škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DPF ışığı sönmüyor!!!

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 2012 superb daha 18binde ama DPF ışığı yandı. Kitapçıktan okuduğuma göre 50km 2000-2500 devir arası kullandım yine sönmedi. En yakın servis 250km de servise de gidemiyorum. Fiatlarda bu iş için spray varmış heralde. Bizim TDI CR ler için bu şekilde spray yada yakıt katkısı var mı? Yardımlarınızı bekliyorum..


fabialife

  • Ziyaretçi
öncelikle yakıt aldığınız bayiden ve yakıttan emin olun yani güvenilir bir bayiden kaliteli yakıt alın.
DPF nin dolmasının iki önemli nedeni var; birincisi kalitesiz veya belli kimyasallar karıştırılmış yakıt.
ikincisi aracı sıklıkla düşük devirlerde kullanmak.
panik yapmanıza gerek yok. eğer elektriksel veya elektronik bir problem yoksa ( yani kablo, soket sensör vs. de bir problem yoksa ) ışık söner.
belki de temizlemeyi tam bitirememiş veya algılayamamıştır.
bir defa daha biraz daha yüksek devirle kullanın  daha çabuk temizler.
temizleme başladığında eksozdan pis kokular gelmeye başlar.
DPF ekzoz sisteminde olan kapalı bir parçadır dolayısı ile sprey ile müdahale şansınız yoktur. ancak kaliteli bir dizel enjektör temizleyici kullanırsanız direk DTF yi temizlemese de  başta enjektörler olmak üzere tüm yakıtın geçtiği yol ve sistemlerin temizliğinde etkili olur.
ben her 10-15.000 km. de bir WÜRTH dizel enjektör temizleyici kullanıyorum.
bulunduğunuz yerde Volkswagen veya seat servisi varsa oralarda da bilgisayara bağlatıp temizlettirebilirsiniz veya herhangi bir teknik problem olup olmadığın  öğrenebilirsin.


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;444385
öncelikle yakıt aldığınız bayiden ve yakıttan emin olun yani güvenilir bir bayiden kaliteli yakıt alın.
DPF nin dolmasının iki önemli nedeni var; birincisi kalitesiz veya belli kimyasallar karıştırılmış yakıt.
ikincisi aracı sıklıkla düşük devirlerde kullanmak.
panik yapmanıza gerek yok. eğer elektriksel veya elektronik bir problem yoksa ( yani kablo, soket sensör vs. de bir problem yoksa ) ışık söner.
belki de temizlemeyi tam bitirememiş veya algılayamamıştır.
bir defa daha biraz daha yüksek devirle kullanın  daha çabuk temizler.
temizleme başladığında eksozdan pis kokular gelmeye başlar.
DPF ekzoz sisteminde olan kapalı bir parçadır dolayısı ile sprey ile müdahale şansınız yoktur. ancak kaliteli bir dizel enjektör temizleyici kullanırsanız direk DTF yi temizlemese de  başta enjektörler olmak üzere tüm yakıtın geçtiği yol ve sistemlerin temizliğinde etkili olur.
ben her 10-15.000 km. de bir WÜRTH dizel enjektör temizleyici kullanıyorum.
bulunduğunuz yerde Volkswagen veya seat servisi varsa oralarda da bilgisayara bağlatıp temizlettirebilirsiniz veya herhangi bir teknik problem olup olmadığın  öğrenebilirsin.


Bugün özel bir ford servisine gittim. Konuyu anlattığımda bakımı da yeni yaptırdığım için  "bakımda konulan yağdan olabilir. DPF olan araca her yağ konulmaz. DPF için özel yağlar var" dedi. Bu bana pek tatmin edici gelmedi çünkü egsoz sistemindeki bir arızanın yağdan kaynaklandığını düşünmek alakasız... Ayrıca würth ün DPF temizleme sprayini gösterdi. Aracı getir temizleyelim dedi. Benim de bu işe içim hiç ısınmadı. Peki yakıta konabilecek bir katkı var mı?


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kucless;444410
Bugün özel bir ford servisine gittim. Konuyu anlattığımda bakımı da yeni yaptırdığım için  "bakımda konulan yağdan olabilir. DPF olan araca her yağ konulmaz. DPF için özel yağlar var" dedi. Bu bana pek tatmin edici gelmedi çünkü egsoz sistemindeki bir arızanın yağdan kaynaklandığını düşünmek alakasız... Ayrıca würth ün DPF temizleme sprayini gösterdi. Aracı getir temizleyelim dedi. Benim de bu işe içim hiç ısınmadı. Peki yakıta konabilecek bir katkı var mı?


yağla DPF nin direk alakası yok, ancak 5-30 tam sentetik yağların çoğunda DPF temizleme özelliği vardır ve bu tip araçlara 5-30 yağ konulur.
farklı yağ kullanılmasından dolayı DPF dolmaz.
DPF kötü yakıt ve çoğunlukla aracın şehir içerisinde kısa mesafelerde düşlük devirlerde kullanılmasından dolayı dolar.
ben DPF temizleme spreyi diye bir ürünü ne gördüm ne de duydum. enjektör temizleyici ürünler vardır ve sıvı halde yakıt deposuna koyulur.
 yakıtla birlikte yanarak geçtiği yerlerde kısmi bir temizlik yapar.
DPF temizleme spreyi olduğunu varsaysak bile nasıl ve nereye sıkılacak. normalde DPF ekzos sisteminde ve önde olduğu için alttan ulaşma imkanınız yok. başka bir yerden sıkalım deseniz böyle bir imkanda yok.
boğaz kelebeği gibi terlerden zaten olmaz.
geriye tek yol kalıyor DPF yi söküp sıkmak.
 bu da abesle iştigal, DPF HASSAS VE PAHALI BİR PARÇADIR VE RASTGELE MÜDAHELE EDİLMEZ BU NEDENLE BU SİSTEM BULUNAN ARAÇLARDA KENDİ KENDİNİ TEMİZLEME ÖZELLİĞİ VARDIR.
DPF hasara uğrar ve müdahele edildiği belli olursa garanti dışı kalır ve bu iş size en az 2.000 liraya patlar haberiniz olsun.
ford servisinin bahsettiği muhtemelen carbon clean temizlemesidir yani senin depoya döktüğün würth enjektör temizleme sıvısının yaptığı işi; makineye dökerek makine ile yapılan temizlik şeklidir. bunu yaptırmaya ve bir sürü para vermeye gerek yok, 15.000-20.000 km. de bir kendin dök depoya bir kutu aynı işi yapar.
siz hiç bir müdahelede bulunmayın daha önce yazdığım gibi şehir dışında bir süre biraz yüksek yani ara ara 2.500-3.000 devire çıkarak sürün.
olmadı yakında volkswagen veya seat servisi varsa oraya uğrayıp bilgisyara bağlatırıp varsa arıza teşhisi yaptırın ve bilgisayara bağlayarak DPF temizliği yaptırın.
« Son Düzenleme: 12 Eylül 2013, 11:35:15 Gönderen: fabialife »


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
eğer temizleyici katkı maddesi kullanacaksan würth'den başka bir marka alma.


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;444424
yağla DPF nin direk alakası yok, ancak 5-30 tam sentetik yağların çoğunda DPF temizleme özelliği vardır ve bu tip araçlara 5-30 yağ konulur.
farklı yağ kullanılmasından dolayı DPF dolmaz.
DPF kötü yakıt ve çoğunlukla aracın şehir içerisinde kısa mesafelerde düşlük devirlerde kullanılmasından dolayı dolar.
ben DPF temizleme spreyi diye bir ürünü ne gördüm ne de duydum. enjektör temizleyici ürünler vardır ve sıvı halde yakıt deposuna koyulur.
 yakıtla birlikte yanarak geçtiği yerlerde kısmi bir temizlik yapar.
DPF temizleme spreyi olduğunu varsaysak bile nasıl ve nereye sıkılacak. normalde DPF ekzos sisteminde ve önde olduğu için alttan ulaşma imkanınız yok. başka bir yerden sıkalım deseniz böyle bir imkanda yok.
boğaz kelebeği gibi terlerden zaten olmaz.
geriye tek yol kalıyor DPF yi söküp sıkmak.
 bu da abesle iştigal, DPF HASSAS VE PAHALI BİR PARÇADIR VE RASTGELE MÜDAHELE EDİLMEZ BU NEDENLE BU SİSTEM BULUNAN ARAÇLARDA KENDİ KENDİNİ TEMİZLEME ÖZELLİĞİ VARDIR.
DPF hasara uğrar ve müdahele edildiği belli olursa garanti dışı kalır ve bu iş size en az 2.000 liraya patlar haberiniz olsun.
ford servisinin bahsettiği muhtemelen carbon clean temizlemesidir yani senin depoya döktüğün würth enjektör temizleme sıvısının yaptığı işi; makineye dökerek makine ile yapılan temizlik şeklidir. bunu yaptırmaya ve bir sürü para vermeye gerek yok, 15.000-20.000 km. de bir kendin dök depoya bir kutu aynı işi yapar.
siz hiç bir müdahelede bulunmayın daha önce yazdığım gibi şehir dışında bir süre biraz yüksek yani ara ara 2.500-3.000 devire çıkarak sürün.
olmadı yakında volkswagen veya seat servisi varsa oraya uğrayıp bilgisyara bağlatırıp varsa arıza teşhisi yaptırın ve bilgisayara bağlayarak DPF temizliği yaptırın.

Bence bilgisayara bağlayarak sadece arıza ışığını söndürebilirler. Ama kurum hala DPF de kalır. Bu da ilerleyen zamanlarda daha büyük sıkıntılara yol açabilir. Temizleme spreyin de DPF üzerinde karter tapası gidi vidalı bir kapak varmış onu açıp içine sıkıyorlarmış. Bu arada dün 50km bugün de 3000 devirin altına inmemek şartıyla 30km sürdükten sonra etrafı bi koku sardı ve ışık söndü.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kucless;444490
...dün 50km bugün de 3000 devirin altına inmemek şartıyla 30km sürdükten sonra etrafı bi koku sardı ve ışık söndü.
Geçmiş olsun.
Güle güle kullanın aracınızı.:wnk:


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kucless;444490
Bence bilgisayara bağlayarak sadece arıza ışığını söndürebilirler. Ama kurum hala DPF de kalır. Bu da ilerleyen zamanlarda daha büyük sıkıntılara yol açabilir. Temizleme spreyin de DPF üzerinde karter tapası gidi vidalı bir kapak varmış onu açıp içine sıkıyorlarmış. Bu arada dün 50km bugün de 3000 devirin altına inmemek şartıyla 30km sürdükten sonra etrafı bi koku sardı ve ışık söndü.


olay bu işte gerekli şartlar oluştu mu araç kendi kendisini temizler.
ayrıca aklında bulunsun servislerde aracı bilgisayara bağlayarak DPF temizliği yapılıyor ama bu işlem skodada varmı bilmiyorum.