škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Pedal sesi.com'dan alıntı..

0 Üye ve 8 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
İnternette gezinirken hoşuma gitti.Tümünü inceledim.Tabi irfan abide aklıma geldi pisikinetten dolayı :D  Bisiklet ile gezi zevkli olsa gerek.. Ama riskinide düşünmüyor değil insan..O kadar rampa, yolda köpek olur, iki ayaklı hayvanlar olur vs..Ama macera olarak güzel..




9. gün : Kastamonu - Seydiler - Küre - İnebolu
3 Ağustos 2005 Çarşamba


Bir gün öncesinde Necati Bey’le Hopa’da vedalaşmıştık. O Gürcistana geçip Batuma kadar gidecekti... Ben de Kastamonuya gidecek, 92 km’lik inişli çıkışlı Kastamonu - İnebolu arasını bisikletle geçecektim...

Metro Turizm’e ait otobüse bisikletle Rize’den hiç sorun olmadan bindim. Hatta binerken her iki Kaptanla bisiklet üzerine sohbet bile ettik. Otobüs saat 22:00 de hareket etti. Son anda bilet aldığım için arabanın en arkasında 43 numarada oturuyorum ve araba tamamen dolu...

Samsun’a kadar en arkada kıpırdayamadan biraz sıkıntılı bir yolculuk yaptım. Camdan sabaha kadar çakan şimşekleri seyrettim. 06:30’da Samsun’daydık ve burada yolcuların yarısı indi... Samsun’dan sonra, en arkada olmama rağmen bugüne kadar yaptığım en rahat yolculuğu yaptım...

Otobüs, Samsun, Kavak, Havza, Vezirköprü, Durağan, Boyabat, Hanönü ve Taşköprü’den geçerek 15 saatlik bir yolculuktan sonra Kastamonu’ya ulaştı. Samsundan sonra gündüz yolculuğu olduğu için yol güzergahını da izleme imkanım oldu. Otobüs Vezirköprü - Durağan arasında Kızılırmak üzerinde kurulu Altınkaya Barajı boyunca iki saat kadar yol aldı... Hemen notu verdim, burası tam bir bisiklet parkuru...

Saat 12:30’da Kastamonu’da otobüsten indim... Bisikleti otobüsün bagajından çıkarmak, çantaları yüklemek, üstümü değiştirmek 20-25 dakikamı aldı... Terminalden çıkıp kavşaktan İnebolu istikametine döndüğümde ise saat 13:00 oldu... Aslında yemek yemem lazım ama, şehir merkezine gitmek bana bir saat kaybettirecek...

Ardeşen’deki yağmurlu havaya inat, bugün Kastamonu’da hava güneşli ama çok rüzgarlı... Bu arada km saatimin çalıştığını görüyorum. İçindeki buğu da kaybolmuş, demek ki ıslanınca sapıtıyor... Bu beni çok sevindiriyor. İnsan bisiklet sürerken hızını ve yaptığı km’yi göremezse sağır gibi oluyor...

İstediğim gibi süratli gidemiyorum. Çünkü rüzgar tam cepheden kuvvetli esiyor. Birkaç km gittikten sonra bir benzincinin marketinden bisküvi türü yiyecek ve su alıyorum... Yiyecekleri ayaküstü mideye indirdikten sonra tekrar yola çıkıyorum.

Aslında bu yoldan eşim İnebolulu olduğu için defalarca otobüsle geçmiştim. Küre’ye kadar pek fazla çıkış olmadığını sanıyordum, ama yanılmışım. Araçların içinde yolun eğilimi pek anlaşılmıyor... Dümdüz Doğu Karadeniz yolları ile bu yol arasında derler ya ‘dağlar kadar fark var’...

Hava 20:00’ye doğru karardığı için acele etmem gerekiyor. 7 saatim var ama buna karşılık çok ciddi çıkışları olan neredeyse 100 km’ye yakın yolum var... Daha Devrekani kavşağına gelmeden rüzgarın da etkisiyle yokuşlar beni etkilemeye başladı.

İnişlerde ise, rüzgar yüzünden 25 km’den fazla sürat yapamıyorum. Bu yolu bisikletle geçmeyi düşündüğümde rüzgarı hiç hesaplamamıştım. Rüzgar hafif sağ yönden çok kuvvetli esiyor ve kulaklarımda ıslık çalıyor... Arkamdan gelen araçların seslerini bile duyamıyorum.

Rüzgarın ön tekerleğin telleri arasından geçtiğini hissediyorum... Zaman zaman dengemi bozuyor. İstanbul’da bisikletlerinin tellerine tencere kapağı gibi kapaklar takan çocuklar görüyordum. Böyle bisikletler bu rüzgarda hemen yere kapaklanır...

Tabelaya göre 1210 rakımlı Oyrak Geçidi’nden geçiyorum. Buraya kadar 22,84 km yol gelmişim. Saate bakıyorum 15:18 olmuş. Daha 70-75 km var. Bu yolda 8-9 km ciddi bir çıkışın, 22 km de ciddi bir iniş olduğunu biliyorum...

Devrekani kavşağını geçtikten sonra Seydiler’e geliyorum. Şimdi de 30. km’deyim, saat 15:42... Şehrin sokaklarında 1-2 fotoğraf çektikten sonra tekrar ana yola çıkıyorum. 34. km’de Cide kavşağından geçiyorum. Seydiler’den Cide’ye gitmek ilerideki gezi planlarım arasında yer alıyor... Yol şimdilik hafif iniş ve çıkışlarla devam ediyor...

39. km’de Ödemiş köyünden geçerken ciddi tırmanışlar yeniden başlıyor... Saat 16:27, zaman gittikçe daralıyor. 22 km’lik bir iniş var, onu saymazsam 40 km kaldı diye kendi kendimi ikna etmeye çalışıyorum. Ama çıkışlarda, rüzgar da yabana atılacak gibi değil...

Bu arada telefonum çalıyor. Telefonum genellikle hep yokuş çıkarken çalıyor. Durup, çantadan telefonu çıkarıncaya kadar da susuyor. Yine öyle oluyor. Bakıyorum evden aramışlar. Ben arıyorum ama ulaşamıyorum. Muhakkak şu anda neredesin diye soracaklardır...

Epey tırmandıktan sonra yolun kenarındaki tabeladan Masruf Geçidi’nden geçtiğimi anlıyorum Rakım 1250 m., 49. km’deyim. Saat 17:18... Burası haritada Ecevit Geçidi olarak görünüyor...  

Üç saat sonra hava kararacak. Oysa daha yolun yarısı... Bir taraftan da düşünüyorum. Ön farım var, arka sinyalim de... Ama arka sinyali bisiklete bağlayan plastik bağlantı kırılmıştı. Bir şekilde sinyali çantalara tutturmam gerekiyor. Naylon torbaya koyar çantalara bağlarım diye düşünüyorum...

Ya da hava kararınca geziyi yarıda bırakarak Küre’de bir minibüse binerim diyorum... Sonra da ‘hayır hayır’ yetişebilirim diyorum ve pedallara daha gayretle basıyorum... Yola devam edeceğim...

Küre yol ayrımına geldiğim zaman saat 17:56 olmuştu. Moralim biraz düzeliyor... 60. km’deyim, 35-40 km yolum var ama önümdeki tek engel hatırı sayılır 7-8 km’lik bir çıkış... Bunun dışında deniz seviyesine kadar hep ineceğim... Bu arada rüzgar bıçak gibi kesiliyor.

Küre şehir merkezine girip, girmemekte kararsız kalıyorum. Sonunda vakit kaybetmemek için şehir merkezine girmeden ana yoldan devam ediyorum. Uzaktan Küre’nin resimlerini güneş ters olmasına çekmeye çalışıyorum. Şimdi yol Küre Çayı’na kadar inişte...

Küre Çayı’nı geçip, son tırmanışa başladığımda saat 18:26 olmuştu. 67,36 km yol gelmişim, 5,5 saattir yoldayım. Aslında yolculuk bir gece öncesinde başlıyor. Artık kendi kendime konuşuyorum. ‘Hayır hayır 8 gündür devam ediyor’ diye, kendi kendime yanıt veriyorum...

Yolun bu kesiminde yol genişletme çalışmaları var. Yola ince mıcır sermişler. Bisikletin lastikleri bu mıcıra gömülüyor. 6-7 km hızla tırmanıyorum. Zaman zaman geçen araçlar yüzünden toz bulutu içinde kayboluyorum. 6-7 km hızla bu yokuş nasıl bitecek. En kötü ihtimal 1 saatte tırmanırım diyorum.

Yol inşaatını geçiyorum ama tırmanış hala sürüyor. Tırmanış sırasında yolun kenarını inceliyorum... Tüm seyahatim boyunca arabalardan atılan boş bira kutuları, ped şişeler, meyve suyu şişeleri, sigara paketleri, hatta çocuk bezleri yolların kenarlarını çöplük yapmış. Burada da aynı şeyleri görüyorum...

Saat 19:46’da zirveye ulaşıyorum. Tabelada Çuha Doruğu Rakım 995 m yazılı. Hava karardı ama, artık İnebolu’ya geldim diyebilirim... Bundan sonrası tam 22 km İnebolu’ya kadar hep iniş... Geçtiğimiz yıl bisikletle 22+6 km tırmanarak İnebolu’dan Küre’ye geldiğim için bu yolu iyi biliyorum... Çok virajlı yolda hızla inerken üşüdüğümü hissediyorum.

Saat 20:30’da İnebolu’ya geldiğimde hava iyice kararmıştı. Tam 92,78 km yol gelmişim. Kendi kendime çok şükür bu geziyi de kazasız belasız bitirdim diyorum.

Kendime ödül olarak bira almak için bir büfeye gidiyorum. Büfeci bisikletle beni görünce, Sarp’tan döndünüz mü diye soruyor. Ben şaşırıyorum. ‘Nereden biliyorsun?’ diyorum. ‘İnebolu Gazetesi’nde haberiniz çıktı’ diyor ve gazeteyi gösteriyor.

Karadeniz turunun başlangıcında, İnebolu’dan çıkarken İnebolulu gazeteciler yapacağımız gezi hakkında bilgi almış, resim çekmişlerdi. Şimdi İnebolu’da bizi tanımayan yok gibi. Bisiklet gezilerime pek hoş bakmayan kayınpederim bile yazıda adı geçtiği için artık kahveye keyifle gidiyor...

Şimdilik Karadeniz turu sona erdi ama, bir hafta sonra tekrar Rize’ye gideceğim ve otobüsle geçtiğimiz Samsun - Rize arasını bisikletle geçerek bu yılki Karadeniz turunu tamamlayacağım.

Ama bu tura başlamadan önce yaptığım 108 km’lik inişleri çıkışları bol İnebolu - Cide yolculuğu da var...



Karadeniz Turu... 9. gün : Kastamonu - Seydiler - Küre - İnebolu (3 Ağustos 2005 Çarşamba)

Kastamonu’dan çıkış : 13:00
İnebolu’ya varış : 20:30
Yapılan km : 92,78 km
Ortalama hız : 15 km/saat
En yüksek hız : 55 km/saat
Bisiklet üzerinde geçen süre : 6:10:01 km/saat
Turun 9. gününde toplam yapılan km : 660,68 Km


Seydilere doğru tırmanışlar başlıyor...


Orda bir köy var uzakta...


Tırmanışlar sürüyor...


Devrekani kavşağı...


Seydiler girişi...


Seydiler şehir merkezi...


Cide kavşağı...


Bitmek bilmeyen tırmanışlar...


Dikkat geyik çıkabilir...


Küreye doğru...


Masruf Geçidi... Haritalarda Ecevit Geçidi olarak yer alıyor...


Küre inişi...


Geri planda Küre...


Eski Küre Köprüsü...


Ersizlerderesi Kanyonu...


Çuhadoruğuna doğru yol inşaatı ile karşılaşıyorum... Mıcırlı yolda tırmanış çok zor...


Yol düzeliyor ama, tırmanış sürüyor...


Çuhadoruğu Geçidi...


İnebolu (daire içinde görülen yer), uzaktan görünüyor...


Hava yavaş yavaş kararıyor...


Vadiyi yavaş yavaş sis basıyor...


Yenigün Tünelini karanlıkta geçiyorum...


İnebolu girişi...

Süleyman Şatır
satir.suleyman@gmail.com
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Amatör ruh, profesyonel iş. Motorla yapacağım bunu inşallah seneye...


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ero__;36671
Amatör ruh, profesyonel iş. Motorla yapacağım bunu inşallah seneye...


Motoru sevmem, tırsarım ama bisikletle 15 km hızla ilerleyeceğime motorla 30 km hızla yavaş yavaş ilerlerim..Rahat rahat gezerim..

Nasıl bir motor kullanacaksın Erhan?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
babamın yanında çalışan bir abi var, moto-mania adam, burdan kazakistan-gürcistan yaptı motoruyla geri geldi :hanz:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;36683
babamın yanında çalışan bir abi var, moto-mania adam, burdan kazakistan-gürcistan yaptı motoruyla geri geldi :hanz:
l

Şöyle maceraperest arkadaşlarım niye yok benim ya :hanz: Beraber giderdik ne güzel :D

Sırf şehirdışı maceraları için motor almayı isterim..Scooter tarzı bile olsa pır pır gideriz valla :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;36686
l

Şöyle maceraperest arkadaşlarım niye yok benim ya :hanz: Beraber giderdik ne güzel :D

Sırf şehirdışı maceraları için motor almayı isterim..Scooter tarzı bile olsa pır pır gideriz valla :D


yolun yarısında ağlamaya başlarız kanımca, pek öyle değil sanki??:confused::confused:

:kiki:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;36690
yolun yarısında ağlamaya başlarız kanımca, pek öyle değil sanki??:confused::confused:

:kiki:

Yanımda savunma aleti (silah, biber gazı vs..) Olsun sıkıntı yok..Türkiyem içinde Güneydoğu anadolu ve doğu anadolu hariç diğer bölgelere tırsmadan giderim..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;36695
ondan değil be abi o motorda o yol çekilir mi :D


Macera işte çekilir çekilir :D  

Rahatıma düşkünüm diyen alsın arabasını turlasın o zaman :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
benimde bu tarz isleri seven bi hocm wardı bmw gs motryla gezmdgı yer yoktu ama bu tarz bir bisiklet full donanım en az 1500-2000 tl ye mal olur onun yerıne touring tarzı ikinci el bir motor alıp gezmek daha mantıklı:)


ahmettatlı

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;36708
benimde bu tarz isleri seven bi hocm wardı bmw gs motryla gezmdgı yer yoktu ama bu tarz bir bisiklet full donanım en az 1500-2000 tl ye mal olur onun yerıne touring tarzı ikinci el bir motor alıp gezmek daha mantıklı:)
:+1::ok: bkz. yamaha majesty 400


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
toto loto moto bişiler çıksa V6 bi Goldwing alırdım :hanz:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30169
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
İyi bir ekipman ve antrenmanlı bacaklar olmazsa çile olur, bir de sana denk bir adam olacak, yoksa onu beklemekten sıkılırsın...
 
2 kişi olarak Akdeniz turu (Turgut Reis - Alanya) yapmıştık bir yaz. Bir de Kapıdağı Yarımadası turumuz vardır bu şekilde çantalı-yüklü olarak. Çok keyiflidir ama dediğim gibi ekipman ve bacaklar iyi olacak ;)
 
Köpekten korkma, sadece havlar, dönen bacağa atlamadı yıllardır, en güzeli mataradan bir fıs su sık, kaçacak delik arıyor o zaman nedense :D
 
Tur bisikletim buydu, tabi asfalt için ince lastikler kullandık. Çok foto var elimde ama dijital değil. Aktarmak kolay olmuyor :)
6061 uzay mekiği alüminyumu, ömür boyu garantili, el yapımı gövde. CNC ile frezelenmiş orta göbek dişlisi vs. çok detay var bulandırmayayım :)
 

 
Bu da MTB yarışlarındaki bisikletime ince ayar yaparken  :)
 


hakanerdogan

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30169
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com