Herkese selamlar,
Biliyorsunuz kısa süre önce Octavia A7 1.6TDI Manuel araç aldım. Araçtaki ekstralar sadece 17'' Teron jant ve platin gri renk farkı. Bayii tanıdık olduğu için aracı Ordu'dan aldım ve salı günü aracımı almak için Ankara'dan yola çıktım. Daha sonra da Ankara'ya getirdim. Bu süre zarfında 750km yol yaptım ve bu aracı almak isteyenler için objektif yorumları yazma gereği hissettim.
Farklı forumlarda ve oto test köşelerinde sıkçıksa bahsedilen ve sorun olarak gösterilen durumlardan başlayarak devam edeceğim.
1- Aracın arka süspansiyonun torsiyon çubuk olması bazılarını yol tutuş konusunda düşündürmüş. Aracı aldığım ilk gün boş yolda 70-80 km hız aralığında sert şerit değiştirmeler yaptım ve arkada bir yol tutuş kaybıi kopma hissetmedim, hatta ESP bile devreye girmedi. Sonra, Samsun çıkışında yol çizgi çalışmaları nedeniyle çizgilerin üzerine aralıklarla kukalar koymuşlardı. Solda yol vermeyen kamyonu sağından geçerken, kamyonun fikir değiştirip üzerime kırması ile tekrar sola geçtim, bunları yaparken de kukalara çarpmamak için oldukça ani kukalar arası slalom yaptım, arka tarafta beni tedirgin eden bir kopma olmadı. Tıpkı ESP devrede gibi araba kendini istediğim şeride oturttu. Kısaca çok çok zorlamadıkça torsiyon çubuğun yol tutuşa negatif etkisini yaşayacak biri olacağını sanmıyorum.
2-Aynı konunun bir de konfora etkisi tartışılmaz. Şahsen ben bunun konfora da negatif bir etkisini hissetmedim. Hatta genel olarak süspansiyon konforundan bahsedersek, süspansiyon oldukça tok ama konfordan ödün vermeden tasarlanmış. Özellikle Opel Insignia ve Astra GTC ile karşılaştırınca darbe emişleri vs daha yumuşak. Çukura vs girince öyle dangur dungur sesler, tıkırtılar gelmiyor. Üstelik benim aracımda 17'' jantlar vardı.
3- Arkadaki şaft tüneli eleştirilmiş. Arkada yolculuk etmediğim için bişi söylemek zor ama genel olarak bakınca rahatsız edici değil. Hatta arka koltuk çok daha düz tasarımlı ve 3. yolcu oldukça rahat edecektir. Tabii bunu gene Insignia ve Astra ya göre söylüyorum. Bu arada bu tüneli eleştirenler için açıklama aynı şasenin 4*4 versiyonlarında da kullanılacak olmasıdır. Mesela aynı sorun Insignia da da var.
4- Başka bir eleştiri koltukların yan desteği ile ilgiliydi. GTC ile karşılaştırdığımda evet GTC kadar sarmıyor, ama bu iyi mi kötü mü? Ben en azından koltuklarda daralmadım. Bazı arkadaşlar yan destek yetersizliği nedeniyle virajlarda koltuklarda kaydıklarını söylemişler. Anlattığım slalom olayları da dahil ben böle bir durumla hiç karşılaşmadım. Bence döşemeler olsun, koltuğun yumuşaklık ayarı olsun, yan destekler olsun gayet başarılı ve konfora dönük. Tek sorun açık rengi temiz tutmanın zorluğu.
5- Gelelim benim en çok düşüdüren olaya, yani performansa. 180HP lik GTC ve Insignia kullanıcısı olarak Octi nin beni üzmediğini söyleyebilirim. Tabii bu araçtan neler beklediğinize bağlı. Dip gaz yapıpı max torku ürettiği devirler arasında araç çok güzel devirlenip hızlanıyor, sanki bu devirler arasında tork boost varmış gibi. Ama daha üst devirlerde bu hızlanma isteğinde düşüş oluyor. Ben sürekli klima açıkken kullandım, ne düzlüklerde ne de yokuş sollamalarında üzdü beni. Bir de sanki klima farklı bir motora bağlıymış gibiydi. Özellikle yokuşlarda kapatıp sonrasında açtım ve klima açılması çekişte bir düşüklük yaratmadı. Oysa bahsettiğim düşüşü GTC hissedebiliyorum. Kullanım boyunca şehir içleri geçişleri hariç 110-115 e sabitledim ve yağ gibi geldim. Ankara çevre yolunda arkadan gelen bir Volvo S40 ın sıkıştırmasıyla 120 ile giderken biraz asıldım ve sorunsuz olarak hemen 145 lere çıktı. ROdajda olduğum için daha üst hızlara çıkarmadım.
6-Bir önceki madde de dedim ya ne beklediğinize bağlı diye. Öyle milletle kapışılacak, gücünü gösteriim diyeceğiniz bir araç da değil ama. Mesela bir ışıkta Opel Vectra A kasa ile (sanırım 110hp lik di) kalktık ben kafa kaldırdım ama araç sonra beklediğim kadar hızlanamadı. Buna rağmen opeli geçtim ama anladım ki daha fazla perf isteyener için yazılım şart. Veya daha spnra gelecek 110 lukları beklemek. Ama araç gider haldeyken 1.6 benzinlilerden çok daha iyi, özellikle hızlnam konusunda. Delice civarında sollM yPrken tamponuma dayanan bir önceki kasa Civic ben gaza asılınca kendisi de hızlanmasına rağmen aynamda biranda kayboldu
6- Yalnız bu izlenimleri araçta tek kişi, ve kısmen boş bagajla edindim. Araç dolu bagaj ve içinde 2-3 kişiyle biraz daha zorlabilir.
7- Bu macera sonunda 85km lik ortalama hız ile 4.7lt lik ortalama tüketimim oldu. 750km lik yol sonunda yarım deponun altına düştüm ama menzin hala 320km gösteriyor
8- Radyo sorununa bakamadım. Elemanlar 1-2 kanal ayarlamış, onlar da iyi çektiği için sorun yok gibiydi. Ankara da 1-2 kanal ayarlayıp denedikten sonra görüşlrimi paylaşırım.
9- Aynalar küçük değil ama evet kör nokta sorunu var. Üçgenimsi yapısı nedeniyle bazen öyle bir an geliyor kiarkanızdaki koca araç birden bire kaybolabiliyor. Bu nedenle aynalara alışmak çok çok önemli.
10- Bazı durumlarda yüksek hızlarda rüzgar sesi geliyor ama rahatsız edici değil. Ama zaten dediğim gibi bu bazı durumlarda oluyor. Onun dışında gayet sessiz. Motor sesi dizel gibi değil, birazcık tok ses veren egzosuyla oynanmış benzinli gibi. Zaten bunu da ilk kalkışlarda duyuyorsunuz. Onun dışında kabinde motor sesi yok.
11- Yalıtım başarılı yol düzgünse içeri yol sesi almıyor. Ancak bozuk veya kalitesiz asfalt ise lastik sesi gelebiliyor. Gerçi bunu çamurluk içlerine yalıtım malzemesi kaplatarak çözebilirsiniz.
Bunun dışında genel olarak:
Start stop sıkıcı değil. 1.vitese atınca gecikme olmadan çalışıyor. Ama bu motor için ne kadar sağlıklı orası tartışılır. Sanırım iptal edeip kullanacağım.
Ses sistemi çok kaliteli. Bas ve tizleri çok net. Üstelik ses arttıkça bozulma olmuyor.
Maxi Dot çok bilgilendirici. Bir çok özelliği kumanda edibiliyorsunuz. Yalnız 2 olumsuz yönü var, ilki bu ayarları yaparken dalıp yolu tamamen unutmanız mümkün. Kısaca araba hareket halindeyken çok oynamayın
. 2. si de ekran pozisyonu bakımından bilgilere bakmak istediğinizde yine gözünüzü yoldan ayırmak zorunda kalıyorsunuz. GTC de bu bilgiler Bolero'ya göre daha yukarı konumlandırılan yol bilgisayarında veriliyor ve hem yolu hem bilgileri rahatlıkla görebiliyorsunuz.
Sonuç olarak benim gibi spor araç tutukunu birinin bile hoşuna giden bir araç yapmışlar. Piyasadaki diğer rakipleri ile karşılaştırınca da aynı fiyata daha fazla donanım, güvenlik ve hacim sunuyor. Kısacası aldığıma hiç pişman olmadım. Herkese tavsiye ederim