škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

3-5 saniyelik duruşlarsa start-stop

izmir · 57 · 21392

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
artık teknoloji gelişti. motorun yapısı kullanılan yagların yapısı falan hep daha iyi. sogukken yuksek devir cevirmeden kullanma taraftarıyım hem boylelikle motorda daha kolay normal kullanım sıcaklıgına ulaşmış oluyor


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Kullanım klavuzunda çalıştırmadan sonra ısınmasını beklemeden düşük devirde hareket öneriyor. Böylelikle  motorun daha çabuk ısınacağını belirtiyor. Ama genelde trafikte motor ısınana kadar  böyle yavaş gitmek mümkün olmuyor. Bu nedenle ben 1-2 dk ısınmasını beklerim


Çevrimdışı bulentcandan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Bu aşamada Toyota Yaris Hybrid aklıma geldi; benzin motoru sürekli açılıp kapanıyordur. Üstelik uzun süreli kapanmalarda benzin motoru aşırı soğuyor olabilir. Fakat elbette mühendisler bunu düşünmüştür ve hesaplamışlardır.
 
 Demem o ki; stop/start sisteminin yararından çok zararı olsaydı, mühendisler zaten sistemi otomobile koymazlardı diye düşünüyorum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
arkadaşımın 1.,6 dizel S/S lu meganı var ve aküsü arızalanmış lityum akü kullanılıyormuş ve fiyatı 750 tl imiş garanti kapsamında olduğu için garantiden değişmiş. ya bitmiş olsaydı 1,5 yıl içinde yapmış olduğu yakıt tasarrufu akü fiyatını karşılar mı acaba araç 35 000 km de daha
sizdeki akülerin durumu nedir acaba


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;490636
arkadaşımın 1.,6 dizel S/S lu meganı var ve aküsü arızalanmış lityum akü kullanılıyormuş ve fiyatı 750 tl imiş garanti kapsamında olduğu için garantiden değişmiş. ya bitmiş olsaydı 1,5 yıl içinde yapmış olduğu yakıt tasarrufu akü fiyatını karşılar mı acaba araç 35 000 km de daha
sizdeki akülerin durumu nedir acaba


Mühendisler onu düşünememişler mi tüh yav...


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: amraam;490650
Mühendisler onu düşünememişler mi tüh yav...


düşünmüş olması lazım


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;490652
düşünmüş olması lazım
Son 5-6 yılda, artık her şey satış ve rekabet odaklı. Artık eskisi gibi mühendisler çok kusursuz düşünse de, uygulamaya girmiyor maalesef.
Özellikle Toyota mühendislerinin bir şey düşündüğünü sanmıyorum. Dizel Toyota 1.4 motorlarda 8 yıldır hız sabitleyici yok ve sonradan da takılamıyor.


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Şimdi her noktadan mükemmel bir araç yapmak mümkün değil. O sebeple araç tasarlanırken müşteri ve pazar için kritik hususlar seçiliyor. Örneğin bir ticari araç için işletme maliyetinin düşük olması ve sağlamlık ön planda iken binek taşıtlarda sessizlik, konfor gibi konular ön planda.

Son yıllarda sıkılaşan yasal mevzuatlar ve pazar yakıt tüketimini önemli bir kriter haline getirdi. Dikkat ettiyseniz 2 yılda bir araçlara makyaj falan geliyor. Firmalar kısa sürelerde yeni araçlar tasarlamak zorundalar. Dolayısıyla bazı şeyler göz ardı ediliyor. Hem cam kenarı hem İzmir hem ucuz fiyat olamıyor kısa sürelerde.

Hani her şeyi düşünmüştür mühendisler canım, bunu yaptılarsa kesin doğrudur mantığı var ya. Onun da çok doğru olmadığını vurgulamak amacıyla öyle dedim. Dediğinize de katılıyorum tabi düşünülmüş olası lazım. Bu şirketin araç geliştirirken izlediği politikanın ayıbı aslında.
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2014, 15:08:01 Gönderen: amraam »


Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
motorla ilgili konuların şakası olmaz.. o konuda herseyi dusunur ve tasarlar muhendisler. malzeme kalitesidir işçilik kusurlarıdır onlar biraz gozardı edilebilir.


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Bir japon otomotiv firmasinin 1.4 lt dizel motorları yakın zamana kadar yağ yakma problemiyle karşı karşıya idi hatırlatırım. Tabi ki insan hayatı ile ilgili kritik noktalar ilk bakılan noktalar ve çok test ediliyor o sebeple güvenlikle ilgili sorunlar müşterilerle buluşmadan önleniyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Sanırım yakıt tasarrufu için euro normlarını yakalamak amacı ile bazı şeylerden ödün vermeleri gerekiyor tüketicinin ilk başta fark edemeyeceği şeyler, kimin aklına gelir bir akünün o para tutacağı


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;490729
Sanırım yakıt tasarrufu için euro normlarını yakalamak amacı ile bazı şeylerden ödün vermeleri gerekiyor tüketicinin ilk başta fark edemeyeceği şeyler, kimin aklına gelir bir akünün o para tutacağı


Aynen öyle hocam. Hoş değil tabi ki bu firmanın ayıbı ama olabiliyor böyle şeyler.


Çevrimdışı octavia40

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
DSG de frene tam basmazsan devreye girmiyor aklınızda bulunsun çok kullanışlı...


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octavia40;490828
DSG de frene tam basmazsan devreye girmiyor aklınızda bulunsun çok kullanışlı...


bilakis şanzıman için zararlı. uzun vadede balatalarınız etken tükenir.
yarım basmayın frene.


Çevrimdışı bulentcandan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Bulunduğunuz şehir ve trafik yoğunluğuna göre değişir fakat SS'li bir araç ortalama 0.2lt/100km şehir içinde az yakar diyelim. Benzinli veya dizel diye ayırmadan ikisinin ortası 4tl akaryakıt fiyatı diyelim. Yılda 10.000km şehir içi yol yapalım. Akü 750tl ve 3 yıl idare eder dersek;
 
 3 yılda yakıt tasarrufu : 0,2*100*4*3=240tl
 
 Yukarıdaki hesapta bileşik faiz, fiyat artışları veya düşüşleri, enflasyon gibi unsurlar göz ardı edilmiştir. Sonuç olarak 3 yılda yakıttan yaptığınız tasarruf SS'li akü fiyatını karşılamamaktadır.
 
 Fakat CO2 salınımını düşürdüğü için Avrupa gibi ülkelerdeki vergilendirme sisteminde mutlaka tasarruf sergiliyordur. Keza Avrupa'da akü fiyatlarının daha makul olacağını düşünüyorum.
 
 Bu noktada bir örnek vereyim; yıllar önce arkadaşımda Arabistan için üretilmiş Toyota marka otomobil vardı. Araçta arka cam ısıtıcı, kalorifer ve FM frekanslı radyo yoktu. Fakat öyle bir klima vardı ki, arabanın içini buzdolabı gibi yapıyordu. Düşünün o yıllarda Türkiye'de klimalı arabalar pek yoktu. Öyle bir klima Türkiye ikliminde araca gereksiz fazla akaryakıt tükettirir.
 
 Öte yandan; SS sistemi de diğer sistemler gibi daha da geliştirilecektir. Tam elektrikli otomobillerde SS yerine enerji depolama sistemlerinin doğrusu yanlışı, olmuşu olmamışı konuşulur. Unutmayalım ki yıllar önce otomobillerdeki koltuklarda ne emniyet kemeri, ne de kafalık vardı.
 
 Evet, bu arabaları mühendisler tasarlıyor: hatalar yapılıyor, düzeltiliyor; yağ yakıyor, tasarruf sağlamıyor, arızalanıyor, o anki maliyetten dolayı proje rafa kaldırılıyor... ama mutlaka gelişmeler sağlanıyor.