škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 TSI Turbo sorunu?

rduran · 39 · 23455

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rduran

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
İlginiz icin hepinize tesekkur ederim arkadaslar.

Bu sabah erzurum servisine goturdum araci.  Test surusu yaptilar. Araci Erzurum Pasinler cevre yolunda uzun bir yokus var orada zorlamislar. 6. viteste 180 km hiza rahat cikmis araba ki dogrudur. ayni yoda 150 yaptim ben de sıkıntısız. bilgisayara da bagladilar (ben baslarinda degildim o an) herhangi bir hata kaydi cikmadi. Tabi test surusunde ses mes de duymamislar. Nasil duysunlar, yuksrk hizda aracta sikinti yok ki zaten, ne de uzun yolda. Dusuk viteslerde rampalarda hizlanmak istedigim zaman duyuluyor bu ses dedim. ayrica aracin icinden duyulmuyor camlarin acik olmasi lazim. her neyse pul konusunda da bu motorun yeni revizyon oldugunu ve bilgisayarda ariza kaydi cikmadan islem yapilamayacagini soyleyip gonderdiler beni.

Pasinlere donerken arac gercektende sıkıntısız gidiyordu. rampa yukari 6. vitesde dahi bastikca hizlandi. ancak ilce merkezinde bir miktar rampa var orada cam acik, 1 den ikiye gecip gaza yuklenince ayni ses yine duyuluyor. ama cekiste sikinti olmadi.


Debriyajdan ayak cekerkenki çat sesi ise ayri bir ses ve 1. 2. viteslerde oluyor genelde. forumlarda gordugum kadariyla vw, seat, skoda hepsinde ayni sesi duyan cok. sorun olmamis galiba.

Ayrica trabzon bayisinden fatura ve kitapcigi vetmislerdi zaten. vermedikleri garanti belgesi ve servis defteri. aradim ugrayin verelim dediler. sonradan geliyormus bunlar, onemli degilmis dediklerine gore (!)

Araci bu sekilde kullanacagim artik. ariza isigi yakana kadar ya da turbo patlayana kadar birsey yapmayacaklar anlasilan. kurbanda samsuna gidecegim bi de orada gosteririm.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Aracınızın tonajı ağır ve motoru ufak,bu nedenle yokuşlarda vites değiştirme sırasında 2.vites fazla geliyor ve avans vuruyor,gaza daha fazla yüklendikçe dahada avans vurmaya başlıyor. Araç 1500 deviri geçti diye turbo tam kapasite dönüyor diye bir durum yok malesef,en azından 2200 devir gibi bir şey istiyor araç dik yokuşlarda,aynı şey az da olsa 1.4 TSI larda da var. Öncelikle işe yakıtınızı değişirerek başlayın. Shell kullanıyorsanız kesinlikle değiştirin Total alın %50 ye kadar azalıyor ses. Ve yokuş çıkacğınız zaman ya 1.viteste yavaşça devam edin ya da baştan hızlanıp öyle vites değiştirin ve 2. viteste 2500 devirin altına düşmemesine özen gösterin. Sorun yok gibi geldi bana anlattıklarınızdan,bahsettiğiniz anda motor ufak kaldığından aynı anda hem çekmeye çalışıyor hemde stop edecek gibi oluyor ve bu arada dengesizleşiyor,sizede avans sesleri gelmeye başlıyor ki bu ses 1.2 TSI da daha net duyuluyor.

1. ve 2. viteste vites değiştirirken duyduğunuz ses ise tamamen normal,bu ses özellikle Skodalarda fazlaca mevcut. Dişlilerin yerine oturma sesi diyebiliriz buna..

Dediğim gibi öncelikle yakıtınızı değiştirin,farklı marka yoksa aldığınız istasyonu değiştirin,kesinlikle 95 oktan benzin kullanın.. Tavsiyelerim bu kadar,aracınızda bir sıkıntı yok gibi duruyor..

4000 KM de bir mucize olmadıkça hiç bir Vw motoru sıkıntı çıkarmaz,insanlar 300.000 km ler deviriyor bu motorlarla ve ufak tefek problemlerle karşılaşıyorlar sadece. O nedenle içinizi ferah tutun keyifle binin araca..


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Artvinin neresindesiniz? Şirkette Artvinli arkadaş çok, çok anlatırlar yolları.O yollarda Octavia RS kullanmak cesaret işi.. :) Acır insan arabaya..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;443281
Artvinin neresindesiniz? Şirkette Artvinli arkadaş çok, çok anlatırlar yolları.O yollarda Octavia RS kullanmak cesaret işi.. :) Acır insan arabaya..
Zaten Octavai 1.2TSI imiş arkadaşın aracı da.:wnk::aman:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;443282
Zaten Octavai 1.2TSI imiş arkadaşın aracı da.:wnk::aman:


Evet dikkatimden kaçmış :) Yinede o bölgede toros, ve transit harici araçlar çok sıkıntı yaşıyormuş.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı rduran

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;443279
Aracınızın tonajı ağır ve motoru ufak,bu nedenle yokuşlarda vites değiştirme sırasında 2.vites fazla geliyor ve avans vuruyor,gaza daha fazla yüklendikçe dahada avans vurmaya başlıyor. Araç 1500 deviri geçti diye turbo tam kapasite dönüyor diye bir durum yok malesef,en azından 2200 devir gibi bir şey istiyor araç dik yokuşlarda,aynı şey az da olsa 1.4 TSI larda da var. Öncelikle işe yakıtınızı değişirerek başlayın. Shell kullanıyorsanız kesinlikle değiştirin Total alın %50 ye kadar azalıyor ses. Ve yokuş çıkacğınız zaman ya 1.viteste yavaşça devam edin ya da baştan hızlanıp öyle vites değiştirin ve 2. viteste 2500 devirin altına düşmemesine özen gösterin. Sorun yok gibi geldi bana anlattıklarınızdan,bahsettiğiniz anda motor ufak kaldığından aynı anda hem çekmeye çalışıyor hemde stop edecek gibi oluyor ve bu arada dengesizleşiyor,sizede avans sesleri gelmeye başlıyor ki bu ses 1.2 TSI da daha net duyuluyor.

1. ve 2. viteste vites değiştirirken duyduğunuz ses ise tamamen normal,bu ses özellikle Skodalarda fazlaca mevcut. Dişlilerin yerine oturma sesi diyebiliriz buna..

Dediğim gibi öncelikle yakıtınızı değiştirin,farklı marka yoksa aldığınız istasyonu değiştirin,kesinlikle 95 oktan benzin kullanın.. Tavsiyelerim bu kadar,aracınızda bir sıkıntı yok gibi duruyor..

4000 KM de bir mucize olmadıkça hiç bir Vw motoru sıkıntı çıkarmaz,insanlar 300.000 km ler deviriyor bu motorlarla ve ufak tefek problemlerle karşılaşıyorlar sadece. O nedenle içinizi ferah tutun keyifle binin araca..

Siz bunu dedikten sonra tsi için avans vurması diye araştırdım. Gerçekten de çok fazla kişiden aynı yorumlar var bu konuda. Dediğiniz gibi olma ihtimali yüksek.

Peki youtube'da falan yok mu bi videosu? Sesi kelimelerle ne kadar tarif etsek de yeterli gelmiyor bana. Yani diğer seslerden nasıl ayıracağız? Örneğin TSI'larda turbodan gelebilir, avans vurabilir hatta kronik yakıt borularının titreşimle sağasola vurma sesi de varmış öğrendiğim kadarıyla.

Alıntı yapılan: mygokhan;443281
Artvinin neresindesiniz? Şirkette Artvinli arkadaş çok, çok anlatırlar yolları.O yollarda Octavia RS kullanmak cesaret işi.. :) Acır insan arabaya..

Artvin'de iskebede oturuyorum, şehir merkezinin olduğu tepenin en yukarısı diyeyim: https://maps.google.com/maps?q=41.189791,41.806701&num=1&t=h&vpsrc=0&ie=UTF8&ll=41.189857,41.807023&spn=0.001288,0.00327&z=19&iwloc=A

İşyerim ise karşı tepede seyitler köyünde: https://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Seyitler%2FArtvin,+T%C3%BCrkiye&daddr=41.198629,41.850581&hl=tr&geocode=CbhNnfBQsu-GFQCfdAIdXWt-AimTObB-DnZoQDGSqQxmzz6rRQ%3B&sll=41.198653,41.85055&sspn=0.00515,0.013078&vpsrc=0&t=h&doflg=ptk&mra=mift&mrsp=1&sz=17&ie=UTF8&z=17&iwloc=A&q=41.198629,41.850581

Kurumun servisleriyle gidip geliyoruz, hergün bu eziyeti çekiyoruz. Nadiren kendi aracımla gidiyorum.


Çevrimdışı bekir

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun böyle bir sıkıntı belli ki kullanımdan kaynaklanıyor aracı bende kullanıyorum kemik gibi araç erciyese hiç zorlanmadan çıkar. 6 ileri olduğu için vites oranları düşük buda az yakması ve hızlanmak için yapılmış uzun yolda çok iyi çocuk bile böyle bir büyük aracı kullanır iş onu dar ve rampalı yollarda kullanmak biraz fazla gaz verip turbonun devrini aldıktan sonra vites geçişi yaparsanız dik rampada 1. vites ile devam ederseniz sorun kalmaz diye düşünüyorum


Çevrimdışı rduran

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekir;443831
Öncelikle geçmiş olsun böyle bir sıkıntı belli ki kullanımdan kaynaklanıyor aracı bende kullanıyorum kemik gibi araç erciyese hiç zorlanmadan çıkar. 6 ileri olduğu için vites oranları düşük buda az yakması ve hızlanmak için yapılmış uzun yolda çok iyi çocuk bile böyle bir büyük aracı kullanır iş onu dar ve rampalı yollarda kullanmak biraz fazla gaz verip turbonun devrini aldıktan sonra vites geçişi yaparsanız dik rampada 1. vites ile devam ederseniz sorun kalmaz diye düşünüyorum


Evet bu olaydan sonra dediğiniz gibi kullanıyorum ve çekişte falan artık sıkıntı yaşamıyorum. Devirlenince tabiri caizse rampada dahi ok gibi fırlıyor araç. Ancak yine de aynı şıkırtı sesleri bu gibi durumlarda geliyor çekişte sıkıntı olmasada. Yakıt konusunda ise, Artvin çok küçük bir yer, sadece 3 istasyon var Petrol Ofisi, Opet ve Aytemiz. Aytemizden hiç yakıt almadım. Bir iki kere PO, üç dört kere de Opetten aldım.

Kısa veya uzun vadede yakıt kalitesi ne kadar etkiler motor ömrünü? Alternatif olmadıktan sonra ne yapılabilir ki?


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rduran;443832
Evet bu olaydan sonra dediğiniz gibi kullanıyorum ve çekişte falan artık sıkıntı yaşamıyorum. Devirlenince tabiri caizse rampada dahi ok gibi fırlıyor araç. Ancak yine de aynı şıkırtı sesleri bu gibi durumlarda geliyor çekişte sıkıntı olmasada. Yakıt konusunda ise, Artvin çok küçük bir yer, sadece 3 istasyon var Petrol Ofisi, Opet ve Aytemiz. Aytemizden hiç yakıt almadım. Bir iki kere PO, üç dört kere de Opetten aldım.

Kısa veya uzun vadede yakıt kalitesi ne kadar etkiler motor ömrünü? Alternatif olmadıktan sonra ne yapılabilir ki?


Motor ömründen ziyade bujilerin tırnakları daha erken ya da geç erir,saydığınız istasyonlardan en güzeli Opet diye biliyorum ben,benzini sürekli aynı istasyondan almaya devam edin,95 oktan benzinlerin hemen hepsi aynı oluyor,97 oktan olarak satılan katkılı benzinlerin ise kaliteleri her markaya göre farklılık gösteriyor,çünkü aslında 97 oktan diye bir benzin yok,98 var o da Türkiyede yok..


Çevrimdışı ogulcanatmaca

  • 1.6 TDI ELEGANCE
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
benzer bir sorunu ben 1.6 tdi cr Octavia (2011) da yaşıyorum bir türlü serviste bu sorunu gösteremedim 1. ve 2. viteste çok zorlanma anında caf caf caf şeklinde birşeyler biyerlere sürtüyormuş gibi sesler geliyor her zaman değil sıcak havalarda ve motor sıcakken ancak herhangi bi güç kaybı olmuyo bende artık tamamen sorun haline gelene kadar beklemeye karar verdim
OCTAVİA ELEGANCE 1.6 TDI CR


Çevrimdışı bekir

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;443837
Motor ömründen ziyade bujilerin tırnakları daha erken ya da geç erir,saydığınız istasyonlardan en güzeli Opet diye biliyorum ben,benzini sürekli aynı istasyondan almaya devam edin,95 oktan benzinlerin hemen hepsi aynı oluyor,97 oktan olarak satılan katkılı benzinlerin ise kaliteleri her markaya göre farklılık gösteriyor,çünkü aslında 97 oktan diye bir benzin yok,98 var o da Türkiyede yok..
ama akılı kelden yakıtı Shell den alın derler bende Shell çiyim napalım şimdi opetemi dönelim


Çevrimdışı rduran

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Tekrar merhaba arkadaşlar.

Kurban bayramı için 9 gün tatil dolayısıyla Samsuna gittim. Giderken depoyu Artvin Opet istasyonunda doldurdum. Samsun/Çarşambaya vardığımda yol bilgisayarı 5,5 lt/100km ve 537 km yol gösterdi. Genelde 110 km ile gittim. Trabzon ve ordu/ünye/termede çok fazla kırmızı işığa yakalandım.

Dönüş zamanı gelene kadar aracı memlekette hiç kullanmadım. Benzin almadan kalan benzinle yola çıktım. Merakım bir depo beni götürüp getirir mi idi. Yine gündüz geri döndüğüm için ışıklarda takıldım. Genelde 90-95 km/s hızla aldım yolun çoğunu. Rizeden sonra yoğun sağnak yağış vardı 70 km ile gittim oradan sonra. Arhaviye 8-10 km kala yakıt ışığı yandı, menzil 90 km daha gider gösteriyordu. Hopada menzil 70km'ye düştü ve riske etmedim hopada 50 TL'lik benzin aldım Petrol Ofisinden. Eve vardığımda tüketim değerleri 4,8 lt/100km idi.

Asıl söyleyeceğim ise Hopada yakıt aldıktan sonra arabanın gidişinde, gaz tepkilerinde hemen iyileşme gözlemledim. Dikkat ettim artık rampalarda da avans vurma sesi şıkırtı falan kesildi. Araç gerçekten ilk güngü gibi oldu. Hatta bugün işe arabayla geldim, rampaya gaza yüklenerek girdim ve 2. viteste 80 km/s hıza çıktım hiç sorunsuz. Gerçekten de 4000 km sonra moralim yerine geldi. Artık Artvin Opetten yakıt almam. Burada da PO var, bitince bi 50 TL de oradan alacağım. Yine avans vurursa Aytemiz var. O da olmazsa bilgiğim bütün küfürleri edeceğim artık. Aracı Trabzondan almıştım ve orada depoyu Shellden doldurmuştum ve hiç sıkıntı falan yoktu. Nezaman ki artvinden benzin  almaya başladım şıkırtı sesleri, performans düşmeleri başladı.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Yakıt önemli tecrübe edilen yerler tercih edilmeli. .


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;447840
Yakıt önemli tecrübe edilen yerler tercih edilmeli. .


Akif Hocama katılıyorum. Hatta sadece marka değil istasyona da dikkat etmek gerek.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı rduran

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Artvin merkezdeki PO ve Aytemizden sırasıyla 50 TL'lik banzin alıp denedim hopadan aldığım ve memnun kaldığım benzin bittikten (ışık yanıp ibre kırmızı alanda 1-2 çizik arasını gösteriyordu) sonra.

Ne yazıkkı artvin Opet gibi bunların benziniyle de araç çok fazla avans vuruyor ve performans düşüklüğü  yaşatıyor. Nasıl söyleyeyim sanki araca bir ton yük yüklemişim gibi, gaz verdikçe belli bir yerden sonra devir yükleliyor ama hız sabit kalıyor. Araba sadece bağırıyor.

Önceki mesajımda dediğim gibi 2. viteste 80 km/s yaptığım rampada denedim birkaç kez daha fazla gaz vermeme rağmen araç zor ivmeleniyor ve 60 km/s hızı mümkün değil geçmiyor 2. viteste.

POAŞ için şikayette bulundum, Hopadan aldığım benzin ile artvin istasyonunundan aldığım benzinde kalite farkı olduğunu aracımın avans vurduğunu söyledim. İnceleyip adresinize sonuç dosyasını göndereceğiz dediler ancak zannetmem ki birşey çıksın.

Benzin almak için de git gel 140 km yapamayacağıma göre böyle çaresiz kaldım. Oktan artırıcı alıp denemeyi düşünüyorum ancak würt 40 tl sonax 20 tl gibi fiyatları var görünüyor. benzinin yanında sürekli bi de bunlara mı masraf edeceğiz anlamadım.