeyken 1.6 benzinlilerden çok daha iyi, özellikle hızlnam konusunda. Delice civarında sollM yPrken tamponuma dayanan bir önceki kasa Civic ben gaza asılınca kendisi de hızlanmasına rağmen aynamda biranda kayboldu :)

6- Yalnız bu izlenimleri araçta tek kişi, ve kısmen boş bagajla edindim. Araç dolu bagaj ve içinde 2-3 kişiyle biraz daha zorlabilir.

7- Bu macera sonunda 85km lik ortalama hız ile 4.7lt lik ortalama tüketimim oldu. 750km lik yol sonunda yarım deponun altına düştüm ama menzin hala 320km gösteriyor :)

8- Radyo sorununa bakamadım. Elemanlar 1-2 kanal ayarlamış, onlar da iyi çektiği için sorun yok gibiydi. Ankara da 1-2 kanal ayarlayıp denedikten sonra görüşlrimi paylaşırım.

9- Aynalar küçük değil ama evet kör nokta sorunu var. Üçgenimsi yapısı nedeniyle bazen öyle bir an geliyor kiarkanızdaki koca araç birden bire kaybolabiliyor. Bu nedenle aynalara alışmak çok çok önemli.

10- Bazı durumlarda yüksek hızlarda rüzgar sesi geliyor ama rahatsız edici değil. Ama zaten dediğim gibi bu bazı durumlarda oluyor. Onun dışında gayet sessiz. Motor sesi dizel gibi değil, birazcık tok ses veren egzosuyla oynanmış benzinli gibi. Zaten bunu da ilk kalkışlarda duyuyorsunuz. Onun dışında kabinde motor sesi yok.

11- Yalıtım başarılı yol düzgünse içeri yol sesi almıyor. Ancak bozuk veya kalitesiz asfalt ise lastik sesi gelebiliyor. Gerçi bunu çamurluk içlerine yalıtım malzemesi kaplatarak çözebilirsiniz.

Bunun dışında genel olarak:

Start stop sıkıcı değil. 1.vitese atınca gecikme olmadan çalışıyor. Ama bu motor için ne kadar sağlıklı orası tartışılır. Sanırım iptal edeip kullanacağım.

Ses sistemi çok kaliteli. Bas ve tizleri çok net. Üstelik ses arttıkça bozulma olmuyor.

Maxi Dot çok bilgilendirici. Bir çok özelliği kumanda edibiliyorsunuz. Yalnız 2 olumsuz yönü var, ilki bu ayarları yaparken dalıp yolu tamamen unutmanız mümkün. Kısaca araba hareket halindeyken çok oynamayın :). 2. si de ekran pozisyonu bakımından bilgilere bakmak istediğinizde yine gözünüzü yoldan ayırmak zorunda kalıyorsunuz. GTC de bu bilgiler Bolero'ya göre daha yukarı konumlandırılan yol bilgisayarında veriliyor ve hem yolu hem bilgileri rahatlıkla görebiliyorsunuz.

Sonuç olarak benim gibi spor araç tutukunu birinin bile hoşuna giden bir araç yapmışlar. Piyasadaki diğer rakipleri ile karşılaştırınca da aynı fiyata daha fazla donanım, güvenlik ve hacim sunuyor. Kısacası aldığıma hiç pişman olmadım. Herkese tavsiye ederim


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı 1071

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 55
    • Profili Görüntüle
Bir nefeste okudum teşekkürler. Yeni araç alan arkadaşlar lastik basınçlarını kontrol etsinler. Benim lastik basınçlarım 50 psi ayarlamışlar.
Benim araçlar ilgili birkaç hayal kırıklığım var; bunları paylaşmak isterim
Bunlardan birinicisi ülkemize gelen bolero ekran. Amundsten veya columbus ekran gelmiyor. Bu ikisinde navigason ve video oynatma özelliği var. Bizim boleroda hemen hemen hiçbirşey yok.
İkinci olarak koltuk altında ikaz yeleği, yolcu kapısı gözündeki çöp kutusu ve buz kazıyıcı benzin kapağından çıkmıyor, 3-5 tl lik birşey neden koymazlar anlamadım. Firma söylemi olan "Simply clever" e hiç uygun değil. Aracı tanıtırken bunların hepsini reklamda kullandılar.
3. olarak skoda.com.tr de aracın tanıtımındaki tüm resimlerde ön park sensörleri mevcut ama aldığımız araçlarda bu yok.
şerit değiştirme asistanı var diye aldım, oda yokmuş. skoda.com.tr sayfasında * olarak gösterilen yazılar opsiyoneldir diyor ama bu yazıda * görmediğimiz için standart donanım olarak algılamıştım. Ama oda yok..
Aracı çok sevdim. Çok araştırdım. Servise uzaklığım sebebiyle aracı direk başında inceleme imkanım kısıtlı olduğundan hep internet ve skoda sayfasından araştırdım ince detaylarını ama bu detayların olmayışı beni çok üzdü.
Bunun haricinde beni ne performansı ne konforu ne yakıtı üzdü.
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2013, 14:00:00 Gönderen: 1071 »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Hayırlı olsun.
Kazasız belasız İnşaallah.
Alıntı yapılan: viperking;437890
...1- Aracın arka süspansiyonun torsiyon çubuk olması bazılarını yol tutuş konusunda düşündürmüş. Aracı aldığım ilk gün boş yolda  70-80 km hız aralığında sert şerit değiştirmeler yaptım ve arkada bir yol tutuş kaybıi kopma hissetmedim, hatta ESP bile devreye girmedi. Sonra, Samsun çıkışında yol çizgi çalışmaları nedeniyle çizgilerin üzerine aralıklarla kukalar koymuşlardı. Solda yol vermeyen kamyonu sağından geçerken, kamyonun fikir değiştirip üzerime kırması ile tekrar sola geçtim, bunları yaparken de kukalara çarpmamak için oldukça ani kukalar arası slalom yaptım, arka tarafta beni tedirgin eden bir kopma olmadı. Tıpkı ESP devrede gibi araba kendini istediğim şeride oturttu. Kısaca çok çok zorlamadıkça torsiyon çubuğun yol tutuşa negatif etkisini yaşayacak biri olacağını sanmıyorum.

2-Aynı konunun bir de konfora etkisi tartışılmaz. Şahsen ben bunun konfora da negatif bir etkisini hissetmedim. Hatta genel olarak süspansiyon konforundan bahsedersek, süspansiyon oldukça tok ama konfordan ödün vermeden tasarlanmış. Özellikle Opel Insignia ve Astra GTC ile karşılaştırınca darbe emişleri vs daha yumuşak. Çukura vs girince öyle dangur dungur sesler, tıkırtılar gelmiyor. Üstelik benim aracımda 17'' jantlar vardı.
Firmadaki bir önceki kasa Jetta' da da arkada sabit aks var. Jetta ile 80-90km/s ile çizdiğim yayı Peugeot 508SW ile çizemiyorum, arkasını bırakmaya meylediveriyor. Kaldı ki gene konforu Peugeot' dan daha iyi.
Alıntı yapılan: viperking;437890
...Maxi Dot çok bilgilendirici. Bir çok özelliği kumanda edibiliyorsunuz. Yalnız 2 olumsuz yönü var, ilki bu ayarları yaparken dalıp yolu tamamen unutmanız mümkün. Kısaca araba hareket halindeyken çok oynamayın...
Aracın tekerlekleri dönmeye başladığı anda Jetta' da ayar yapmak kesinlikle mümkün olmuyor. Onun haricindeki bilgiler için evet yolu unutmak çok kolay oluyor.


Çevrimdışı haberci

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 525
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Güle güle kullanın, emeğinize sağlık.
Düşünenler için yararlı olacak bilgiler var..


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
İleride mutlaka Columbus'u dışarıdan temin etme imkanı olacaktır.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 1071;437898
Bunlardan birinicisi ülkemize gelen bolero ekran. Amundsten veya columbus ekran gelmiyor. Bu ikisinde navigason ve video oynatma özelliği var. Bizim boleroda hemen hemen hiçbirşey yok.

Aracı incelemeye gittiğimde, ordaki satış elemanı Bolero'da artık video oynatabiliyor demişti ama deneyemedim. Oynatmıyor muymuş?


Çevrimdışı hbucak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;437953
Aracı incelemeye gittiğimde, ordaki satış elemanı Bolero'da artık video oynatabiliyor demişti ama deneyemedim. Oynatmıyor muymuş?
Video dosyalarını açmıyor sadece müzik dosyalarını açıyor.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Bugün arabamı yıkatmaya gittim. Yolda radyo olayını denedim. Gerçekten de yayını iyi olmayan kanallarda cızırtılar var. Ama bilindik kanalları dinliyorsanız bir sorun yok, gayet net ve kaliteli çekiyor.

bu arada bahsetmeyi unuttum sanırım cruze control a çok alışamadım. En son hızı hafızıya alıyor ve cruze u tekrar devreye soktuğunuzda bu hıza geliyor. Örneğin 110 a ayarlamışsam şehir içinde 70 e sabitleyip cruze a geçtiğimde yeniden 70'den 110'a çıkıyor.  bir şekilde hafızaya almasını önlemek gerek. Belki bu özelliği vardır ama ben henüz çözemedim. Cruze da beğendiğim bir özellik debriyaja bassanız dahi devreden çıkmıyor. Belirli bir hızda yolun durumuna göre vites düşürüp yükseltseniz dahi aynı hızda çalışmaya devam ediyor. GTC de debriyaja bastığınız anda cruze devreden çıkıyordu.

İlk yapılacaklar arasında jant-lastik alırım demiştim ama 17'' Teronlar gayet güzel duruyor. Tek sorun çamurlukla lastik arası mesafe çok. 18 hatta 19 da alsanız dolacak gibi değil. Tek çare spor yay almak ki o zaman da aracın konforu maalesef olumsuz etkileniyor. Sanırım bu araca yapılabilecek en iyi dokunuş ECU kırıldığında yazılım yüklemek olacaktır.


Çevrimdışı melo_32_75

  • ST Bursa
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 419
    • Profili Görüntüle
aracınız hayırlı olsun yakıt tüketim değerlerini paylaşırmısınız ?


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
hayırlı olsun.anlatımınız da gayet bilgilendirici olmuş.
5 vites olmasının dezavantajı oluyor mu?


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Yakıt tüketimim bahsettiğim yol boyunca 4.7 lt oldu. Şehir içinde şimdilik A7 yi çok kullanmıyorum, GTC yi satana kadar hevesimi aliim die :)

5. Vites olmasının çok dezavantajını görmedim. Ancak Rodaj dolup da yüksek hız ve devirlere çıktığımda 6. vitesi arar mıyım bilmiyorum.

Bundan önceki dizel aracım 1.3 CDTI olmasına rağmen 6 vitesti ve hem perf hem ekonomi adına çok rahatlık sağlıyordu 6. vites


Çevrimdışı 1071

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 55
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;437966
Bugün arabamı yıkatmaya gittim. Yolda radyo olayını denedim. Gerçekten de yayını iyi olmayan kanallarda cızırtılar var. Ama bilindik kanalları dinliyorsanız bir sorun yok, gayet net ve kaliteli çekiyor.

bu arada bahsetmeyi unuttum sanırım cruze control a çok alışamadım. En son hızı hafızıya alıyor ve cruze u tekrar devreye soktuğunuzda bu hıza geliyor. Örneğin 110 a ayarlamışsam şehir içinde 70 e sabitleyip cruze a geçtiğimde yeniden 70'den 110'a çıkıyor.  bir şekilde hafızaya almasını önlemek gerek. Belki bu özelliği vardır ama ben henüz çözemedim. Cruze da beğendiğim bir özellik debriyaja bassanız dahi devreden çıkmıyor. Belirli bir hızda yolun durumuna göre vites düşürüp yükseltseniz dahi aynı hızda çalışmaya devam ediyor. GTC de debriyaja bastığınız anda cruze devreden çıkıyordu.

İlk yapılacaklar arasında jant-lastik alırım demiştim ama 17'' Teronlar gayet güzel duruyor. Tek sorun çamurlukla lastik arası mesafe çok. 18 hatta 19 da alsanız dolacak gibi değil. Tek çare spor yay almak ki o zaman da aracın konforu maalesef olumsuz etkileniyor. Sanırım bu araca yapılabilecek en iyi dokunuş ECU kırıldığında yazılım yüklemek olacaktır.

Hız sabitleyici çubuğunun üzerinde bir mandal var orayı cancel e getirdiğinizde sıfırlanıyor. Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam aşağı veya yukarı tuşuna uzun bastığınızda da o anki hıza sabitliyerek önceki hızı değiştirebiliyorsunuz.