škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

yeti 1.4 ambition dsg

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı buraksamira

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar öncelikle merhabalar,
 
citigo elegance mi takasa verip istanbul yüce otodan yeti ambation 1,4 dsg aldım.
 
konuya vakıf arkadaşlardan biraz bilgi rica edeceğim. Yalova'da yaşıyorum ve trafik istanbul gibi değil fakat bu rodaj süresinde aracın tüketimini bilen varmıdır veya aracın motorunu açtıktan sonra tüketimini bilen varmıdır.
 
gizli özellikleri çok mantıklı ve pratik yapılmış, herşeyi çok güzel fakat dikkat edilmesi gerekli veya daha tecrübeli arkadaşların vereceği pratik bilgiler olursa çok sevinirim.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Kazasız belasız İnşaallah.
Alıntı yapılan: buraksamira;440336
...citigo elegance mi takasa verip istanbul yüce otodan yeti ambation 1,4 dsg aldım...
Boyut değiştirme gibi bir şey olmuş sizinkisi.


Çevrimdışı buraksamira

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
aile büyüdüğü için bizimde boyut büyüdü :)


Çevrimdışı technotibet

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Az önce ben de yeni alacak arkadaşlar için açıklama yazmıştım. Çok doğru bir karar almışsınız. İçiniz rahat olsun bence yeğenim Bmw aracını yeni almasına rağmen sıkıntısı bir türlü dinmedi. Uygun ve yetkili bir servis ile aracınızı çok daha rahat kullanacağınızı aklınızın bir kenarında bulundurun. Meslek lisesi öğretmeni olarak lütfen şunu üzerine ısrarla basarak açıklamak isterim. Piyasada çalışan ustalar güncel sürümü içeren Güncelleme Modlarına sahip olmadıkları ve aracımız bilgisayar donanımlı olduğunda yetkili servisler yeni güncellemeleri yüklemekteler bu nedenle de aracımızın performansı artmakta daha uygun ve rahat kullanım özelliklerine sahip olmaktayız.
Bu noktadan başka konu olarakta açmayı düşünmüştüm ancak kısaca yazayım; Aracınızı yalnız siz kullanıyorsanız sorun yok benim gibi eşiniz ile kullanıyorsanız orada biraz sorun yaşarsınız. Forumda bu konu ile ilgili profesyonel açıklamalara ihtiyaç var bu da skoda profesyonellerine düşer bence; nacizane bilgilerimi sunmak isterim Çekoslavakya'da mevcut fabrikada teknik masada görevli üretim mühendisi arkadaşımız şu açıklamayı yaptı; araç beyni sürüş performanslarını kodlamakta ve ona göre hafızasına almakta. Önce siz kullanarak belirli periyotlarda verdiğiniz tepkiler hafızaya kaydedilmekte, eşiniz farklı tepkileri vereceğinden ( bu tepkiler fren gaz aralıkları, hızlanmalar, duraksamalar vs.) bunların çakışması gerçekleşmekte ve araç beyninde iletişim sorunları yaşanmakta ve rahatsız edici sesler hızlanmalarda performans farklılıkları gibi sorunları görmektesiniz...
Şeklinde açıklamalar ile karşı karşıya kalmış ve bunları da hala yaşamakta olduğumu açıklamak isterim. Ama büyütülecek ya da sorun olarak ele alınacak konu olduğunu düşünmüyorum. Agresif kullanım modu ile normal mod çakışma ve sorunları netleştirebilir ancak böyle bir durumun sizin için geçerli olmadığını düşünerek bir kez daha aracınızı güzel günlerde kullanmanızı diliyorum...
Paylaşımım tekrar belirmek isterim kişisel ve yaşadığım görüşmelerden ibaret olup uzman ve profesyonelleri dinlemek daha etkili olacaktır... ( Bu arada servis elemanlarının hepsini profesyonel olarak görmemek gerek uzman eğitimli olanlar hariç)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: technotibet;444180
...Çekoslavakya'da mevcut fabrikada teknik masada görevli üretim mühendisi arkadaşımız şu açıklamayı yaptı; araç beyni sürüş performanslarını kodlamakta ve ona göre hafızasına almakta. Önce siz kullanarak belirli periyotlarda verdiğiniz tepkiler hafızaya kaydedilmekte, eşiniz farklı tepkileri vereceğinden ( bu tepkiler fren gaz aralıkları, hızlanmalar, duraksamalar vs.) bunların çakışması gerçekleşmekte ve araç beyninde iletişim sorunları yaşanmakta ve rahatsız edici sesler hızlanmalarda performans farklılıkları gibi sorunları görmektesiniz...
Biraz bilim-kurgu yapmış gibime geldi. Firmadaki Jetta 1.4TSI DSG' yi 4 ayrı kişi kullanıyor. Yeri geliyor çok sakin gidiliyor yeri geliyor havaalanında misafiri daha fazla bekletmemek için sürekli S modda gidiliyor. Hiç de öyle garip sesler duymadık, kayıt çakışması olup da motorda sarsıntı falan hissetmedik. Sadece DSG' nin kavramaları garantiden değişti.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;444181
Biraz bilim-kurgu yapmış gibime geldi. Firmadaki Jetta 1.4TSI DSG' yi 4 ayrı kişi kullanıyor. Yeri geliyor çok sakin gidiliyor yeri geliyor havaalanında misafiri daha fazla bekletmemek için sürekli S modda gidiliyor. Hiç de öyle garip sesler duymadık, kayıt çakışması olup da motorda sarsıntı falan hissetmedik. Sadece DSG' nin kavramaları garantiden değişti.

1.2 tsi dsg aracımı eşimle kullanıyorum. Eşimle çok farklı kullanım tarzımız var. 30 bine geliyor km, o tarz ses duymadım. Keza performans derdi veya sarsıntı da yok. Başka bir sorun mevcut olabilir.


Çevrimdışı technotibet

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Ben öğrencilerimle Leonardo Projesi çerçevesinde ziyarette bulunduğumuz Çekoslovakya'da fabrikada üretim mühendisinin açıklamalarını yazmaya çalıştım. Bu konu hakkında yaptığım açıklamaları ülkemizde bulunan Skoda yetkili servislerine sorduğunuzda da size bu ve buna benzer açıklamaları zaten yapacaklardır. Bu teknik bir konu ve bende olmuyor, ben yaşamadım, bilim kurgu gibi açıklamalar teknik tecrübesi olmayan açıklamalar. Yeni Yeti sahibi olacak arkadaşlar için ise tekrar yazayım belli ki yazının tümü okunmamış; profesyonel kişilerin yapacakları açıklamaların daha etkili ve yeterlikte olacağını belirtmek isterim bu kişi ben değilim. Öğretmen olabilirim ancak teknik detay yeterliliği konusunda konunun uzmanına ihtiyaç vardır.

Alıntı yapılan: Uğur@k@r;444181
Biraz bilim-kurgu yapmış gibime geldi. Firmadaki  Jetta 1.4TSI DSG' yi 4 ayrı kişi kullanıyor. Yeri geliyor çok sakin  gidiliyor yeri geliyor havaalanında misafiri daha fazla bekletmemek için  sürekli S modda gidiliyor. Hiç de öyle garip sesler duymadık, kayıt  çakışması olup da motorda sarsıntı falan hissetmedik. Sadece DSG' nin  kavramaları garantiden değişti.

Jetta ve Yeti üretim tarihleri bile farklı araçlar. Şu anda 2011 model araçlarda Mahle firmasının turbo üniteleri kullanılmakta. 2011 araçlarda turbo dişlileri ile çekilen ve ısınan kol kendini bırakmamakta. Turbo arızası meydana getirmektedir. Arıza oranı fabrika açıklama yapmamakta yetkili servislere turbo pulu göndererek aradaki boşluğu bu pul ile doldurmaktadır. Yani yazılımı sistemi daha hala tasarımı tamamlanmış bir araç olarak görülmemektedir. Skoda firmasının açıklamasıdır. Jetta ile ampuse kod farkı bulunmaktadır. Serileştirilmiş bellek koruyucu ( autotunise cars2/3) modu jetta ile skoda yetiyi aynı kıyaslama bantına sokamayacak ayırt edici bir özelliktir.

Kusura bakmayın atışma gibi oldu ancak; Düşüncelerimi yazarken amacım arkadaşımızın ne kadar doğru bir karar verdiğini belirtmek onu bir anlamda doğru kararından dolayı bir kaç bilgi ile desteklemekti.

Herkese kolaylıklar diliyorum. Yeti kullanıcısı olarak...


Çevrimdışı smyomekatronik

  • OCTAVIA 1.6 FSI
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 328
    • Profili Görüntüle
Mekatronik teknikeri olduğum için mühendisin yaptığı açıklama bana mantıklı geldi , kullandığımız arabaları bir mcu kontrol ediyor ve bu mcu nun içinde bir yazılım var. Eğer yazılımda bir hata var ise ki genellikle oluyor, sıkıntı çıkması çok normal bir şey.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: technotibet;444198
...ülkemizde bulunan Skoda yetkili servislerine sorduğunuzda da size bu ve buna benzer açıklamaları zaten yapacaklardır...
Türkiye' dekilere sorduğunuzda "abi bu modeller böyle biraz silkeleme normaldir" deyip işin içinden çıkacaklardır kuvvetle muhtemel.:wnk::kiki:
Alıntı yapılan: technotibet;444198
Bu teknik bir konu ve bende olmuyor, ben yaşamadım, bilim kurgu gibi  açıklamalar teknik tecrübesi olmayan açıklamalar...
Aracın beyninin kayıt yapıp sonrasında da o kayda uygun vites değişimi, ...vb. yaptığını zaten biliyorum. Kaldı ki performanslı kullanım sonrasında aracı kapatıp yarım saat sonra tekrar kullandığımda vitesleri daha yüksek devirlerde değiştirmeye başlıyor.:wnk: Ancak kayıtlar arasında çakışma yaşanıp da araçta sıkıntı olması çok garip. Böyle bir araç yap sonra kayıt çakışmalarından randıman alama. Bana bu kısmı garip geldi. He onun önüne geçmek üzere yazılımı geliştirip yetkili servislere güncellemeleri gönderiyorlar kısmı tamamen doğru. Jetta' yı DSG kavraması için servise bıraktık ve 2 günde alacağımızı söylemişlerdi. 3. günün sonunda aradığımızda "en güncel yazılım gelecek, yüklemişken onu da yükleyelim; biraz sabredin" demişlerdi.:wnk:
Alıntı yapılan: technotibet;444199
...Jetta ile ampuse kod farkı bulunmaktadır. Serileştirilmiş bellek koruyucu ( autotunise cars2/3) modu jetta ile skoda yetiyi aynı kıyaslama bantına sokamayacak ayırt edici bir özelliktir...
Kaldı ki her iki aracın süspansiyon sertliği, dişli oranları, tekerlek ebatları, ...vb. bir çok mekanik aksamı bile farklı. İçerisindeki motor işletim yazılımların farklı olacağını hiç düşünmüyorum yalnız.
Alıntı yapılan: technotibet;444199
...Kusura bakmayın atışma gibi oldu...
Estağfurullah. Atışma değil de fikir teatisi olarak görmek gerek bence.:wnk:
Alıntı yapılan: smyomekatronik;444201
Mekatronik teknikeri olduğum için mühendisin yaptığı açıklama bana mantıklı geldi , kullandığımız arabaları bir mcu kontrol ediyor ve bu mcu nun içinde bir yazılım var. Eğer yazılımda bir hata var ise ki genellikle oluyor, sıkıntı çıkması çok normal bir şey.
Yazılımda hata tamam da kayıtlarının çakışıyor olması çok fena. Yazılım baştan aşağıya sıkıntılı o zaman diye geliyor aklıma.:hmm::blm:


Çevrimdışı technotibet

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Yaklaşımınız için çok teşekkür ederim. 18 yıllık meslek lisesi öğretmeni olarak hep söylediğim şudur; alaylı olarak tabir edilen fakat mesleki yeterliliği olan kişilerin okullarda görev alması eğitimi ve meslek alanlarına etkisi bakımından oldukça yararlı olacaktır. Ama hep kendim dinledim; bizler üniversite eğitimi almış olabiliriz fakat güncellenmemiz gerekiyor. Kusura bakmayın malum okullar iki aydır kapalı bizler konuşmayı çok severiz:)) Buradaki yaklaşımlar bizlere çok şeyler katıyor diye düşünüyorum. Ortak platformlarda yapılacak girişimler bizlere ülkemize artı değer olarak yansıyacaktır. Bu forumunda oluşmasına neden olanlara gönül ve sevgi gücümüzü gönderelim...
Tekrar paylaşımınız ve nezaketiniz için teşekkürler...(Uğur@k@r)...
Not: Bu arada gece saatlerinde skoda şirketi Slovakya fabrikasında üretilen Volkswagen grup araçların Citigo modeli ile başlayarak (ki ilk citigo yeni üretim bantına alınmış) tüm skodaların bu ülkede üretileceğini açıkladı.
Kayıtların çakışması durumunu Matheis şu şekilde açıklıyor. Bmw, Porsche, Mercedes  grubunda yazılım kayıt bölümü 64 tip iken Volkswagen de 28, Skoda da ise 10 tip üzerinden kodlamakta imiş. Çakışma bundan kaynaklanıyor şeklinde açıkladı. Para malzeme diyebiliriz...


Çevrimdışı smyomekatronik

  • OCTAVIA 1.6 FSI
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 328
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;444211


Yazılımda hata tamam da kayıtlarının çakışıyor olması çok fena. Yazılım baştan aşağıya sıkıntılı o zaman diye geliyor aklıma.:hmm::blm:



Adamlar program yazarken votkayı fazla kaçırmış olabilirler:)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: smyomekatronik;444230
Adamlar program yazarken votkayı fazla kaçırmış olabilirler:)
Alaman Gâvuru yaptığına göre birayı fazla kaçırmışlardır onlar.:D


Çevrimdışı yeti301111

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
yaklaşık 2 yıldır bu formda yazı yazıyor ve sürekli takip ediyorum.


Bu konu başlığı altında yazı yazan herkese çok teşekkür etmek isterim. Gerçekten teknik anlamda çok farklı ve çok yararlı bir sohbet olmuş.

Yazdıklarınıza alaylı bir kullanıcı olarak şöyle katılıyorum.
Aracı 2011 yılında aldım ve son 7 aya kadar eşim ile birlikte kullandım. Bunu çoğunluğu şehir içinde kullanım. Son 7 aydır sadece ben kullanıyorum ve aracın yakıt maliyeti ve vites geçiş devri tamami ile tam benim tarzıma bürünmüş durumda. Artık çok daha ekonomik ve çok daha akıcı bir sürüş mevcut :)

Bu arada Yeti ve skoda tercih edenlere önerim ise servisinizi doğru seçin. Yaşadığım bir olaydan dolayı servisin ne kadar önemli ve marka güvenirliliğinin direk temsilcisi olduğunu birkez daha anladım.

aracım 10000 km de iken kavramadan kaynaklı titreme başladı ve artarak devam etti. Yüce oto servisi (distributör) yazılım yükledik geçer dedi ve devam edince de bu  ormal bu kadar olur gibi bir açıklama yaptılar. !!!

Eski aracım Seat markaydı ve maslak doğuş otomotiona servise götürüyordum. Oradaki danışmanı aradım ve aracı getirin dediler. Usta araca bindi test etti ve ilk kalkışta kavramanın garantiden değişmesi gerektiğini söyledi ve 1 gün sonra aracımı sorunsuz bir şekilde aldım.

Distributör olan firma henüz kendi araçları düzgün servis hizmeti veremiyor. Bunu hem telefon ile hem de yüz yüze görüşmelerimde kendilerine ilettim.

Şimdi size bir soru? Ben bu sorunu çözemeseydim, Skoda kötü araç mııydı?
cevap : EVET

Ama sorunu çözdüğüme göre burada marka değerini kimin kötülediği aşikar bir şekilde ortadadır.

Yeti ve Skoda tercihi yaptığım için gayet mutluyum, artık doğru serviside buldum :)


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yeti301111;444488
Yeti ve Skoda tercihi yaptığım için gayet mutluyum, artık doğru serviside buldum :)

Yani, servis olarak Otomation yüce oto'dan daha mı iyi diyorsunuz Arda Bey?


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
aynen katılıyorum servis ve çalışanların insanlık kabiliyeti çok çok önemli bende size bugün yaşadığım bir olayı anlatayım aracımı alalı 1 ay oldu ve 2011 model alırken dod garanti yaptırmıştım 6 aylık olarak. bugün bagaj lambası ve şanzımandaki sesi sormak için İzmir renk oto ya gittim anında randevusuz olamam rağmen aracı içeri alıp giriş yaptılar firma yemek saati olduğu için eşimle beni yemeğe de aldı ve indik hemen parçaları baktılar stokta yoktu, birde sizin aracınızın turbo güncellenmesi yapılmış şanzıman güncellemesi yapılmamış, ayrıca da arka logonun değiştirilmesi talimatı var sistemde dediler kabul ederseniz değiştiririz dediler arka logo hakikaten benimde gözüme batıyordu yazılım yaklaşık 1 saat sürer dediler sonrada teste gidip bilgisayardan vites oranları kontrol edilecek dediler peki dedik bekledik ve aynen bu işlemleri garantisi çoktan dolmuş olan aracıma yaptılar. şimdi acaba kaç servis vardır böyle sistemde yapması gerekeni görüp de müşteriye bilgi verip onay alıp yapan bakın ben aracımı dod bayiden aldım İstanbul erya dan bu araç onlar da olan bir araç dı ifadelerine göre patronlarının arkadaşının aracı imiş ve yetkili servis olmasına rağmen araçta güncellenmemiş yazılım var buyurun buradan yakın denir değilmi...
işte servis bu olmalı bence
bu arada şanzımandaki ilk kalkış düşük devir titremesi ve şıkırtı ciddi azaldı
2020 Karoq 1.6 TDI