škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 TSI limitör?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Öncelikle belirteyim asla hız meraklısı değilim, aracı kurallar dahilinde kullanırım.
 
Ancak herkes bilir ve kabul eder diye tahmin ediyorum; herkes aracının son hızını bir şekilde reel olarak görmek ister...
 
Benimki de böyle birşey. Sonuç ise yokuş aşağı bile 215'te çakılıyor araç; yani gitse gidecek ama gitmiyor, belli ki ve eminim ki limitör var...
 
Sizlerin aracındaki durumu merak ettim.
 
Not: Konunun amacı limitör olup olmadığını; ya da daha doğrusu bazı araçlarda olup bazılarında olmama gibi bir durum mu olduğunu anlamaktır. Amacından sapması halinde adminlerin konuyu silmesini rica ederim...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı rumiexile

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1082
    • Profili Görüntüle
Ben limitör olduğunu düşünmüyorum. Nitekim nadir denemelerimde 226, 219 gibi km'ler yapılabildiğini biliyorum. 1.4 hacmindeki bir motorda koruma amaçlı da olsa limitör fikri bana çok olası gelmiyor açıkcası, sonuçta bu hızlara çıkmak için kırmızı bantta devir çevirmek de gerekmemişti.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rumiexile;445207
Ben limitör olduğunu düşünmüyorum. Nitekim nadir denemelerimde 226, 219 gibi km'ler yapılabildiğini biliyorum. 1.4 hacmindeki bir motorda koruma amaçlı da olsa limitör fikri bana çok olası gelmiyor açıkcası, sonuçta bu hızlara çıkmak için kırmızı bantta devir çevirmek de gerekmemişti.

İşte siz ya da başkaları bu hıza çıkabiliyorken benim yokuş aşağı bile 215'te kalmam bende limitör olduğunu gösteriyor diye düşünüyorum.
 
Aynı zamanda aracı uzun bir süre önce dynoya çıkardığımda da 215'te kalmıştı. Hiçbir fiziki engel yokken bile araç 215'i geçmemişti dynoda.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
B6 kasa Passatımızda 230 a dayandı araç ama orada kaldı,zaten ondan sonrasını şanzıman çeviremiyor. Ama Superb için limitör var mıdır bilmiyorum,olsa bile o hızdan sonrasını beklemeyin derim,çünkü bu araçlar 180-200 e kadar çok istekli hızlanıyor,ondan sonra torktan kesiliyor beygir gücü doruğa ulaşıyor ve boş devir çevirmeye başlıyor,daha gitmez yani :)
« Son Düzenleme: 19 Eylül 2013, 18:09:26 Gönderen: Can »


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;445209
B6 kasa Passatımızda 230 a dayandı araç ama orada kaldı,zaten ondan sonrasını şanzıman çeviremiyor. Ama Sper için limitör var mıdır bilmiyorum,olsa bile o hızdan sonrasını beklemeyin derim,çünkü bu araçlar 180-200 e kadar çok istekli hızlanıyor,ondan sonra torktan kesiliyor beygir gücü doruğa ulaşıyor ve boş devir çevirmeye başlıyor,daha gitmez yani :)

Yok Can Bey ben de işte aracım şu kadar gitsin falan derdinde değilim zaten:). Dediğim gibi hız meraklısı değilim...
 
Ama yukarıda Faruk Bey'in durumunda olduğu gibi farklı farklı son süratler mevcut; bunu merak ettim ben de. Normalde sadece yolda kalsa bir nebze anlayacağım ama dediğim gibi dynoda 215'e kadar gelip 215'te çat diye kalmıştı araç. Bir de bu var...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;445211
Yok Can Bey ben de işte aracım şu kadar gitsin falan derdinde değilim zaten:). Dediğim gibi hız meraklısı değilim...
 
Ama yukarıda Faruk Bey'in durumunda olduğu gibi farklı farklı son süratler mevcut; bunu merak ettim ben de. Normalde sadece yolda kalsa bir nebze anlayacağım ama dediğim gibi dynoda 215'e kadar gelip 215'te çat diye kalmıştı araç. Bir de bu var...


O zaman limitör vardır garanti. Şu da var,ben 230 u bir kez gördüm,sonra araç bakıma girdi sistem güncellendi falan derken ondan sonra denememde 219 da çakıldı kaldı gram geçmedi. Belkide limitör eklenmiş olabilir. 1.4 hacimli bir motor için ciddi rakamlar bunlar :D


Çevrimdışı rumiexile

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1082
    • Profili Görüntüle
VCDS'de Engine bölümünde Adaptations kısmında "static maximum speed limit" denilen bir kısım var sanırım. Bugün zamanım olursa o kısımda herhangi bir bilgi var mı paylaşayım.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
2 farkli tsi ile 218 (octavia-5yetişkin) ve 220 yi (golf-2yetiskin) gördüm. Uygun yol olsa 2 aracinda daha gideri vardi.


Çevrimdışı c@n77

  • Mean vRS...
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
Benim eski kia da limitor vardi.. 200 km i 1 gecmiyordu... limitorler genelde uzun sure max surat yapilmasini engelleyip turboyu koruma amac koyuyorlar...


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
İşte benimkinin de daha gideri var gibi ama gitmiyor.

Dediğim gibi benim kafamı asıl karıştıran dynodaki durum. Teorik olarak da dynoda daha yüksek değer görmem gerekirdi diye düşünüyorum,  zira rüzgar vs. hiçbir fiziki engel olmuyor.

Ancak her durumda 215 son nokta oluyor bende.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
1,4 ve 1,6 motorlarda limitör yok diye biliyordum şanzuman artık çevirmiyor olabilir mi? yada yazılımla limitörü servis ilave etmiştir.sistemi ve motoru koruyup sıkıntıları engellemek için olabilir mi?


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fmaka;445224
1,4 ve 1,6 motorlarda limitör yok diye biliyordum şanzuman artık çevirmiyor olabilir mi? yada yazılımla limitörü servis ilave etmiştir.sistemi ve motoru koruyup sıkıntıları engellemek için olabilir mi?

Şanzımanla ilgili bir durum olsa bütün 1.4 tsi'ların aynı durumda olması gerekmez mi?

Ha şu da var hiçbir araçta yokken bende niye var o da ayrı bir muamma.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı mncmnc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;445225
Şanzımanla ilgili bir durum olsa bütün 1.4 tsi'ların aynı durumda olması gerekmez mi?

Ha şu da var hiçbir araçta yokken bende niye var o da ayrı bir muamma.
bende aynı dertten muzdaribim ancak aklımda bır konu var sanırım 6. viteste limitor var 5. viteste deneyemedım henuz fırsat bulup 5 te zorlamanızı onerırırm. benim 1.4 tsi ım da aynen 215 ten 1 gr ılerı gıdemıyor. 5000 rpm de çakılıyor. yalnız bir kere gelibolu canakkale arasında 239 görmüşlüğüm var 5. vitesmiydi emin değilim ama cok ilginç gelmişti banada...


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mncmnc;445298
bende aynı dertten muzdaribim ancak aklımda bır konu var sanırım 6. viteste limitor var 5. viteste deneyemedım henuz fırsat bulup 5 te zorlamanızı onerırırm. benim 1.4 tsi ım da aynen 215 ten 1 gr ılerı gıdemıyor. 5000 rpm de çakılıyor. yalnız bir kere gelibolu canakkale arasında 239 görmüşlüğüm var 5. vitesmiydi emin değilim ama cok ilginç gelmişti banada...


Son hız denemesini son viteste yapmak mantıklı değil aslında, son vites ekonomi vitesi.. Ben hep 5. viteste denedim, ama nafile...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Ender yol koşulları lehineyse son vitesi TSI cevirir. Hafif meyilli uygun bir yol varsa bir de öyle dene bakalım..