Bulunduğunuz şehir ve trafik yoğunluğuna göre değişir fakat SS'li bir araç ortalama 0.2lt/100km şehir içinde az yakar diyelim. Benzinli veya dizel diye ayırmadan ikisinin ortası 4tl akaryakıt fiyatı diyelim. Yılda 10.000km şehir içi yol yapalım. Akü 750tl ve 3 yıl idare eder dersek;
3 yılda yakıt tasarrufu : 0,2*100*4*3=240tl
Yukarıdaki hesapta bileşik faiz, fiyat artışları veya düşüşleri, enflasyon gibi unsurlar göz ardı edilmiştir. Sonuç olarak 3 yılda yakıttan yaptığınız tasarruf SS'li akü fiyatını karşılamamaktadır.
Fakat CO2 salınımını düşürdüğü için Avrupa gibi ülkelerdeki vergilendirme sisteminde mutlaka tasarruf sergiliyordur. Keza Avrupa'da akü fiyatlarının daha makul olacağını düşünüyorum.
Bu noktada bir örnek vereyim; yıllar önce arkadaşımda Arabistan için üretilmiş Toyota marka otomobil vardı. Araçta arka cam ısıtıcı, kalorifer ve FM frekanslı radyo yoktu. Fakat öyle bir klima vardı ki, arabanın içini buzdolabı gibi yapıyordu. Düşünün o yıllarda Türkiye'de klimalı arabalar pek yoktu. Öyle bir klima Türkiye ikliminde araca gereksiz fazla akaryakıt tükettirir.
Öte yandan; SS sistemi de diğer sistemler gibi daha da geliştirilecektir. Tam elektrikli otomobillerde SS yerine enerji depolama sistemlerinin doğrusu yanlışı, olmuşu olmamışı konuşulur. Unutmayalım ki yıllar önce otomobillerdeki koltuklarda ne emniyet kemeri, ne de kafalık vardı.
Evet, bu arabaları mühendisler tasarlıyor: hatalar yapılıyor, düzeltiliyor; yağ yakıyor, tasarruf sağlamıyor, arızalanıyor, o anki maliyetten dolayı proje rafa kaldırılıyor... ama mutlaka gelişmeler sağlanıyor.