Herkese merhaba;
Gerçi daha önce de tartışıldı start-stop zarar ve yararları ama daha ziyade marş motoru, turbonun yağlanmama sorunu gibi zararları üzerinden gidildi.
Ben mekanik ve elektrik tüm problemleri aşmış bir sistem olarak varsayarak başka bir yönden tartışmaya açmak istiyorum.
Kafamı kurcalayan en büyük soru işareti kısa süreli duruşlarda devreye girip çıkması.
Forumlarda,sitelerde hep sistem yararlarını sayarlarken kırmızı ışıklardaki 1er dakikalık duruşlardan vs.. söz ediyor. Ama gerçekte kırmızı ışıklara hep uzun süreli mi yakalanıyoruz? Şahsen ben çok kez 10-15 saniyelik duruşlarda yakalanıyorum, yani yeşilin yanmasına az bir süre kala. Ya da sıkışık trafikte 2-5 saniyelik dur kalklarda da sistem devreye giriyor.
Hatta benim gibi büyük ve trafiği yoğun şehirliler hak vereceklerdir ki uzun duruşlardan kat ve kat bu 3-5 saniyelik dur kalklara denk geliyoruz.
Bu durum bana tasarruftan çok yakıt israfı oluyor gibi geliyor. İşin uzmanı arkadaşlar ya da bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa bildiklerini paylaşırlarsa çok sevinirim.
Herkese bu vesileyle iyi bayramlar, kazasız sürüşler diliyorum.