Aracınızın tonajı ağır ve motoru ufak,bu nedenle yokuşlarda vites değiştirme sırasında 2.vites fazla geliyor ve avans vuruyor,gaza daha fazla yüklendikçe dahada avans vurmaya başlıyor. Araç 1500 deviri geçti diye turbo tam kapasite dönüyor diye bir durum yok malesef,en azından 2200 devir gibi bir şey istiyor araç dik yokuşlarda,aynı şey az da olsa 1.4 TSI larda da var. Öncelikle işe yakıtınızı değişirerek başlayın. Shell kullanıyorsanız kesinlikle değiştirin Total alın %50 ye kadar azalıyor ses. Ve yokuş çıkacğınız zaman ya 1.viteste yavaşça devam edin ya da baştan hızlanıp öyle vites değiştirin ve 2. viteste 2500 devirin altına düşmemesine özen gösterin. Sorun yok gibi geldi bana anlattıklarınızdan,bahsettiğiniz anda motor ufak kaldığından aynı anda hem çekmeye çalışıyor hemde stop edecek gibi oluyor ve bu arada dengesizleşiyor,sizede avans sesleri gelmeye başlıyor ki bu ses 1.2 TSI da daha net duyuluyor.
1. ve 2. viteste vites değiştirirken duyduğunuz ses ise tamamen normal,bu ses özellikle Skodalarda fazlaca mevcut. Dişlilerin yerine oturma sesi diyebiliriz buna..
Dediğim gibi öncelikle yakıtınızı değiştirin,farklı marka yoksa aldığınız istasyonu değiştirin,kesinlikle 95 oktan benzin kullanın.. Tavsiyelerim bu kadar,aracınızda bir sıkıntı yok gibi duruyor..
4000 KM de bir mucize olmadıkça hiç bir Vw motoru sıkıntı çıkarmaz,insanlar 300.000 km ler deviriyor bu motorlarla ve ufak tefek problemlerle karşılaşıyorlar sadece. O nedenle içinizi ferah tutun keyifle binin araca..